שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » הח"כ תקף את השופט: למה האסיר אזוק?
ביקורת פתע
המחוקק החרדי שהגיע לדיון בבית המשפט החליט ללמד את השופט פרק בספר החוקים של מדינת ישראל – כשהאחרון נאלץ להודות בטעות • בלעדי
שר הבריאות משה ארבל | צילום: דוברות הכנסת

ח"כ משה ארבל מש"ס הופיע הבוקר (חמישי) באולמו של השופט ארז מלמד במסגרת דיון בנושא על רקע משפחתי. במהלך הדיון פנה ח"כ ארבל לשופט שניהל את הדיון ותהה מדוע הוא אינו מורה לנציגי שב"ס לשחרר את העציר האזוק ברגליו.

השופט בתגובה, ביקש את תגובת שב"ס והורה לנציגם להסיר את האזיק לאלתר.

יצוין, כי במסגרת עבודתו הפרלמנטרית עושה חבר הכנסת ארבל רבות בכל הקשור לנושא החברתי וזכויות הפרט. ביום שני התקיים בנושא דיון בכנסת, אותו יזם עמיתו לסיעה ח"כ ינון אזולאי, "השארת עצירים כבולים ברגליהם בעת דיון בבית המשפט".

הדיון העלה כי התנהלות שב"ס, המשטרה והנהלת בתי המשפט אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק האוסר על איזוק עצירים בעת דיון בבתי המשפט ובדרך לשם.

במהלך הדיון באולם בית המשפט פנה ח"כ ארבל לשופט: "לשאלת בית המשפט האם אני קשור לתיק, התשובה היא, אני לא. אני עושה ביקורי פתע במסגרת תפקידי כחבר בוועדת הפנים של הכנסת המפקחת בין היתר על הרשות המבצעת בנושא שב"ס, וממה שאני רואה המשיב אזוק ברגליו".

השופט בתגובה: פונה לנציגת שב"ס ושואל מדוע חרף החלטה 7942/17 שב"ס לא עדכן את בית המשפט לכך שהמשיב אזוק ברגליו. 

בתגובה, פנתה נציגת שב"ס לאחראי מתקן כליאה על מנת שיגיע לאולם בית המשפט. 

בהחלטה שחתמה את הדיון קבע השופט, כי "נדרש מסוהרי יחידת נחשון, עת הם מובילים עצור כבול לבית המשפט, להסב את תשומת לב בית המשפט הדן בעניין שהעצור כבול באזיקים".

בשיחה עם 'בחזית' סיפר ח"כ ארבל: "בביקור פתע שקיימתי באולם ביהמ"ש מצאתי שוב הפרה של סעיף 9א לחוק סדר הדין הפלילי ושל פסיקת בג"צ. פניתי לשופט ובעקבות כך ניתנה החלטה שיפוטית להסיר לאלתר את האזיקים. בכוונתי להמשיך ולעקוב אחר הנושא הנוגע בליבת זכויות האדם באשר הוא אדם" .

יצוין, כי במקביל שיגר ארבל מכתב לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ובו הוא מסב את תשומת ליבה להפרת החוק על ידי בתי המשפט כשהוא דורש ממנה לחדד את הוראות החוק בפני השופטים באולמות המשפט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים