שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הצעת החרדים שנדחתה על ידי המשטרה
חשיפת 'בחזית'
בדיוני ההיערכות המוקדמים דרשו החרדים לקיים במקביל להדלקה של תו"א הדלקה חסידית נוספת, במטרה לשנע חלק מהקהל למתחם מרוחק. במשטרה סירבו
ההדלקה של תולדות אהרון | צילום: שיא לייב

אפרופו "דברו בחרדית", משיחה שקיימתי לפני שעה קלה עם בכיר בצוות הלוגיסטי שהגה וסיווג את ה'הדלקות' המרכזיות בהתאם לשעות הלילה עולה התמונה המזעזעת אותה נביא להלן אך לפני כן בקצרה על ההתנהלות והאסטרטגיה.

בהיות שהשנה החשש מפני ציבור ענק שיצבא בעת ובעונה אחת על הר מירון עמד לנגד עיני המארגנים ללא הפסקה, ולצד העובדה שמדובר ביום שישי והציבור יבקש לחזור לביתו תוך פרק זמן סביר לפני כניסת השבת על מנת שיוכל להתארגן כראוי, הוחלט על ידי הצוות הלוגיסטי המורכב מצמרת המשטרה, (מרמת הפיקוד בשטח ועד לקוקוד) לקיים 3 הדלקות בעת ובעונה אחת בכל שעתיים בממוצע, כך שהרבבות יתפזרו בין כלל ההדלקות ולא יתמקדו סביב הדלקה אטרקטיבית אחת מה שעלול לגרום לפקק אנושי חסר תקדים ובעקבותיו חלילה לאסון כפי שלצערנו אכן קרה.

וכאן נכנס למעשה חוסר ההבנה הבסיסי והבורות הכמעט מוחלטת של משטרת ישראל בניואנסים החרדים שמזווית ראיה חרדית היא הנותנת לחוסר האמון והחשדנות המלווים את שני צדי האוכלוסיה במשך שנים רבות, אולי מאז קום המדינה.

בשיחה עם 'בחזית' מגולל גורם שעמד מקרוב על שיבוצי ההדלקות של הקהילות והחסידויות את ההתנהלות מול גורמי האכיפה והסדר, "כל אחד יודע שההדלקה של תולדות אהרון הינה אחת ההדלקות שמושכת אליה את ההמונים הנמצאים באותה שעה במרחב מעלה ההר, אי לכך היה מי שהציע לשבץ במקביל הדלקה 'אטרקטיבית' נוספת במקביל כאשר בין השאר עלו שמותיהם של חסידות רחמיסטריווקא והמשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שבמידה והיו מאשרים להם לקיים הדלקה כבכל שנה, היא היתה מערכת במתחם מרוחק שבוודאי היה מוריד לחץ מצוואר הבקבוק עליו מתריעים המוני המתפללים מזה שנים, אלא שלדברי הגורם ההיררכיה המשטרתית הגיבה באדישות ואף בנימה של זלזול להצעה, הם דרשו לשבץ באותה שעה דווקא את הגרש"מ עמאר".

"כל אחד שעולה למירון יודע שהציבור הירושלמי הוא הציבור הכי דומיננטי במירון אצל רשב"י לאורך כל השנה ושבעתיים בל"ג בעומר, אם המשטרה הייתה מתאמצת ללמוד ולו במעט את הניואנסים החרדים הם היו מבינים שבניגוד לחסידות תו"א הרי שהרב בידרמן אינו מביא איתו וסוחף אחריו ציבור למירון, הציבור שמתאסף להדלקה שלו שייכים לחסידויות אחרות".

"דבר נוסף – הרי סירבו לאשר השנה את ההדלקה של הרב בידרמן בגלל החשש מפני סכנה כלקח משנים עברו, מה שקרה במתחם תו"א יכל לקרות אמנם באותה מידה אצל בידרמן, אלא שהטרגדיה הזו היתה יכולה להימנע אם בניגוד ל'שכל הישר' של המשטרה וההיגיון הבריא שלה (בצדק, שכן הם לא מבינים בניואנסים) היא היתה מאשרת את שניהם לאותה שעה כפי שהוצע על ידי חרדים ולא משבצים רב גדול ככל שיהיה אך למעשה ההדלקה שלו סוחפת פחות קהל".

גורם נוסף ששוחח עם 'בחזית' מוסיף, כי "אף אחד לא בא להפנות אצבע מאשימה כלפי אף אחד אחר, אבל החשדנות שמלווה לאורך שנים את מערכת היחסים בין המשטרה לציבור החרדי אולי מאז קום המדינה ובמיוחד בשנה החולפת, יכולה להימנע אם המשטרה רק היתה מתאמצת יותר ברצינות ללמוד יותר לעומק את הניואנסים בתוך הציבור החרדי ולא לצאת כל הזמן מנקודת הנחה שלילית שמנסים להכשיל אותה, שכן הציבור החרדי שהחיכוך בינה לבין המשטרה הוא לעיתים בלתי נמנע, חושב גם הוא אותו דבר על המשטרה שמנסה 'לדפוק' אותו בהזדמנויות שונות". 

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. לצערי,
    רואים שגם מי שהגיב את התגובה האחרונה אין לו את הניואנסים החרדיים…

  2. אנימסכים עם הקודם. הכי קל להאשים אחרים. אני במירון הרבה שנים, וכל פעם מזדעזע מחדש מחוסר ההתחשבות של הציבור. כל אחד דוחף את מי שבא לו ואיך שבא לו. כמובן שזה לא כולם, אבל זה תופעה ובהחלט זה תלוי בחינוך [לא רוצה לפתוח את ההבדל בין מגזרים שונים בזה].
    נקודה נוספת, המשטרה פישלה, אבל בינינו, אם המשטרה היתה אוכפת ונלחמת היו כל החרדים, הנציגים בכנסת, העסקנים וכל הציבור היו מוחים.
    מה זה לקרוא לשוטר נאצי בגלל שהוא אוכף את הסדר??? אתם נורמליים??? שוטרים מקבלים הוראה ממי שאמור לתכנן סדר ושמירה, והציבור יצעק נאצים?? גם כשסגרו בתי כנסת בגלל קורונה, לא מוצא חן בעיניך אז תתווכח ותשתדל, אבל בס"ה באו לסייע במניעת התפרצות, וכולם זועקים נאצים???
    דרוש חינוך

  3. נו באמת.
    החרדים אלופים בלהאשמת האחר.
    אם את צום תשעה באב אפשר לדחות מפני השבת, גם את לג בעומר אפשר לדחות.
    יתרה מזו, אם האדמורים החשובים יפרגנו ויקבלו בהבנה את מסורת ההדלקה של האדמו"ר מבאיאן, לא יהיה צורך בהדלקות נוספות, תו"א, תוא"י, ר' מיילך, אורייתא, שובו בנים, סאסוב ועוד רבים וטובים, אני לא מזלזל חלילה בהם, אבל אם כל רב ידליק בחצר שלו ויגיעו למירון לשמוח עם ר' שמעון ולא עם רב או אדמו"ר – זה או אחר, המצב יהיה שונה.
    נקודה נוספת, כל הקונסטרוקציה באתר מירון הוא אלתור על גבי אלתור, אדריכלים ומהנדסים נשחדו בכדי לאשר את המבנים, כל האתר עומד על כרעי תרנגולת, כל מאכער הרחיב ושינה לפי הבנתו ורצונו. זה היה עניין של זמן, אבל זה היה יותר עניין של 'סמוך עלי' החרדי הטיפוסי.

    1. ה'סמוך' אינו ענין חרדי.
      כל המדינה היא 'סמוך' במכביה, באסון ערד, במבצעים שלא תוכננו כראוי, ועוד הרבה מקרים.
      השונאים את החרדים יאשימום תמיד, וידחו את ל"ג בעומר, ואם יכלו היו דוחים גם את השבת ויום כיפור מחייהם.

      אם היו רוצים למצוא פתרון, אם היו משקיעים משהו גם לחרדים, ולא רק אצטדיונים לחילונים , היה הכל נפתר.
      כיון שאנחנו מספיק משלמים מיסים, מותר לנו משהו לקבל תמורתם, ולא רק את הפרוטות שאתם נותנים לישיבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים