שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הייתי רוצה להצביע נגד, מרגיש שנעשה לינצ'"
כחול לבן תוקעים
יו"ר הקואליציה ח"כ זוהר ליו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר: "רד מהדרישות. תהיה מבוגר אחראי ותהרוג את הקמפיין של כחול לבן נגד החרדים"
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

ועדת חוקה חוק ומשפט התכנסה היום (רביעי) לדיון בחוק הקנסות, זאת לאחר הפיצוץ שחל אתמול במגעים עם כחול לבן. בפני חברי הוועדה הונח נוסח חדש, על פי המתווה שהציג יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, מתווה אליו כחול לבן מתנגדת בתוקף. הנוסח המדובר סוכם אמש, במהלך התייעצות של השר יעקב ליצמן, וחברי הכנסת משה גפי ויעקב אשר, עם יו"ר הכנסת יריב לוין, ולשכת רה"מ.

היו"ר ח"כ יעקב אשר פתח את דיון הוועדה בניסיון להגיע להסכמות ואמר: "כינסתי את הישיבה בניסיון כן ואמיתי לנסות להגיע להסכמה. קשה לי לומר הסכמה כי אני לא מסכים לכל החוק הזה, לא בגלל מהותו אלא בגלל התפירה שלו כמשהו שנועד לציבורים מסוימים חלשים והניסיון לתייג, אבל זו מערכת בחירות שבה דבר כזה בוודאי יקרה".

"אני עושה ניסיון כן להתקדם על אף מחאתי האישית, מתוך אחריות, בגלל האיומים שהופנו לממשלה ולרה"מ שאם החוק לא יעבור לא יהיה סגר ויהיה תוהו ובוהו. נעתרנו לרה"מ בעניין הזה תחת מחאה גדולה".

"יכולתי כיו"ר לא לקדם את החקיקה אבל כינסתי מספר ישיבות ושינינו דברים מסוימים הגיוניים כפי שעשינו גם בדברים אחרים. אני מקבל את הרושם מבלי לפגוע, שאתם לא רוצים שהחוק הזה יעבור. יש לי תחושה שיקוב הדין את ההר על כל חצי מילה זה למען כותרות. גם אם לא היה מדובר במוסדות חינוך אלא באצטדיוני כדורגל הייתי מתקן את אותם תיקונים. לא השתניתי בגלל שמישהו תפר חוק ותייג אותו על קבוצה מסוימת. אני הייתי מאוד רוצה להצביע נגד החוק הזה בגלל שאני מרגיש שנעשה לנו לינצ' כאילו אנחנו לא דואגים לבריאות".

,אני מניח לפתחכם שניים שלושה נושאים שנשארו במחלוקת ואין בהם שטיקים וטריקים. הסכמתי להתראה של 48 שעות וגם בעניין המדרג בין 5000 ל-10,000 ₪- ההבניה צריכה לומר שיש מדרג בין עבירה חמורה לחמורה יותר. לכן עשינו גם הבחנה במספר העובדים בעסקים קטנים כי יש הבדל ביכולת להתמודד עם קנס כזה וכך גם לגבי מספר התלמידים", דברי אשר.

ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד): "הגעתי עם שני סקופים- לא משנה כמה תבוא לקראת כחול לבן הם לא יסכימו לשום פשרה גם אם תגיד שאתה מסכים לדרישות של 48 שעות ומספר ילדים- כחול לבן יפילו את זה. אני מציע לאדוני להסכים לדרישות ולראות שכחול לבן מפילים את זה, כי הם רוצים שלא יהיו קנסות ואכיפה – וזה הסקופ השני. אם התקנות האלו לא יעברו אי אפשר יהיה לאכוף אף אחד, ולהפסיק את הבעיה של פתיחת מוסדות החינוך בזמן הקורונה. אני גיליתי שבמחנה השמאל יש גם אנשים אחראים, לא כולם הם כחול לבן, לכן אם תוריד את מספר הילדים ותביא תיקון ל-24 שעות יימצאו אנשים אחראים שיצביעו בעד, החוק יעבור ונוכל לעשות לבעיה הזו סוף".

"כחול לבן משרתים קמפיין פופוליסטי במקום לדאוג לבריאות של אזרחי ישראל, ואני קורא לך כיו"ר הרב אשר, בוא נהיה המבוגר האחראי ונעשה את הדבר הנכון למדינת ישראל וניתן לכחול לבן עץ אחר להיתלות עליו. אני פונה אליך יעקב – רד מהדרישות. תהיה מבוגר אחראי ותהרוג את הקמפיין של כחול לבן נגד החרדים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים