שיתוף
תגובות
דעות » הטיימינג, הסיבה ועל מי שווה לשים עין • טור דעה
הפרישה של סילמן
הבוקר החליטה יו"ר הקואליציה לפרוש מחברותה בקואליציה. מדוע בחרה סילמן, דווקא היום לפרוש ולא בימים סוערים יותר שהיו? ומי הח"כ בליכוד שעלול להרוויח מהמהלך?
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת. דני שם טוב דוברות הכנסת

התעוררנו כולנו לדרמה פוליטית שהתרחשה פה הבוקר, יו"ר הקואליציה הודיעה על פרישה מהחברות בקואליציה. ח"כים מימין החלו לחגוג, ח"כים מהשמאל מחשבים מסלול ונתניהו אחד שמרגיש מחותן.

האם הפרישה של סילמן היא הפתעה? אני חושב שהטיימינג, הפתיע יותר מהפרישה ואסביר: סילמן קנתה לעצמה שם של אחת שלא דוברת אמת, היא לא עבדה על כך קשה, הספיק לה ריאיון אחד בחדשות 12 – שם טענה על תקיפה בתחנת דלק.

אך ישנו מקום אחד בה קיבלה כבוד ותהילה, תפקידה כיו"ר ועדת הבריאות. ועדה של הקואליציה והאופוזיציה ביחד, עשרות שעות שבועיות בהם ניהלה את הוועדה באחריות וברצינות. שיתוף פעולה אף נרשם עם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שהעלה בשת"פ עם איתה הצעת חוק לאיחוד מוקדי החירום.

הקשר של גפני עם סילמן עורר סימני שאלה, מדוע הוא נותן גב למי שכביכול עומדת מאחורי הרס היהדות? אני חושב שהבוקר קיבלנו תשובה. גפני אפילו מציין בהודעה הבוקר כי "העבירו עלי לא מעט ביקורת על השיתוף פעולה הפרלמנטרי עם ח"כ עידית סילמן ואחרים. בשיחתי איתה השבוע אמרתי לה שעם ישראל גאה בה על המאבק בנושא החמץ ואני שמח שעשתה את הצעד הזה".

סילמן רוצה לשמור על הכוח והכבוד, הרי מי לא רוצה להמשיך להיות רלוונטי וחשוב? בעיקר שבסקרים האחרונים, ימינה מגרדת את אחוז החסימה – הוי אומר, מקומה של סילמן בסכנה. היא צריכה לבחור בין להישאר בימינה ולהפסיד את התהילה והזוהר, או לפרוש ולקבל שריון בליכוד במקום ריאלי וחשוב וכן לקבל תפקיד חשוב יותר, שרת הבריאות.

לסילמן לא הייתה שאלה, הבוקר היא החליטה. נשאלת השאלה, למה דווקא עכשיו בגלל חוק החמץ? היכן היא הייתה כאשר כהנא קידם את הרפורמות בגיור ובכשרות שאיימו על צביונה היהודי של מדינת ישראל?

לעניות דעתי, סילמן עשתה חשבון, בחוקי הגיור והכשרות של כהנא, ישנם מספר רבנים שכן תומכים, לכן היא לא תתנגד כי היא לא תתקבל כל כך חזק בימין כמו שהיא תתקבל עכשיו, כשהיא פורשת בגלל החמץ – לא חושב שיש רב שמתיר הכנסת חמץ גמור לבית חולים. זה מסביר את הטיימינג, למה דווקא עכשיו.

גורם בליכוד ששוחחתי איתו הבוקר, מצביע לי על מיני משברון שחוללה סילמן בין חברי הליכוד הבוקר. כמובן כולם קיבלו את סילמן בברכה, אך התחושה בין החברים קצת קשה, על חשבון מי נתניהו ישריין את סילמן? מי יאבד את מקומו ומי יאלץ להיות ח"כ פשוט בלי תיק, כי הבריאות אצל סילמן ובליכוד הכל הלך למקורבים.

לפי הגורם, פרישת סילמן יכולה להוות קפיצת דרך לח"כ יולי אדלשטיין שיצליח לגרור ח"כים כאובים ופגועים להצביע לו בפריימריז הקרוב שיתקיים בליכוד. לא נראה לי שח"כים יתבטאו על כך בקול רם, לפני הקמת ממשלה חלופית, אבל יהיה שווה לעקוב אחרי הפגישות שיערוך אדלשטיין.

איציק ברנדויין הוא עורך וכתב באתר בחזית

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. חחחחח
    "לא חושב שיש רב שמתיר הכנסת חמץ לבתי החולים"
    אתה תמים!
    לך תסתובב קצת אצל "רבנים" מזרוחניקים
    מצפות לך המון הפתעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים