שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הפלסטינים שהתראיינו נעצרו ונחקרו בעינויים
צבי יחזקאלי חשף
במסגרת כתבה שתיעדה את דעת הקהל הפלסטיני לקראת החלת הריבונות הישראלית, הביעו תושבים תמיכה בלתי מסויגת במהלך הישראלי – השבוע הם נעצרו על ידי המודיעין הפלסטיני
כוחות הביטחון הפלסטיניים | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בימים האחרונים יצא הכתב לענייני פלסטינים צבי יחזקאלי בסדרת כתבות על ההיערכות הפלסטינית לקראת החלת הריבונות הישראלית בשטחים, והציג בפעם הראשונה אזרחים מקומיים שלא חששו להתראיין למצלמה תוך שהם מביעים בפומבי תקווה כי ישראל אכן תשלים את ה'סיפוח' בשטחים המיודעים.

בימים האחרונים הרבה יחזקאלי לציין בראיונות שהעניק, כי בניגוד לכפי שהדברים מוצגים בישראל הרי שקיים פער משמעותי בין ההיררכיה ברשות הפלסטינית המתנגדת למדינת ישראל ולהחלת הריבונות לבין האזרח הקטן בשטח המייחל לקבלת אזרחות ולהיות חלק ממדינת ישראל. יחזקאלי הוסיף, כי הרחוב הפלסטיני בעד החלת הריבונות הישראלית הצפויה וכי להבנתו בניגוד לאיומים, לא תפרוץ כל אינתיפאדה בתגובה.

אלא שבימים האחרונים מאז פרסום הכתבה שעורר הדים והרבה רעש, נודע כי הרשות הפלסטינית עצרה את האזרחים שהתראיינו לכתבה, גם את אלו שעשו זאת בפנים מכוסות, ואלה נמצאים בחקירה במרתפי העינויים של הרשות.

בראיון לרדיו 103 סיפר יחזקאלי, כי המודיעין הכללי איתר את המרואיינים – בערך 6 בני אדם "שבסך הכול אמרו שהם מעדיפים ת"ז ישראלית ושהרשות מועכת אותם ובוזזת להם את הכסף. זה פשוט נורא, היו את החבר'ה מערבית לגוש עציון, מהיציאה לגוש לשפלה שאמרו – 'למה צריך מצלמה נסתרת, בוא נדבר גלוי שאנחנו נשמח להיות כמו ערביי ישראל', והם הראשונים שנעצרו".

לדברי יחזקאלי, "אני מדבר עם פלסטינים והם רוצים מאוד תעודת זהות ישראלית, רוצים לנער מעצמם את שלטון הרשות הפלסטינית. חלקם מעבירים כתובות ליישובים שהריבונות הישראלית תחול עליהם. גם סעודיה ומצרים תומכות בסיפוח ישראלי ביו"ש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים