שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "המטרו ברמת מוכנות כמו לפני הסבב"
תיעוד מהמנהרות
בתיעוד שומעים את פעיל הזרוע הצבאית אומר כי "במהלך הלחימה הייתה פגיעה מוגבלת במנהרות, אך מיד בסיום סבב הלחימה, אנשי הארגון שיפצו את הנזקים"
מחבלי חמאס במנהרות | צילום: חמאס
מנהרות החמאס |

הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס מציגים תיעוד מיוחד שפורסם על ידם אמש (שישי) ברשת 'אל-ג'זירה'. בתיעוד שהופץ בפומבי רואים את חדרי הפיקוד והשליטה התת-קרקעיים של הארגון שמהם לפי דבריהם, מנוהלות המערכות מול צה"ל בסבבי הלחימה. תיעוד המנהרות מגיע כשבועים לאחר סיום מבצע שומר החומות במהלכן הודיע צה"ל כי השמיד 100 ק"מ מהמטרו של חמאס.

בתיעוד ניתן לשמוע את פעיל הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס אומר כי "במהלך הלחימה הייתה פגיעה מוגבלת במנהרות, אך מיד בסיום סבב הלחימה, אנשי הארגון שיפצו את הנזקים ואת המקומות שספגו את הפגיעות, והחזירו את המנהרות לרמת מוכנות כפי שהייתה לפני הסבב". בתיעוד מוצג חדר פיקוד ושליטה שנאמר שנעשה בו שימוש במהלך המבצע, לצד תחמושת רבה של הזרוע הצבאית של הארגון.

מנהיג ארגון הטרור חמאס בעזה יחיא סינוואר התייחס בנאומו לנושא ואמר: "האויב לא הצליח להשמיד את המטרו של חמאס. אם העימות יפרוץ שוב, צורת המזרח התיכון תשתנה. הוכחנו שיש מי שמגן על מסגד אל-אקצא. יכולנו לזעזע את תל אביב, יש המון דברים גדולים שנסתרים מהציבור. במערכה האחרונה בחרנו לשגר רק את הטילים הישנים, השתמשנו רק במחצית מכוחנו".

בנאומו הוא הדגיש ואמר כי "המצרים, הנהגת פת"ח, הנהגת הרש"פ והעולם צריכים להבין כי אש"ף ללא חמאס, הג'יהאד האסלאמי, ההתנגדות העממית ופלגים אחרים, הוא רק סלון פוליטי חסר ערך". בהמשך אמר: "סיכלנו פרויקט ציוני, תלמודי ותורני שרצה לפצל את מסגד אל-אקצא מבחינה זמנית ומקומית בדרך להרס המסגד והקמת ההיכל".

כזכור, במהלך הלילה למעלה מ-160 מטוסי קרב של חיל האוויר מ-12 טייסות שונות תקפו כ-150 מטרות בתשתיות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. במקביל לתקיפות חיל האוויר, כוחות חי״ר, ארטילריה ושריון שנפרסו לאורך הגבול, ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה.

במהלך התקיפה שמטרתה הייתה פגיעה קשה במנהרות התת-קרקעיות של חמאס, המהוות נכס אסטרטגי של הארגון, הושמדו קילומטרים רבים של תשתיות מנהור. "צה״ל ימשיך ויתקוף מטרות טרור בשטח רצועת עזה ככל שיידרש", נמסר.

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן סיפר כי "הפעילות הלילה שלנו התחילה ב-23:30 בערך, מבצעים תקיפה משולבת מהיבשה והאוויר. ממריאים ב-23:30 מבסיס חל האוויר בערך 160 מטוסים שנמצאים בשמיים בו זמנית. המטוסים מתרכזים במספר מקומות סביב עזה, מטילים כ-450 חימושים לעבר 159 מטרות לצפון רצועת עזה בפרק זמן של 35-40 דק'".

"מניעים כוחות של אוגדה 162 בעיקר מחטיבת גולני 7 ו-215, הכוחות האלה למעשה מגיעים לקו סמוך לציר הוברס ומבצעים ירי של מאות פגזי ארטירלירה מעל 500, גם של נפיץ וגם של פגזי עשן בנוסף לזה על מטרות שהם מזהים ירי של עשרות פגזי טנקים- היעד של האש המסיבית הוא פגיעה קשה בתת קרקע של חמאס".

"המנהרות הן נכס אסטרטגי של חמאס בתקיפה הזו יש פגיעה בק"מ רבים ברצועת עזה. אנחנו מתחילים לאסוף BDA אל היקף הנזקים. הפעולה מצריכה שת"פ בין כלי טיס כטב"מים ונמרים והיא מבוססת על מודיעין. תקפנו מטרות אמל"ח ובורות שיגור ועוד כמה מרגמות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים