שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הם מתריסים כלפי שמיא – אין לנו חלק ונחלה"
מתקפה משולבת
דרעי: "כל ההסכמים שימינה חתמה עליהם פוגעים בסטטוס קוו". גפני: "זה לא יריבות אישית, המאבק הוא אידאולוגי". ליצמן: "לסמוך על ערבי שיציל את ערכי היהדות"
דרעי, גפני, ליצמן | צילום: באדיבות המצלם

שלושת ראשי המפלגות החרדיות עלו הערב למתקפה משולבת נגד הממשלה המסתמנת בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. השלושה התראיינו למשדרים מיוחדים בתחנות הרדיו החרדיות 'קול חי' ו'קול ברמה'.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר כי "לא חלמנו שתקום ממשלה כזאת יחד עם בנט, סער ואלקין. אחרי כל ההבטחות שלהם שלא יישבו תחת לפיד ועם מרצ והערבים. הצענו לבנט עם 6 מנדטים לכהן כראש ממשלה והוא סירב. בנט הכשיל כל מו״מ להקמת ממשלת ימין, קשה לי לומר זאת אבל אלו העובדות. במבט לאחור, חבל שהממשלה הזאת התפרקה היינו צריכים לעשות יותר שממשלת האחדות עם גנץ לא תתפרק".

עוד הוסיף דרעי כי "הממשלה של ליברמן ולפיד, בנט קיבל רק שיירה של רוה"מ. אף פעם לא היו חתימות כאלו נגד היהדות. הופתענו, בעיקר ליצמן, מבנט. בתור ידיד שלנו, הוא הבטיח להם שזה לא יקרה. גם על ה"וטו" אני לא מאמין לו".

"כל ההסכמים שימינה חתמה עליהם פוגעים בסטטוס קוו. למה שנאמין לו?, הזוג הזה (בנט ושקד) יודע שאם הם היו מכריזים שהם איתנו היה כבר ממשלה. הם מרחו זמן, היחידי שהבין את זה היה נתניהו. בחמישי סער הסכים להיות ראשון ברוטציה, במוצ"ש היינו אמורים להכריז על זה, ובנט טירפד את זה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר כי "ראיתי את ההסכמים שנחתמו. לקחו את עם ישראל וערכי ישראל – ורומסים אותו. הם מתריסים כלפי שמיא "אין לנו חלק ונחלה". כל מיני מילים מכובסות של "וטו" גרמו לנו להגיב ככה".

"לא להיות תמימים, זו ממשלה נגד היהדות. בנט שקרן, הוא שיקר לבוחריו. גם לנו הוא שיקר, שהברית עם לפיד הסתיימה. בזמן שחטפנו רקטות – שליחיו חילקו תופינים. הוא שקרן כרוני, כמו מאפיה, רק ששם דוברים אמת".

"הנדל "הציע" לציבור החרדי לא להקשיב לנו. כל אחד שיש לו השפעה ציבורית, צריך לקחת אחריות. לפני שאתה עיתונאי אתה גם אדם חרדי. זה לא ימים רגילים שבהם אתה מבקר אותנו, אתה לא יכול לעמוד מהצד. הציעו לי להישאר להיות יו"ר ועדת הכספים ולא הסכמתי. הנדל חצוף, אם יהיה בי"ד בשמיים, הוא יהיה שם גם"

"לא החלטנו עדיין, אבל להערכתי לא נהיה בהשבעת הממשלה. לא דיברנו על כסף, פשוט זעקנו על בסיסי היהדות. ניוועץ עם חברינו ביהדות התורה ובש"ס, אבל אני לא רוצה להיות בהשבעה".

"הכול תוכנן מראש. סמוטריץ' האשם הראשון, הוא היה צריך לתת לנתניהו לנהל מו"מ. אבל האשמים העיקריים זה בנט ושקד. הכול שקרים, הכול תוכנן מראש. הם רצו שנישאר בחוץ".

"יש סדרי עדיפויות, קודם כל יהדות ותורה. לפני אומן וקורונה, הכול באמת עוול שאין כדוגמתו. אבל מה הפיתרון? לחלל שבת?. כל מי שלא הצביע לנו, נושא באחריות. נעשה הכול כדי להפיל את הממשלה הזאת. יש שם ניגודים מוחלטים".

"אני לא חושב שצריך לעבור ליריבות אישית, המאבק שלנו הוא אידאולוגי. יועז הנדל פנה לאנשים חרדים ואמר להם לא להתייחס לנציגי הציבור. הוא פשוט חצוף מחוצף. אנחנו ביקשנו להעביר חוק פיצוי לנפגעי מירון ואפילו לא הביאו את הנושא לדיון ועכשיו הם כאילו דואגים לחקירה. פשוט חצופים", דברי גפני.

יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן הזהיר: "לא מדובר על תפקידים ותקציבים, יש פה גזירות על בסיסי היהדות. אז הוא לא רפורמי?. מצחיק שדורשים מאיתנו לסמוך על לפיד לנהל את המדינה. מי הציל אותנו בקורונה? נתניהו!, מי צחק ממנו? לפיד!"

"תקפנו בגלל מה שיקרה פה. עכשיו תוקפים אותנו על זה, אני מזועזע. סה"כ הביטויים היו עדינים. צריך להחרים את החרדים שמתחנפים ללפיד, הם לא מבינים את הבעיה שבדבר".

"הסמכנו את נתניהו לנהל את המו"מ, מה שטוב לו – טוב לנו, לכן לא התערבתי. יש לי טענות על סמוטריץ', אבל זה לא רלוונטי. עכשיו אנחנו צריכים לסמוך על ערבי שיציל את ערכי היהדות. אני מקנא בעבאס, איך לא קיבלנו כמוהו כל השנים".

"אני מרגיע את הציבור בדבר אחד – מהיכרותי עם ליברמן הוא לא מחזיק זמן רב בתפקיד. איפה אלו שהזדעזעו על האמירות שלו כשליברמן קרא "לזרוק החרדים על מריצה"? אנחנו נילחם עד הסוף בהסכמים, שעדיין לא ראינו. הם מפחדים להוציא את זה החוצה, הכול עדיין שמועות. ביום ראשון נראה מה נעשה, על פי ההוראות של גדולי התורה".

"אחרי שהוא כרת ברית עם לפיד, החרמנו אותו. אני שברתי את החרם, כי הבטיח לי שהוא הבין את הטעות שלו. לכן תקפתי אותו בחריפות, נפגעתי ממנו, הוא שיקר לי באופן אישי. אני לא מצפה שיקשיב ל'מועצת', אבל שיקשיב לרבנים ולמצביעים שלו".

סגן השר מאיר פרוש אמר בראיון לקול ברמה: "כל מי שחבר לממשלה הזאת רוצה לגרום לנו שנהיה קטנים, מפוחדים ורעבים. זאת ממשלה הגרועה שבגרועות שהייתה לנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים