שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » העיתונות החרדית זועמת: "מידם נבקשנה"
רפורמת הכשרות
ח"כ ארבל תקף את השר כהנא ואמר כי "השר כהנא מייצג תפיסה קפיטליסטית חזירית", בעיתון יתד נאמן פרסמו מאמר שתוקף בחריפות את השר ואת רבני הציונות הדתית
מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כותרות העיתונים החרדיים מוקדשות הבוקר כולם למתקפה על רפורמת הכשרות של השר כהנא. "כהניזם", "בגידה", "רפורמיות", "מה יפית", "ממשל הזדון" ועוד שלל אמירות חריפות. בראש המגנים, ניצב ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א והפוליטיקאים החרדים.

ראש הישיבה, הגרי"ג אדלשטיין, נשא אמש, דברים בפני מאות אברכים ואמר "והנה בתקופה זו, יש בשלטון כוונה לגזור גזירות, על הרוחניות, להיות ככל הגויים בית ישראל, ומבקשים לגזור על הרבה עניינים, שלא יוכלו לעסוק בתורה, ועל כשרות, ועל גירות, ועוד הרבה דברים, ויש שתדלנים שעוסקים בזה, אבל עלינו מה הן הזכויות, כי הכל צריך זכויות".

גם הפוליטיקאים החרדים לא טמנו ידם בצלחת ויצאו במתקפה נגד היוזמה: ח"כ ינון אזולאי אמר הבוקר בראיון ל'קול ברמה': "צריך לעשות הכל – אבל הכל – על מנת למנוע את הרפורמה הזאת. מותר לעשות קצת בלאגן במדינה הזאת. אני קורא למשגיחים – שגם יחסמו כבישים אם צריך".

ח"כ בוסו אמר: "השר כהנא נפגש עם הרבנים, אבל אמר 'אני אעשה מה שאני רוצה'. לא יעלה על הדעת ששר המשפטים יעשה רפורמה במערכת בלי לדבר עם נשיאת העליון. הממשלה קמה כל יום עם גזרות על הדת – לא ניתן להסתכל על הכשרות בעיניים כלכליות בלבד".

וח"כ ארבל תקף את השר כהנא ואמר כי "השר כהנא מייצג תפיסה קפיטליסטית חזירית".

גם בעיתון 'יתד נאמן' יצאו במתקפה חריפה נגד רבני הציונות הדתית והשר כהנא שעליו נכתב "רפורמות הגיור שהכהניסט הכוחני מתכנן לתת לכל רב עיר לגייר".

המאמר תוקף את רבני הציונות הדתית: "מול הרס הדת והרס הצביון היהודי אי אפשר שלא להפנות זרקור לנושא צדדי, אך כל כך מרכזי,  רבני הציונות הדתית "רבני תורת הארץ הטובה", כמו את הרב שמואל אליהו, והרב חיים דרוקמן, והרב אריה שטרן, ועוד מספר רבנים חשובים כולם מהציונות הדתית.

המאמר מצטט את הרבנים שלכאורה חתמו על מכתב בו הם כתבו "זאת הממשלה בישראל ויש כמובן לקבל את הוראותיה בכל התחומים, אלא אם כן יהיו הוראותיה מנוגדות לתורה, יש לשתף פעולה עם כל ממלא תפקיד בממשלה כשמדובר בטובת מדינת ישראל ובהתקדמותה בכל תחומיה".

עוד נכתב בצורה חריפה במאמר: "השתיקה מהמקומות האלה מול איל הברזל המנתץ, היא כהודאה, שהסיבה שהשר מנסה לקדם רבנים ודיינים מהמגזר שלהם, אינה יכולה להיות סיבה לאלם, השתיקה הזאת רועמת הם ערבו לממשלת הערב רב, מידם נבקשנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים