שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הסתיו הגיע ואיתו האלרגיה, מה ניתן לעשות?
אלרגנים?
עת בוא הסתיו, יותר מ-50 מיליון אמריקאים סובלים מאלרגיות, הנקראות גם "נזלת אלרגית" או "קדחת השחת", מדי שנה, איך ניתן לטפל בבעיה ולמה היא קורית?
תגיות: ,
אלרגיה | צילום: Robert Kneschke, שאטרסטוק

עם הגעת הסתיו מגיעות טמפרטורות קרירות יותר, שינוי ארון הבגדים, ואיתם גם מגיעות ה….אלרגיות. אנשים רבים סובלים מאלרגיות במהלך חייהם, כך למשל יותר מ -50 מיליון אמריקאים סובלים מאלרגיות, הנקראות גם "נזלת אלרגית" או "קדחת השחת", מדי שנה. תגובה חיסונית נורמאלי לאחר החשיפה לאלרגן, אלרגיות עלולות לגרום לדלקת במעברי האף אשר לאחר מכן מוביל לעתים קרובות לסימפטומים כמו התעטשות, נזלת, גודש, ועיניים דומעות.

בעוד שחלק מהאנשים האלרגנים חווים תסמיני אלרגיה לאורך כל השנה, אחרים חווים זינוק במהלך חלקים מסוימים של השנה, כמו אביב, קיץ או תחילת סתיו. כאשר אדם חווה יותר מתסמיני האלרגיה הללו, זה בעיקר תלוי למה הוא אלרגי.

"כל הסימפטומים הללו יהיו זהים באופן כללי בין אם יש לך אלרגיות באביב או בסתיו", אמר מארק מוס , MD, מנהל תוכנית המחקר הקליני בחטיבת האלרגיה והאימונולוגיה ב- UW-Madison ואלרגיסט ב- UWHealth ב. מדיסון, "ההבדל הגדול הוא מה שמניע את הסימפטומים האלה".

מה יכול לגרום לאלרגיות בסתיו?

אלרגיות באביב, אומר ד"ר מוס, מופעלות בדרך כלל על ידי אבקני עץ. מישהו הסובל מאלרגיה לאבקני עץ עשוי לחוות סימפטומים ראשונים בתחילת האביב, עם תסמינים מתמשכים עד הקיץ אם הוא גם אלרגי לאבקני דשא. אלרגיות לסתיו, לעומת זאת, מתרחשות כתגובה לאלרגנים ספציפיים שמתחילים להופיע בסביבות ספטמבר, כולל הדברים הבאים:

האבקה

לדברי ד"ר מוס, האלרגן השכיח ביותר בחודשי הסתיו הוא גרגיר. "הטריגר של קשקשים להאבקה הוא קיצור אור היום", הוא אומר. "מסיבה זו, תחילת עונת האבקה הסמויה היא כמעט כמו שעון, המתרחשת באמצע אוגוסט ובדרך כלל מגיעה לשיאה בתחילת ספטמבר."

דיבה מסוד , אלרגית ואימונולוגית בקבוצת הרפואה הצפון -ווסטרית לרפואה בוורנון הילס, אילינוי, מספרת לבריאות שבסופו של דבר, זה תלוי בטמפרטורה – היא זקוקה לטמפרטורות חמות אך לא חמות מדי כדי לשרוד. "כיום נראה כי זה נמשך שלושה עד ארבעה שבועות, החל מהראשון באוגוסט עד אמצע אוקטובר", היא אומרת.

עובש

עובש – זאת פטרייה עם זרעים הנקראים "נבגים" שנוסעים באוויר – היא סיבה שכיחה נוספת לאלרגיות, לדברי ד"ר מסוד. מכיוון שכמה סוגים של נבגי עובש משגשגים בסביבות לחות, לדבריה עובש נפוץ בערימות עלים לחות. לדברי ד"ר מוס, הוא יכול להצטבר גם בחומרים צמחיים או גנים נרקבים אחרים.

עצים, דשא ושאר עשבים שוטים

למרות שזהו האלרגן העיקרי, זרעי הסמבה אינם האשמים היחידים בסתיו. ד"ר מוס אומר שסוגים אחרים של עשבים שוטים, שותלים את זרעיהם באמצעות האבקה בחודשי הסתיו, כך שיוכלו להתרבות בשנה שלאחר מכן.

בהתאם למקום מגוריך, עצים ודשא יכולים גם הם להאביק במהלך הסתיו. לדברי ד"ר מוס, חלקים מהחוף המערבי והדרום אמריקאי וחלק מהדרום חווים מעט האבקה בדשא בסתיו. "למשל, בקליפורניה, אבקת הדבורים היא אחד האלרגנים הגבוהים ביותר כרגע", היא אומרת.

כיצד מאבחנים אלרגיות?

לדברי ד"ר מוס, הופעת תסמיני האלרגיה המסורתיים בסביבות סוף אוגוסט או ספטמבר מדי שנה היא אינדיקטור די טוב לאלרגיות בסתיו. אחת הדרכים הפשוטות לאבחן אלרגיות היא לטפל בהן. "אם הסימפטומים של מישהו משתפרים עם טיפול באלרגיה, אתה יכול להרגיש די בטוח שהם תסמינים עקב אלרגיות", היא אומרת.

דרך נוספת לאשר אלרגיות היא לבקר אצל אלרגולוג לבדיקה. בעוד שחלק מהאלרגנים עושים בדיקות דם, ד"ר מסוד אומר כי בדיקת דקירות עור באלרגיה הן יעילות יותר. בדיקת דקירת עור זו חושפת את ההיסטוריה הרפואית של אדם כדי להבין בדיוק למה הוא אלרגי.

9 דברים שחשוב לשים לב כדי לאבחן אלרגיה

לפעמים, זה יכול להיות קשה להבדיל בין מחלה ויראלית (כמו הצטננות או COVID-19) לבין אלרגיות, אבל יש כמה דברים מרכזיים שיש לשים לב אליהם. לדברי ד"ר סינדר, אלרגיות מגיעות לעיתים רחוקות עם חום, שהוא סימפטום הקשור יותר בדרך כלל למחלה ויראלית.

עוד הוא אמר כי סביר יותר שאלרגיות יופיעו בתקופה מסוימת בשנה ויחזיקו מעמד במשך שבועות ולא מספר ימים, שהם אורך טיפוסי של הצטננות. "כשהסימפטומים מתמשכים, סביר יותר שיש לך אלרגיות ולא הצטננות ", היא אומרת.

וכמובן, אם אתה חושש שיש לך קורונה מכל סיבה שהיא, חשוב לעבור בדיקה ולהמשיך לעקוב אחר כל פרוטוקולי הבטיחות.

טיפול באלרגיות בסתיו

ברגע שאובחנו כסובלים מאלרגיה כל שהיא, ישנן מספר דרכים לטפל בסימפטומים. שינויים פשוטים בשגרה שלך יכולים להיות מועילים: לדוגמה, ד"ר מסוד ממליץ לשמור על סגירת חלונות המכונית והבית במהלך עונת האלרגיה לסתיו, והורדת נעליים וז'קט לפני שנכנסים פנימה כדי למנוע מעקב אחר אבקה שאולי אספתם בחוץ.

תרופות נגד אלרגיה יכולות גם למנוע תסמינים. ד"ר מוס אומר שהתרופה הטובה ביותר היא תרסיס סטרואידים לאף, תרסיסים אלה אמנם עוזרים בטיפול בכל תסמיני האלרגיה, אך לדבריה, הם יכולים לקחת שבוע -שבועיים עד שהם עובדים במלואם.

הבחירה השנייה שלה-ואחד הטיפולים הנפוצים ביותר-היא שימוש באנטי-היסטמינים ללא מרשם שפועלות על ידי חסימת היסטמין , הכימיקל המיוצר על ידי המערכת החיסונית במהלך תגובה אלרגית. לדברי ד"ר מוס, הם עובדים תוך דקות עד שעות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים