שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » הנגיד רכש לאדמו"ר עליה ברבע מיליון דולר
בעלזא שברה שיא
הנגיד המוכר בעולם הישיבות רכש לאדמו"ר מבעלזא עליה לתורה בליל החג תמורת לא פחות משמונה מאות אלף שקל • וגם: לאן יילך הכסף ומי בחש מאחורי הקלעים?
הנגיד שלמה יהודה רכניץ | צילום: שמוליק ויינריך

אלפי חסידי בעלזא שהשתתפו בתפילות והקפות ליל חג שמחת תורה בצל האדמו"ר שליטה בירושלים, הופתעו לשמע הסכום הנדיר שהוכרז בעת מכירת העליות בליל החג עבור עלייה בודדת: 250,000 $.

עיני החסידים כולם עקבו במתח במהלך קריאת התורה אחרי העולים לתורה, על מנת לפצח את זהותו המסתורית של הרוכש הנדיב במיוחד – והופתעו עוד יותר: העולה היה לא אחר מאשר האדמו"ר עצמו.

לא עברו דקות ארוכות מסיום התפילה וחסידים רבים נצפו משוחחים על מה שהתרחש בעת מכירת העליות, כאשר בורסת שמות הנגידים נשלפה חיש מהר וכולם ניסו לנחש את זהותו – שנחשפה זמן קצר לאחר מכן – וממש לא מדובר בנגיד המשתייך לחסידות.

ל'בחזית' נודע כי אחד מאנשי ביתו של האדמו"ר מבעלזא הצליח לשדל לאחרונה את הנגיד שלמה יהודה רכניץ לתרום למוסדות החסידות תרומה ענקית, אותו העביר כעת במסגרת רכישת העלייה לאדמו"ר מבעלזא.

תרומתו של הנגיד רכניץ, בהיקף כולל של 250,000 $ (מחיר העליה שרכש לאדמו"ר מבעלזא), צפויה להתחלק לשניים באופן הבא: 80,000 $ (כרבע מיליון שקל) יעברו לקופת "נר למאור" של גבאי האדמו"ר הרב אהרן וינד, למימון הוצאות החשמל בבית המדרש. 170,000 $ הנוספים (כחמש מאות חמישים אלף שקל) יועברו ל"מרכז מוסדות בעלזא" להחזקת הישיבות והכוללים של החסידות.

ל'בחזית' נודע, כי הנגיד שלמה יהודה רכניץ רכניץ עצמו לא שהה בבעלזא בעת רכישת העלייה לאדמו"ר, והיא נמכרה מראש תמורת סכום שהיה ידוע לכל כי לא יימצא מתחרה שיגיש הצעה גבוהה יותר לעלייה.

עוד נודע ל'בחזית', כי למרות היעדרותו של הנגיד שלמה יהודה רכניץ, נצפו בהיכל בית המדרש הגדול בירושלים "נציגים" ששלח הנגיד לעקוב אחר המתרחש בליל החג, עם רכישת העליה לאדמו"ר.

זמן קצר לפני רכישת הענק של העלייה, אירע מקרה חריג נוסף בבעלזא, כאשר לראשונה בחסידות נתרם סכום עתק של 180,000 $ במהלך "מי שבירך" שערך הנגיד הבעלזאי הצעיר יוסי ברעזל שעלה ל"כהן" – תרומה למוסדות החסידות בלייקווד שבניו ג'רזי. זאת, בנוסף לשני תרומות נוספות של 18,000 $ כל אחת, עבור מרכז מוסדות בעלזא בארץ ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים