שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החלום של פינדרוס – לפוצץ את בית המשפט
עם D9
בתיעוד שפורסם הבוקר נשמע פינדרוס אומר כי חלומו לפוצץ את בית המשפט העליון עם D9. דבריו עוררו סערה ברחבי הקשת הפוליטית וגרר עשרות תגובות
ח"כ יצחק פינדרוס | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
צילום: יקי אדמקר, וואלה

ח"כ יצחק פינדרוס עורר הבוקר סערה, כאשר בסרטון שהתפרסם ב'וואלה' מפאנל שנערך יחד עם ח"כ שמחה רוטמן, הוא נשמע מתבטא באופן חריף וקיצוני כנגד בית המשפט העליון. התיעוד עורר סערה ברחבי הקשת הפוליטית.

פינדרוס טען בדיון כי השאיפה שלו היא להעצים יותר את לימודי התורה במדינה ולא בהכרח לשלב חרדים בתפקידי מפתח בהנהגת המדינה כמו בבית המשפט כי בלימוד התורה יש יותר השפעה.

הוא התבטא נגד בית המשפט העליון ואמר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי". לפני כן אמר כי תפקידו כחבר כנסת הוא "לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה" ו"לא על ידי בית המשפט העליון", כלשונו. כך פרסם יקי אדמקר.

ח"כ שמחה רוטמן, שהיה שותף בפאנל, הגיב על התיעוד וכתב: "החלום שלי הוא להפוך את בית המשפט העליון לבית משפט שאף אחד לא ירצה לפוצץ, כי הוא לא יעסוק בפוליטיקה ולא ינסה לכפות את ערכי ותפיסות השופטים על הציבור. פסקת התגברות ושינוי שיטת מינוי השופטים יחד עם שמרנות משפטית וצניעות שיפוטית, זו הדרך להפגת המתחים במאבק בין הרשויות בישראל".

יו"ר הכנסת מיקי לוי הגיב: "אני מגנה בתוקף את דברי ההסתה החמורים של ח״כ פינדרוס. במדינה דמוקרטית יש מקום של כבוד וחשיבות גדולה לבית המשפט העליון והרשות השופטת. חשוב לי להבהיר היום כי הכנסת בראשותי מכבדת את בית המשפט העליון ומתנערת לחלוטין מדברים אלו. עצוב לי שדברים כאלה יוצאים מפיו של חבר בכנסת ישראל".

שר התקשורת יועז הנדל: "חלום דורות של יהודים למדינה ריבונית שהכל בה שלנו. משטרה משלנו, צבא משלנו, שופטים משלנו. לא ניתן לאף אחד לפרק את החלום הציוני. אין לנו ארץ אחרת".

שרת התחבורה מרב מיכאלי: "האופוזיציה מנסה לחסל את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. היא רוצה לחסל את כל המוסדות שמגנים על הדמוקרטיה שלנו. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. זה הזמן של כל מי שמאמינה ומאמין בעתיד של מדינת ישראל להצטרף אלינו ולמנוע מהם לחזור. מפלגת העבודה מובילה את המאמץ לשימור הממשלה החשובה הזאת".

שר הבריאות ניצן הורוביץ: "בושה וחרפה. קנאות נתעבת. הממשלה שלנו הצילה את הדמוקרטיה הישראלית מהאידיאולוגיה החשוכה הזו ונעשה הכל כדי לשמור עליה".

ח"כ אמילי חיה מואטי: "כל יום שאנחנו שומרים על הקואליציה הוא ניצחון לא רק למחנה שלנו אלא לחברה הישראלית כולה, על כל מערכותיה. גם למנוע הדרדרות למדרון מסוכן שהאופוזיציה מציעה, זה הישג והוא משמעותי וחשוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים