שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "הנסיבות מצדיקות התערבות אישית"
פנייה לנסיך
נשיא המדינה פנה לנסיך צ'ארלס בבקשה להביא לטיפול רפואי בישראל את הפעוטה אלטע פיקסלר, המאושפזת באנגליה
הנסיך צ'ארלס | צילום: Frederic Legrand - COMEO, שאטרסטוק

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה היום לנסיך צ'ארלס וביקש להעביר את הפעוטה אלטע פיקסלר, המאושפזת באנגליה לטיפול בישראל. בית המשפט באנגליה קבע לאחרונה כי בית החולים רשאי לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה, זאת בניגוד לעמדת הוריה המבקשים להאריך את הטיפול הרפואי בה ולהעבירה לקבלת טיפול רפואי בישראל.

במכתבו לנסיך כתב הנשיא: "הוד רוממותו, אני פונה אלייך בעניין בעל חשיבות הומניטרית חמורה ודחופה. פסק דין של בית המשפט העליון שניתן לאחרונה בעניינה של אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר, נתן לרופאים אישור להפסיק את הטיפול המשאיר אותה בחיים".

"משאלתם של הוריה, יהודים אורתודוכסים ואזרחי ישראל, היא להביאה לישראל. אמונותם הדתית מנוגדת להפסקת הטיפול הרפואי שעשוי להאריך את חייה והם כבר ערכו את ההסדרים להעברתה הבטוחה להמשך טיפול בישראל".

"אני יודע שהוצגו בפני ממשלת הוד מלכותה העובדות, אך אני מרגיש שהנסיבות הייחודיות מצדיקות התערבות אישית גם מצדי. זו תהיה טרגדיה אם לא ניתן יהיה להענות לבקשת הוריה באופן המכבד הן את החוק והן את אמונתם הדתית", לשון המכתב.

שר הפנים אריה דרעי, שיגר אמש מכתב לשרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל וביקש מהרשויות בבריטניה לאפשר להורי הפעוטה אלטע פיקלסר בת השנתיים, להביאה ארצה בהקדם לקבלת טיפול רפואי.

השר דרעי מציין במכתבו כי הילדה והוריה אזרחי ישראל ועל פי חוות דעת של רופאים ומשפטנים ישראלים, הפעוטה יכולה לקבל טיפול מתאים בישראל. השר דרעי הוסיף כי יש למנוע את ניתוק הפעוטה ממכשיר הנשמה ולכן ביקש לאפשר להעבירה במיידי למדינת ישראל.

בהמשך למאמצים להביאה ארצה, שוחח השר דרעי עם שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובולי וראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ אייל סיסו כדי למצוא פתרון לפעוטה. גם שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה השבוע למקבילו הבריטי וביקש לשחרר את התינוקת המאושפזת לישראל ולא לנתק אותה מהמכשירים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים