שיתוף
תגובות
לאישה » אופנה וסטייל » הטיפול הנכון בעור יבש לאחר עונת הקיץ
טיפים
כאשר מזג האוויר מתחלף הטמפרטורות יורדות והאוויר מתייבש, העור מאבד מים ושומן בבת אחת, לכן אפילו אנשים שאינם סובלים בדרך כלל מעור יבש יבחינו בכך בגופם
ניקיונות לפסח | צילום: שאטרסטוק

בעונת המעבר שהטמפרטורות צונחות והאוויר נהיה יבש- העור שלנו מתמודד עם קשיים שלא מלווים אותו בתקופת הקיץ.

העור הינו האיבר הגדול ביותר בגופינו והוא ממלא תפקידים רבים, אשר לצורך ביצועם הוא חייב להיות שלם ולא פגוע. שינויים במזג האוויר פוגעים בעור, מייבשים אותו, גורמים לו לאבד את השומן החיוני לו, קילופים וסדקים עשויים להופיע והם, במקרים מסוימים, עלולים להוביל לפריחה ולכניסת מזהמים לעור. כאשר מזג האוויר מתחלף הטמפרטורות יורדות והאוויר מתייבש, העור מאבד מים ושומן בבת אחת, לכן אפילו אנשים שאינם סובלים בדרך כלל מעור יבש יבחינו בכך בגופם.

אז איך נצלח את התקופה היבשה תוך שמירה על העור?

ניקוי – חלק חשוב מטיפול בעור הוא הניקוי. בתקופת היובש יש לשים לב, שלא לגרות את העור יתר על המידה בעת הניקוי ולהשתמש בתכשירי ניקוי עדינים. לדוגמה: תחליב ניקוי מקציף – המנקה ביסודיות את העור ובמקביל מעניק לו לחות, זאת בזכות 3 סרמידים החיוניים לשמירה על מחסום ההגנה הטבעי של העור וחומצה היאלרונית.

רחצה – גם כאשר שוטפים את עור הגוף, מומלץ לשטוף בעזרת מים פושרים ולא רותחים ולהשתמש בתכשיר עדין שאינו מייבש את העור. ישנם תכשירי רחצה שונים מסדרת ליפיקר של מותג הטיפוח המומלץ ביותר ע"י דרמטולוגים, לה רוש-פוזה, אשר מיועדים לניקוי עור יבש מאוד ומגורה.

לאחר המקלחת יש להספיג את העור בעדינות ולמרוח קרם לחות לעור יבש מאוד של סרווה, המכיל בין היתר ניאצינאמיד וגליצרין אשר יתרמו לתחושת ההרגעה, ויעזרו לשמור על מולקולות המים בתוך העור ועל השומן הטבעי שלו.

יובש בעור כפות הידיים – רבים נוטים לסבול מיובש בכפות הידיים בתקופה זו – לכן, מומלץ לשטוף ידיים במים פושרים, להשתמש בסבון המכיל לחות ולמרוח כמה פעמים במהלך היום קרם ידיים.

לשמירה על כפות הידיים בעת שטיפת הכלים – יש למרוח קרם ידיים לפני השטיפה, הדבר יסייע לשמירת השומן הטבעי של העור וימנע יובש וסדקים. במידה ויש כבר סדקים- מומלץ גם להשתמש בקרם ידיים משקם לעור פגוע של לה רוש-פוזה מסדרת סיקאלפט המכיל ניאצינאמיד, גליצרין, וחמאת שיאה.

טיפ חשוב! למי שנרתע מתחושת השומניות בעור לאחר מריחת קרם ידיים – יש למרוח שכבה עבה בעיקר על גב כפות הידיים, לעסות אל תוך העור ולהספיג את כפות הידיים בנייר סופג. הקרפ ישאר על גב כפות הידיים, לא יפריע וייספג לאט בעור.

עור השפתיים – השפתיים נוטות לסבול מאד מיובש בתקופה הזו – יש להימנע משימוש בשפתונים המכילים צבע העמידים לשעות ארוכות, אשר מכילים חומרים המייבשים את השפתיים ולבחור בשפתונים המזינים אותן בלחות. לחות לשפתיים מסדרת סיקלפאסט של לה רוש-פוזה מסייע בשיקום שפתיים סדוקות, מחדש את העור, מרגיע אותו ומגן עליו בעזרת שעוות דבורים, חמאת שיאה ופנתנול. מומלץ להימנע לחלוטין מללקק את השפתיים ולהחמיר את היובש.

שגרת טיפוח – מומלץ לשנות את שגרת הטיפוח בעונה הזו. אם בעונה החמה והלחה העדפנו תכשירים בעלי מרקם קליל, כעת נעדיף תכשירי דרמו-קוסמטיקה בעלי מרקם סמיך, שיזינו את העור וישקמו אותו לאחר נזקי הקיץ. אם בקיץ אנו חוסכים בשכבות- בעונת היובש ניתן למרוח כמה שכבות: סרום, לדוגמאת היאלו B5 של לה רוש-פוזה אשר מכיל שלושה סוגים של חומצה היאלורונית, קרם לחות מזין של סרווה ולא לשכוח הגנה מהשמש! אסור להזניח מסנן קרינה גם בעונה אשר השמש אינה יוקדת כמו בקיץ, אנו נמצאים במדינה שטופת שמש אשר בה נמשכת חשיפה לשמש בכל עונות השנה.

הכותבת היא ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור והיועצת המדעית של המותגים סרווה ולה רוש-פוזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים