שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הפלשתינים בונים שכונה בשטח ירושלים
"לאנה"
עיריית ירושלים אישרה כבר ב־2019 את מיזם "לאנה", ובקרוב תחל הבנייה בתוך השטח הריבוני של הבירה. חבר מועצת עיריית ירושלים: "אני המום"
אתר בניה | צילום: ESB Professional, שאטרסטוק

הצעד הפלשתיני הבא: אחרי רוואבי, העיר הפלשתינית החדשה שהוקמה בשטחי הרשות הפלשתינית בחבל בנימין, מגיע תורה של "לאנה" שתוקם בשטחים שמצפון לירושלים. כך מפרסמים ב"ישראל היום", הכתב המדיני אריאל כהנא והכתב לענייני ערבים דניאל סיריוטי.

שכונת העתיד הפלשתינית אמורה להיבנות בשטחים שמצפון לירושלים, ובסמוך לבית חנינא, שכונה שנמצאת בצפון הבירה. השכונה, שבנייתה תחל כבר בחודשים הקרובים, לפי דיווחים פלשתיניים, תכיל אלפי יחידות דיור, שרק יחמירו את הצפיפות בירושלים.

על תכנונה של "לאנה" ובנייתה מופקד התאגיד הפלשתיני "מסר אינטרנשיונל", שבבעלות משפחת אל־מסרי הפלשתינית, שעשתה את הונה בעסקי אספקה ושינוע של נפט ודלקים. חברת "מסר אינטרנשיונל" גם תכננה ובנתה את העיר הפלשתינית רוואבי שבבנימין.

ההשקה הרשמית של המיזם נערכה לפני ימים אחדים במזרח ירושלים, בנוכחות בכירים ונכבדים פלשתינים. יו"ר דירקטוריון "מסר אינטרנשיונל", בשאר אל־מסרי, אמר באירוע ההשקה כי כמו רוואבי, גם העיר החדשה לאנה תיבנה בעבור פלשתינים במעמד סוציו־אקונומי גבוה.

הוועדה המקומית של ירושלים אישרה כבר בשנת 2019 את הפרויקט, שכולל בשלב הראשון 92 יחידות דיור. ב־2 בספטמבר השנה ניתן היתר הבנייה, שמאפשר לפלשתינים להתחיל לאלתר בהוצאתו לפועל, וזו הסיבה להכרזות החגיגיות של אל־מסרי. בהמשך, על פי התוכנית, 400 בתים ייבנו בתוך השטח המוניציפלי של ירושלים.

מנהלי הפרויקט אמרו באירוע ההשקה כי כל הרישיונות והאישורים הדרושים לבניית השלב הראשון הושלמו, ועם סיום שלב החפירות והתשתיות תחל בניית המבנים. הם הדגישו כי דירות היוקרה שייבנו בלאנה נועדו לענות על הצרכים של משפחות ירושלמיות עוצמתיות.

עוד נמסר כי העיר החדשה, שתכלול מרכז מסחרי מודרני, שטחים ירוקים ובתי ספר, תנוהל, תאובטח ותתוחזק על ידי חברה פרטית מיוחדת למתן שירותים מתקדמים לתושבים.

"כל בנייה ערבית בין רמאללה לירושלים תפגע באחדותה של העיר", אומר מאור צמח, יו"ר ארגון "לך ירושלים". "ישראל חייבת 'לתת ברקס' לחלומות ההזויים של הרשות הפלשתינית בירושלים, ולאשר עוד היום את בניית השכונה היהודית בעטרות. רק כך נשים סוף לחלום הפלשתיני של 'אל־קודס הגדולה'".

חבר מועצת עיריית ירושלים, יונתן יוסף, מסר: "כחבר בוועדת תכנון ובנייה, אני המום מכך שאנשים המגדירים עצמם ציונים פועלים נגד ציון עיר הקודש. אפעל בכל כוחי לסכל את התוכנית המסוכנת לעתיד הרוב היהודי בירושלים".

חיים סילברשטיין, יו"ר ארגון "אם אשכחך": "היתר הבנייה שניתן לאל־מסרי לבניית עשרות יחידות דיור והכוונה שלו להרחיב את ההיתר למאות יחידות נוספות ליד אזור התעשייה בעטרות הם מכת מוות לניסיון להרחיב את אזור התעשייה לטובת כלל תושבי העיר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים