שיתוף
תגובות
חדשות » הנשיא הרצוג על פרשת ילדי תימן: אנשים כשלו ופעלו במזיד
פרשה נעלמת
באירוע שנערך היום (שלישי) בבית נשיא המדינה, לרגל יום המודעות לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, קרא הנשיא להמשך חקירת הפרשה שלדבריו היא "פצע עמוק" בחברה הישראלית
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: קובי גדעון/ לע״מ

יום המודעות לפרשת היעלמותם ילדי תימן נערך הערב (שלישי) על ידי עמותת עמר"ם ובני המשפחות זו השנה התשיעית ברציפות, ולראשונה התקיים בבית הנשיא יצחק הרצוג. האירוע במסגרת יום השנה לפטירתו של הרב עוזי משולם, שכזכור עמד בראש המאבק למען ילדי תימן בשנות ה-90 והיה זה שהעלה את הפרשה לסדר היום הציבורי במדינה. הנשיא אירח במעונו את נציגי העמותה, לצד משפחות שאיבדו ילדים.

הנשיא ציין באירוע כי ״בליבה של החברה הישראלית, פעור פצע שותת-דם ומכאיב, מתסכל ומייסר מאין כמותו. סימני השאלה הרבים, המלווים את הפצע הפתוח הזה, מוסיפים להעמיק את הכאב, גם בחלוף עשרות שנים. זהו פצע של פרשה חמורה ומטרידה, שהעיסוק בה מלווה אותי, כאיש ציבור מזה שנים רבות. פרשת היעלמותם של פעוטות מקרב משפחות עולי תימן, המזרח והבלקן – היא מהאירועים הקשים והכואבים שחוותה החברה הישראלית".

עוד הוסיף הנשיא "אני שמח על כך שיש מי שפועלים מתוך מחויבות עמוקה לחשיפת האמת בפרשה, ועושים כל שניתן על מנת שלא תרד מסדר היום. אני מבקש להביע הערכה ותודה לכן, חברת הכנסת קרן ברק וחברת הכנסת נעמה לזימי, על הפעילות הפרלמנטרית והציבורית שאתן מובילות בנושא החשוב הזה, וגם לך, חברת הכנסת לשעבר נורית קורן, על עשייתך החשובה בנושא, מזה שנים רבות, כולל בכהונתך בכנסת ישראל. תבורכו גם אתם, כל העוסקות והעוסקים במלאכה, אנשי ונשות עמותת עמר"ם, וכמובן כלל העמותות, הפעילות והפעילים, אשר פועלים זה שנים רבות למען העלאת המודעות לפרשה הכואבת, תוך עמידה לצידן של המשפחות", 

הרצוג אף ציין כי "הפצע עודנו פתוח, וכי עלינו להמשיך ולרדת לשורש הפרשה ולחקר האמת, ולעשות כל שביכולתנו על מנת לתת מזור, על מנת להביא לריפוי, והוסיף כי  "זאת הסיבה שבעטיה, כאשר כיהנתי כחבר הכנסת וכראש האופוזיציה, פעלתי מתוך הבנה ברורה שאנו מחויבים לחקור לעומק את הפרשה, לפתוח את הארכיונים במלואם, להפוך כל אבן, ולנסות לדלות כל פרט בפרשה, לתעד ולהנציח אותה. היה לי ברור כי זהו המעט שביכולתנו לעשות למען המשפחות".

חה״כ נעמה לזימי (העבודה) שיזמה את האירוע ציינה כי "היום עשינו צעד עצום בדרך לתיקון העוול שנעשה למשפחות חטופי תימן המזרח והבלקן. לפני פחות משנה פניתי לנשיא המדינה, שפעל בנושא חשיפת הפרשה עוד כשהיה בכנסת, במטרה לקדם איתו את הנושא. ביחד החלטנו לקיים את האירוע ההיסטורי הזה ביום המודעות לפרשה, בו לראשונה נשיא המדינה מכיר באירועים שהתרחשו כאן. הדרך לתיקון, לריפוי ולצדק עדיין ארוכה, אבל אני מבטיחה שלא אפסיק להיאבק עד להכרה, צדק וריפוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים