שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הח"כים החרדים התנגדו ושקד לא נבחרה לוועדה
נתניהו סימן וי
בתום שעות של מתח והשערות ועל חודו של קול, נבחרה אסנת מארק לוועדה למינוי שופטים יחד עם ח"כ האוזר • לוועדה לבחירת דיינים נבחרו ח"כ אייכלר וח"כ מיכאלי
פטיש שופט | צילום: Aldeca Productions, שאטרסטוק

שעות ארוכות של מתח היו מנת חלקם של חברי סיעות הליכוד וכחול לבן. המתח נסוב סביב סוגיית הבחירות לחברי הוועדה לבחירת שופטים והוועדה למינוי דיינים שהתקיימה בכנסת, כאשר הח"כים שלשלו את פתק ההצבעה שלהם מאחורי הפרגוד.

כזכור, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לכחול לבן הוסכם כי מטעם 'כחול לבן' ייבחר כחבר הוועדה לבחירת שופטים ח"כ צביקה האוזר, ומטעם הליכוד ח"כ אסנת מארק. יצוין כי בזמן חתימת ההסכם, טרם כיהנה מארק כח"כית והיא נשבעה אמונים רק לפני ימים אחדים כשנכנסה לכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

המתח העצום נרשם, לאחר שבסיעת כחול לבן נשמעו קריאות להעדפת התמיכה בח"כ שקד על פני מועמדה של ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום המנסה 'להשתלט' על מערכת המשפט. כזכור, מארק הצהירה לא אחת כי היא חותרת לשינוי עמוק במערכת המשפט בין היתר בהעדפת  מינויים של שופטים שמרנים.

בליכוד מצדם הגיבו, כי תוצאות ההצבעה שכאמור נערכת מאחורי הפרגוד, יהוו אינדיקציה באשר להמשך תוחלת חייה של ממשלת האחדות שהחריקות הצורמות בגלגליה מציפים בכל מספר ימים את שאלת המשך קיומה.

בסופו של דבר, גברה כאמור ח"כ מארק על ח"כ שקד אך בכל זאת מתברר, כי תוצאות ההצבעה אינן מותירות מקום לספק: הקואליציה לא הצביעה כמקשה אחת בהתאם להסכם הקואליציוני. בעוד ח"כ האוזר זכה ב 67 קולות, מארק הסתפקה ב 56 קולות בלבד. בהינתן כי הקואליציה מונה 72 חברי כנסת, לאן הלכו יתר הקולות?

בוועדה למינוי דיינים התוצאות היו חד משמעיות, לפחות מבחינת ח"כ אייכלר, שכבר כיהן בתפקיד בקדנציה הקודמת. 83 חברי כנסת העניקו לו את קולם. מנגד, באשר למועמדת הנוספת, ח"כ מרב מיכאלי מ'העבודה', שתמכו בה 66 חברים מסיעות הבית, הבחירה הייתה על חודו של קול מול יריבתה ח"כ איילת שקד שזכתה ב 65 קולות.

בסיום ההצבעה נשמה הקואליציה לרווחה, לאחר שהוכח כי ההסכמים הקואליציוניים שרירים וקיימים על אף הביקורת הרבה לה זכתה 'כחול לבן' מעמיתתה לשעבר 'יש עתיד'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים