שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המרוויחים מפרישת נתניהו – הציונות הדתית
זינוק בסקרים
לאחר גל השמועות והדיווחים אודות עסקת הטיעון בין יו"ר הליכוד לפרקליטות, ערוצי החדשות בדקו את כדאיות העסקה בקרב המצביעים וכן כמה יקבל הליכוד ביום שאחרי נתניהו
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת, צילום מסך

לאחר גל השמועות והדיווחים אודות עסקת הטיעון בין יו"ר הליכוד לפרקליטות, ערוצי החדשות בדקו את כדאיות העסקה בקרב המצביעים וכן כמה יקבל הליכוד ביום שאחרי נתניהו. הסקר הראשון נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel, עבור חדשות 12.

האם הציבור תומך או מתנגד להסדר הטיעון של נתניהו, שלפיו יורחק מהחיים הפוליטיים למשך 7 שנים: 51% מתנגדים ו-30% תומכים. 27% ענו "מאוד מתנגד", 24% "די מתנגד", 20% ענו "די תומך" ו-10% בלבד השיבו "מאוד תומך".

אם בנימין נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים, מה את/ה מעדיפ/ה שיקרה? 39% תומכים בהמשך כהונת הממשלה הנוכחית. 28% מעוניינים בקיום בחירות חדשות ו-24% ענו "שתקום ממשלה חדשה בראשות הליכוד בכנסת הקיימת".

מי יהיה היורש של נתניהו אם הוא יפרוש מהנהגת הליכוד: 26% תומך בניר ברקת, 9% תומכים באדלשטיין, 8% מעוניינים בישראל כ"ץ ואחוז זהה בעד ארדן. 5% חושבים שמירי רגב ו-3% רוצים את אוחנה בראשות הליכוד.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה: הליכוד בראשות נתניהו 33 מנדטים, יש עתיד 18 מנדטים, ש"ס 9, כחול לבן גם 9 מנדטים. העבודה מקבלת 7 מנדטים, יהדות התורה והציונות הדתית גם מקבלים 7. הרשימה המשותפת וישראל ביתנו עם 6 מנדטים כל אחת. ימינה של ראש הממשלה בנט – מקבלת 5 מנדטים, רע"ם מקבלת אף היא 5 מנדטים. מרצ ותקווה חדשה – 4 מנדטים.

אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובראשות המפלגה היה עומד ניר ברקת: הליכוד 29 מנדטים, יש עתיד עם 17 מנדטים, ש"ס עולה ל-10 מנדטים, הציונות הדתית מזנקת ל-10 מנדטים. כחול לבן 9 מנדטים, העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו – 7 מנדטים. הרשימה המשותפת, 6 מנדטים, ימינה ורע"ם 5 מנדטים כל אחת. מרצ ותקווה חדשה עם 4 מנדטים כל אחת.

אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובראשות הליכוד היה עומד יולי אדלשטיין ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה? הליכוד צונח ל-20, יש עתיד עולים ל-19 מנדטים. הציונות הדתית מזנקת שוב ל-13 מנדטים, ש"ס וכחול לבן – 11 מנדטים כל אחת. העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו – 7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת 6 מנדטים, ימינה ורע"ם עם 5 מנדטים. תקווה חדשה מתחזקת ומקבלת 5 מנדטים ומרצ עם 4 מנדטים.

אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובראשות הליכוד היה עומד ישראל כ"ץ ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע? הליכוד יורד ל-19, בשוויון עם יש עתיד שגם זוכה ב-19 מנדטים. כחול לבן עולה ל-12 מנדטים, הציונות הדתית יורדת ל-12 מנדטים. ש"ס 11, ישראל ביתנו 8, העבודה ויהדות התורה 7 כל אחת. הרשימה המשותפת 6 מנדטים, ימינה, רע"ם ותקווה חדשה – 5 מנדטים כל אחת ומרצ עם 4 מנדטים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים