שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » הטיפים של המומחים לשימוש נבון ויעיל במזגן
הכן מזגנך לחורף
הלילות והבקרים נעשים קרים יותר וזה הזמן לתכנן את חימום הבית לקראת הקור הבא עלינו לטובה
תיקון וסידור המזגן | צילום: shutterstock

הלילות והבקרים נעשים קרים יותר וזה הזמן לתכנן את חימום הבית לקראת הקור הבא עלינו לטובה. מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו מספר טיפים שיסייעו לכם להכין את המזגן לחורף ולהשתמש בו ביעילות המקסימלית.

1. כדי שהמזגן יפעל בצורה יעילה יותר עם אוויר בריא יותר וללא אבק, מומלץ לנקות את הפילטרים שלו מידי כמה חודשים.

2. אל תחממו את הבית יתר על המידה זה מבזבז חשמל ויכול להיות לא בריא.

3. מומלץ לכוון את פתחי האוורור כלפי מטה, כפי שידוע אוויר חם נע כלפי מעלה ואוויר קר כלפי מטה, לכן כדי לשפר את פיזור האוויר החם בחדר מומלץ לכוון את פתחי אוורור כלפי מטה.

4. וודאו שפתחי המזגן (יניקת/פליטת האוויר) אינם מכוסים.

5. מומלץ להשאיר פתח קטן בחלון כדי שיכנס אוויר צח לפנים הבית.

6. למי שרוכש מזגן חדש, מומלץ שדירוג האנרגיה שלו יהיה A. כמה שדירוג האנרגיה של המוצר גבוה יותר (A הגבוה ביותר) כך המזגן יעיל יותר.

7. כדי לבחור מזגן מתאים יש לקחת בחשבון את עומס החום בחלל אותו רוצים לחמם. עומס החום /הקור תלוי בין היתר בבידוד הקירות והחלונות, כיווני הקירות, האזור אקלימי, גודל החלל, מספרם ושטחם של החלונות בחלל, הימצאותם של מכשירי חשמל פולטי חום נוספים בסביבה ומספר האנשים הצפויים לשהות בחדר.

8. מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל 25 מעלות, טמפרטורה זו נעימה לגוף, וצריכת החשמל בה תהיה נמוכה יחסית. ככל שמעלים את הטמפרטורה מעל ל 25 מעלות כך גם צריכת החשמל תעלה.

9. כדאי לקחת בחשבון שככל שטמפרטורת הסביבה נמוכה יותר תפוקת החימום של המזגן יורדת. באזורים שבהם ידוע כי הטמפרטורה יורדת מתחת ל 7 מעלות, מומלץ לוודא כי היצרן מצהיר שהמזגן מיועד לעבוד גם בטמפרטורות נמוכות מ-7 מעלות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים