שיתוף
תגובות
חדשות » המחבלים הכירו את העיר והתכוננו היטב
פרטים חדשים
על פי הפרטים המצויים בקרב גורמי הביטחון עולה כי השניים הכירו היטב את העיר אלעד ולא בכדי הם הצליחו לחמוק מהאזור ולמצוא מסתור
הנרצחים בפיגוע באעד הי"ד | צילום: נרות: Lifestyle and Wedding ph, שאטרסטוק. נרצחים: זק"א ישראל. עיבוד: בחזית

מתחזקת ההערכה בקרב גורמי הביטחון לפיה שני המחבלים עדיין שוהים בתחומי מדינת ישראל ובגזרת העיר אלעד. על פי הידוע עד כה, מאז הפיגוע, המשטרה איתרה קבלנים שהעסיקו את המחבלים בעבר בעיר אלעד, והם אף נחקרו בגין עבירה שעיקרה העסקת שוהה בלתי חוקי. עוד עולה מחקירת הפיגוע, כי שני המחבלים תזמנו אותו ונערכו אליו בצורה מדויקת ולפרטי פרטים, תוך שהם יוצרים קשר עם אורן בן יפתח הי"ד, ומבקשים ממנו להסיע אותם לעיר אלעד.

בחקירה עלה כי בן יפתח הי"ד לא ידע כי מדובר בשב"חים, ועל פי החשד נהג להסיע אותם קודם לכם מספר רב של פעמים, ולכן נעתר לפנייתם ובמיוחד נוכח העובדה שהם ביקשו להשלים עבודות שיפוץ בבית הכנסת ברחוב יהודה הנשיא בעיר אלעד.

עם הגיעם לעיר אלעד, בצומת יהודה הנשיא ואבן גבירול, שני המחבלים, שאחד מהם היה חמוש בגרזן והשני בסכין, החלו לתקוף את בן יפתח הי"ד שניהל איתם מאבק ואף פצע אחד מהם, אך לא יכל להתמודד מול השניים, ונפצע באורח אנוש ומאוחר יתר נקבע מותו, כאשר שני המחבלים המשיכו במסע הרצח שלהם.

עוד עלה בחקירה כי השניים הכירו היטב את העיר אלעד ולא בכדי הם הצליחו לחמוק מהאזור ולמצוא מסתור עד לרגעים אלו ממש. נדגיש כי כוחות גדולים ממשיכים לסרוק את האזור כולו ומסוק נמצא כל העת באוויר ונכון לשלב הזה עדיין ללא תוצאות. כמו כן,  במהלך החקירה, המשטרה חקרה באזהרה מספר קבלנים שהעסיקו בעבר את המחבלים.

ממשטרת ישראל נסמר הערב כי המשטרה בשת"פ גופי בטחון נוספים,  ממשיכים בסריקות מבצעיות אחר המחבלים, בשילוב יחידות מיוחדות ומסווגות של משטרת ישראל וצה"ל, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים, לרבות כלי טייס שונים.

עוד נמסר מהמשטרה כי מסוקי המשטרה ורחפנים מבצעיים נוספים, סורקים ומשדרים בזמן אמת מהשטח אל החפ"ק המבצעי המשולב של מחוז מרכז, באופן הממקד ומכוון את היחידות על הקרקע אל דמויות חשודות בהתאם.  לפיכך הציבור מתבקש להימנע מתנועה רגלית ומפגשים בטבע באותם האזורים, שאף נסגרו לתנועת כלי רכב.

בנוסף מדגישים, כי יש לנהוג באחריות ולהימנע משרשור הודעות כזב שמקורן לא ידוע ברשתות, המציגות לכאורה "הנחיות הסתגרות בבתים ותנועות חשודות בערים", באופן המטעה ויוצר בהלה בציבור וכן עומס מיותר במוקד 100 של המשטרה,  המיועד לפניות חירום בלבד.

תנ"צ שמעון נחמני, אמר הערב: "משטרת ישראל כרגע יחד עם שב"כ וצה"ל, פרוסים ועושים מערכי סריקות בצורה נרחבת ברחבי העיר אלעד, ראש העין וגם בישובים הסמוכים לקו התפר הצפון מזרחי. עיקר המאמץ שלנו הוא גם אווירי וגם קרקעי, הכולל את כל המשאבים הקיימים, עם זה בעלי חיים ואמצעים טכנולוגים".

תנ"צ נחמני הוסיף: "אנחנו 48 שעות לאחר האירוע, תוואי השטח הוא סבוך ומחייב אותנו לעבוד בצורה יסודית וגם מחייב אותנו לעבוד בשטח לא פשוט של שיחים ומערות. התוואי מאוד מאתגר ולכן חשוב לקחת בחשבון שהסריקות הן יסודיות. הדבר לוקח זמן וככל שנצטרך אנחנו נהיה בשטח ונשים את הידיים על המרצחים".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. ה’ ישמור כ”כ הרבה מקומות באזור אלעד יש להסתתר
    צריך רחמי שמים.אם ה’ לא ישמור עיר וכו’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים