שיתוף
תגובות
חדשות » הכנסת ה-24 התפזרה: הבחירות יתקיימו ב-1 בנובמבר
בחירות 2022
לאחר שנה וקצת שבה ניסה ראש הממשלה בנט לשמור על הקואליציה השברירית בראשותו, הצביעה היום (חמישי) הכנסת ה-24 בעד פיזורה
תגיות:
מליאת הכנסת היום | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הכנסת ה-24 סיימה את תפקידה, זאת לאחר ימים סוערים ומתישים של הח"כים במשכן הכנסת. ישראל יוצאת באופן רשמי לבחירות חמישיות בתוך 3 שנים, הבחירות יתקיימו בראשון לנובמבר לאחר שההצבעה שהועלתה בנפרד מההצבעה לפיזור הכנסת על תאריך הבחירות אושרה במליאה. ההצבעה של פיזור הכנסת עברה ברוב של 92 ח"כים וללא מתנגדים, ושלחה את מדינת ישראל לתקופת בחירות ארוכה במיוחד של ארבעה חודשים.

פיזור הכנסת מאלץ שוב את המערכת הפוליטית להיערך לבחירות חדשות, לאחר תקופה קצרה מידי של הפוגה. החלטת הכנסת תאפשר ליאיר לפיד להפוך לראש ממשלת ישראל, החל מהלילה בחצות, נפתלי בנט יכהן כרה"מ החליפי. 

ההצבעה זכתה לתגובות רבות במערכת הפוליטית מימין ומשמאל. בשמאל גאים במינוי של יאיר לפיד לראש הממשלה. יו"ר מרץ ניצן הורביץ צייץ בתגובה "ראש ממשלת ישראל, יאיר לפיד חברי ושותפי, אנחנו איתך, חזק ואמץ". גם תמר זנדברג איחלה "בהצלחה יאיר לפיד, ראש הממשלה שלי". ח"כ מיכל רוזין (מרצ) פרגנה ללפיד "בהצלחה לראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד ותודה לראש הממשלה היוצא נפתלי בנט. תודה על שנה של ממלכתיות ומציאת המשותף ולא המפריד והמפלג".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הצרה על פיזור הכנסת "פיזור הכנסת נולד בחטא והמשיך בחטא של אי העברת חוק המטרו בגלל פוליטיקה אישית וקטנונית. סיעת העבודה תמשיך לעבוד לטובת מדינת ישראל ולהרכבת ממשלה טובה עוד יותר".

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) הביע את צערו ואמר כי "זה יום עצוב למדינת ישראל. אין פה מנצחים רק מפסידים.בחירות חמישיות ב3 וחצי שנים מחייבות את כולנו לחשבון נפש"

ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט בחר לצייץ מילה אחת "תודה" וראש הממשלה הנכנס השיב לו "תודה נפתלי אחי".

לעומת זאת בימין חוגגים את נפילת ממשלת בנט-לפיד. ח"כ יולי אדלשטיין ברך "ברוך שפטרנו". גם חברת מפלגתו ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הביעה את שמחתה ומסרה "מדינה ישראל יוצאת היום לדרך חדשה. ברוך השם, ממשלת הדרת הפריפריה סיימה את דרכה. יחד נפעל להקמת ממשלה לאומית. נתראה בקלפיות".

ח"כ מאי גולן (הליכוד) מצאה בכל זאת נקודת זכות לממשלה היוצאת, לדבריה, "עם כל הרע שקואליציית הזדון הזו גרמה, יש דבר טוב שקרה בשנה האחרונה. אופוזיציה לוחמת שנאבקה לילות כימים להפלת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל". לטענה, "פיזור הכנסת הוא זמן מצוין להודות לחבריי למחנה הלאומי. בקרוב נחזור בע"ה להנהיג את המדינה ואין לי ספק שננהג בנחישות ובמרץ כפי שפעלנו בשנה החולפת.

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הביע את סיפוקו מנפילת הממשלה וכתב "הממשלה הרעה הזאת סוף סוף נפלה והלכה הביתה, עכשיו תור הימין לנצח".  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים