שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » יעלון לברקוביץ': "אל תתערבו בפוליטיקה"
העסקה והמטוסים
יועצו של טראמפ, אבי ברקוביץ', הצהיר כי עסקת המטוסים לא היתה בשום שלב חלק מהעסקה עם האמירויות • בתגובה קרא יעלון לאמריקנים לא להתערב בפוליטיקה הישראלית
ג'ארד קושנר, אבי ברקוביץ' ובנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

יועצו היהודי של הנשיא טראמפ ושליחו לשעבר למזרח התיכון, אבי ברקוביץ', התייחס הבוקר בראיון לגל"צ לסוגיית מכירת מטוסי ה-f35 ותמך בגרסת ראש הממשלה כי נושא מכירת המטוסים המתקדמים עמד על השולחן מזה זמן אך בשום אופן לא היה חלק מהעסקה. בתגובה, קרא שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון, לארצות הברית שלא להתערב בעניינים הפנימיים של ישראל.

"כולם יודעים שהאמירתים הרבה שנים רצו את זה, אבל זה לא היה חלק מהעסקה. זה דבר שאנחנו שוקלים לעשות, אבל זאת שאלה לוגית – זה יכול לקרות רק אם זה לא שם את הביטחון הישראלי בעמדת סיכון", אמר ברקוביץ כשנשאל בראיון לסוגיית מכירת מטוסי ה-F35 .

ברקוביץ', שהיה חלק מהצוות שגיבש את הסכמי השלום בין איחוד האמירויות לישראל, הסביר כי "אין ספק שהיה מומנטום שהאמירויות הביאו. זה הביא להסכם הבחרייני". ברקוביץ' חשף כי ביום שנעשה 'הדיל' עם האמירויות הוא קיבל טלפון מעודד מהבחריינים, "למען האמת, קיבלתי טלפון מהם ביום שעשינו את הדיל עם האמירתים והם אמרו – 'אנחנו גם רוצים'".

על סוגיית הסיפוח טען ברקוביץ' כי הנושא לא ירד מהפרק. "הסיפוח לא ירד עדיין מהפרק – זה משהו שיכול להיעשות בהמשך וזה לא משהו שאנחנו לא מסכימים לו".

עוד אמר, כי כרגע קיימים עוד חמש עד עשר מדינות נוספות בעולם הערבי שנמצאות בסוג של הידברות עם ארה"ב בנוגע לקיום יחסים עם ישראל, "מדובר בשיחות עומק עם מדינות אלו וזו לא שאלה של האם, אלא רק שאלה של מתי".

לסיום, נשאל כיצד יהודי אמריקני צעיר הצליח להגיע לעמדה כה בכירה בממשל, ברמה של תיווך בין מדינות וממשלים, והשיב כי זה קרה "בעזרת מזל גדול ועזרה מהקדוש ברוך הוא".

בתגובה לדברים בנושא מכירת המטוסים, הגיב שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון וקרא לארצות הברית לבל תתערב בעניינה הפנימיים של ישראל, "אל תתערבו בפוליטיקה שלנו, אנחנו לא צריכים להתערב בשלכם. זה נכון שזה לא מופיע בהסכם, אבל היה תנאי מוקדם להסכם. זו האמת המלאה"‎, טען יעלון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים