שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המשטרה פרצה לבית הכנסת עם הקוד הסודי
דאגה באנטוורפן
משטרת בלגיה פרצה שוב לבית כנסת של חסידי בעלזא באנטוורפן במהלך השבת אך השוטרים נאלצו לשוב על עקבותיהם לאחר שהמתפללים לא שיתפו פעולה
משטרה בבלגיה | צילום: Quinta, שאטרסטוק

משטרת בלגיה פרצה לבית הכנסת 'אברכים' של חסידי בעלזא באנטוורפן בשעה 12:30 בשבת בצהריים, במסגרת אכיפת הנחיות הממשלה שהוטלו לאור התפרצותו של נגיף הקורונה.

לתדהמת מתפללי בית הכנסת, השוטרים לא נקשו על הדלת – אלא פרצו על ידי הקשת הקוד המדויק שנמסר למתפללים בע"פ ונועד לאפשר לקבוצה מצומצמת בלבד לפתוח את הנעילה שעל הדלת. זאת, למרות שהנהלת בית הכנסת החליפה את מספרי הקוד רק בשבוע שחלף.

אחד ממתפללי בית הכנסת גולל את פרטי המקרה בשיחה ל'בחזית': "המשטרה נתקלה בשני מתפללים בלבד, כאשר בדיוק אחד מהם נכנס למבנה נוסף שצמוד לבית הכנסת ושנרכש לאחרונה על ידי קבוצת האברכים למען הרחבת בית התפילה. השוטרים שאלו את האברך שנשאר האם המבנה הנוכחי משמש כבית הכנסת, ונענו כי רק המבנה השני מיועד לבית הכנסת. הם ביקשו ממנו למסור מפתחות למבנה השני – אך נענו בשלילה".

הוא הוסיף כי באנטוורפן חוששים כי שכנים הלשינו למשטרה. זאת, לאחר סיכום מוקדם כי המשטרה לא תגיע לבתי הכנסיות ללא הלשנות מצד שכנים או עוברי אורח. גם העובדה כי השוטרים הכירו את המספרים החדשים של הקוד מטרידים מאוד את גבאי בית הכנסת.

במצלמות האבטחה נצפים השוטרים מנסים בכל דרך, במשך דקות ארוכות, למצוא דרך כניסה למבנה השני. השוטרים לא הצליחו ונאלצו לשוב על עקבותיהם.

כזכור, לפני שלושה שבועות פרץ כוח של משטרת בלגיה באמצע סעודה שלישית לבית המדרש המרכזי של חסידי בעלזא באנטוורפן, בו שהו עשרות מתפללים, מחולקים לקבוצות של 15 בין בתי התפילה במבנה, כפי הנדרש בחוק.

השוטרים הסתובבו בין השולחנות, רשמו את שמות המתפללים ואת כתובות מגוריהם לצורך הגשת דו"חות בסך 250 € ופיזרו אותם מהשטח, ללא דרישה של הצגת תעודת זהות בשל כבוד הדת.

המתפללים יצאו לרחובות הסמוכים והתפללו תפילת ערבית, אך גם משם הם גורשו על ידי השוטרים בטענה להתקהלות לא חוקית והפרת ההגבלות שהוטלו בעקבות נגיף הקורונה.

ביום רביעי שלפני כן כינס העו"ד היהודי דיוויד בראון, מי שמייצג את הקהילה היהודית באנטוורפן בנושא ההתכנסויות בבתי הכנסיות, את גבאי בתי הכנסת והודיע להם כי לפי חוות דעת שהגיש בפני בית המשפט העליון במדינה, המגבלה של 15 אנשים בלבד בבתי תפילה מאפשרת התאספות גדולה יותר במידה ובתי הכנסיות מכילים חדרים נוספים והציבור יכול להתחלק בהם לקבוצות קטנות של 15.

חוות הדעת המשפטית ניתנה לאחר שלקראת החגים הנוצריים הורשו ראשי כנסיות נוצריות להכניס מעל 15 בני אדם בתנאי שלא ישתתפו ביחד בטקסי התפילה אלא יעמדו בנפרד.

חוות הדעת הייתה שנויה במחלוקת ולכן גורמים במשטרה המקומית מסרו לגבאי בתי הכנסיות בטרם כניסת שבת כי המשטרה לא תאכוף את הנוהגים לפיה, אלא יפעלו רק אם הם יוזעקו למקום על ידי אזרחים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים