שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » העיר החרדית שהפתיעה את מפקדי פיקוד העורף
"דוגמה ומופת"
מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף סייר בצהריים בעיר החרדית רכסים – שכמעט ניצחה את הקורונה • בראיון ל'בחזית' הוא הביע התפעלות מהמערך החרדי שפעל "כמו ביחידה צבאית"
מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, אל"ם אלעד אדרי, בחמ"ל הקורונה של רכסים | צילום: דובר צה"ל

ההתמודדות במגזר החרדי עם נגיף הקורונה היא ללא ספק הקשה ביותר בין כלל המגזרים, וממש לא בגלל התפילות בבתי הכנסת, כפי שמנסה התקשורת הכללית לצייר.

השילוב בין משפחות ברוכות ילדים לדירות קטנות כמעט ולא מאפשרות את מניעת ההדבקה. גם אם החולה נבדק מיד עם הופעת התסמינים, עד להגעת התוצאה הוא מספיק להדביק את כל משפחתו ברוב המקרים. די להדביק שכן אחד 'בטעות', כמו למשל לחיצה על כפתור במעלית, והבניין כולו "נגוע".

אלא שיש עיר חרדית אחת שהצליחה לנצח את הנגיף, כמעט. נכון לשעת כתיבת השורות נחשבת רכסים לעיר החרדית היחידה שמדורגת כירוקה ברמזור של גמזו.

כמו רבים אחרים, ניסו גם בפיקוד העורף להבין את סוד ההצלחה, והבוקר הגיע מפקד מחוז חיפה, אלוף משנה אלעד אדרי לסייר בחמ"ל הקורונה בעיר.

בראיון ל'בחזית' מסביר אל"ם אלעד אדרי, מה שלדבריו נראה המתכון המנצח לשבירת הנגיף ועצירת התחלואה.

ליוויתם את רכסים בחצי השנה האחרונה, אני מניח שהיו עליות ומורדות, כיצד אתה מסכם את התקופה?

"היו בעיקר עליות ואני מבקש לציין את העיר כדוגמה ומופת, בדרך שבה היא התמודדה עם אתגר גדול שאינה נחלתה הבלעדית אלא של מדינה שלמה, והיא תפסה פיקוד והצליחה לייצר שיתוף פעולה עם התושבים ולהבריא את העיר. אם אתה מבקש ממני לתמצת את התהליך אסכם זאת בשתי מילים: "דוגמה ומופת".

"אני לא משווה בין ערים אחרות. בסופו של דבר מדובר במשבר וצריך לדעת לנהל אותו והם עשו את זה מצוין, הרשות הבינה שהיא לא אחראית על התושבים רק בדברים השגרתיים כמו פינוי אשפה אלא גם באחריות לבריאות שלהם. הם עשו את זה באמצעות איתור חולים, מערך אפידמיולוגי בסיוע התושבים, הוצאת חולים למלונות, וסיוע למבודדים שלא יחשבו בכלל לצאת מהבית ושיהיה להם מה שצריך".

"לציבור החרדי אין את הרשתות החברתיות ואת כל האלטרנטיבה הם הציגו בצורה מעוררת התפעלות. הם פתחו מרכז מידע טלפוני בעזרת חברי מועצה ותושבים ממש כמו ביחידה צבאית, ועם כל המרכיבים ובעזרת הסיוע שלנו שהוא יותר סיוע מקצועי הם הגיעו לזה".

המסר שלך לשאר הערים החרדיות? "לבוא לקבל מהם את השיטות, שהן מרשימות בכל קנה מידה, ולמידת שיתוף הפעולה של ההיררכיה בעיר – החל מראש הרשות, חברי המועצה והמנכל ועד אחרון התושבים"

מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, אל"ם אלעד אדרי, בחמ"ל הקורונה של רכסים | צילום: דובר צה"ל

מה היה אחוז התחלואה בשיא?

"בשיא היו כמעט 400 חולים, שזה מספר 10 ברמזור האדום (התסריט הגרוע ביותר ז"א). נכון להיום הם ירוקים".

תוך כמה זמן הם עשו את המעבר מאדום לירוק?

"בתוך פחות או יותר שבעה ימים. מה שהכי מרשים זה שבתחילת ספטמבר הם היו באדום והם החליטו לעשות את השינוי. ראש העיר קיבל החלטה אמיצה שלא לפתוח את מוסדות החינוך עד שיבוצע בדיקה לכל אנשי הסגל החינוכי".

מה המסר שלך לערים החרדיות?

"לבוא לקבל מהם את השיטות, שהן מרשימות בכל קנה מידה, ולמידת שיתוף הפעולה של ההיררכיה בעיר – החל מראש הרשות, חברי המועצה והמנכל ועד אחרון התושבים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. היות ואין חסידים ברכסים שלא אוכפים הנחיות ולא לובשים מסכה ומתקהלים לכן העיר הזו נהיית ירוקה בכלל התפלאתי שהיתה שם הדבקה כי שם הציבור ממושמע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים