שיתוף
תגובות
יהדות » הרב גרוסמן הגיע לבית הכלא והחליט לחולל מהפכה
העדויות נחשפות
בספר "אור מתוך העמק" הרואה אור בימים האלה חושף הסופר הרב נחמן סלצר את ביקורו הראשון של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן – רבה של "מגדל העמק" בבית הכלא
הרב גרוסמן בביקור בבית הכלא | צילום: באדיבות המצלם

הביקור הראשון חולל מהפך כביר כאשר מני אז פקד הרב את בתי הכלא אלפי פעמים בכדי למסור שיעורי תורה

באחד משיעורי התורה שמסר הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן הוא הבחין שאחד המשתתפים שרוי בעצב. לאחר השיעור הוא ניגש לאותו בחור וניסה לברר האם הכל כשורה, הבחור השיב כי אחיו נידון למאסר, והדבר מעיק עליו מאוד. הרב גרוסמן התעניין היכן הוא עצור ועוד באותו השבוע הוא הגיע לבית הכלא בכדי לחזק את האסירים.

היה זה הפעם הראשונה בו דרכו רגליו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן בשערי בית הכלא. באותו ביקור נחשף הרב למצוקה הקשה של האסירים ובעיקר, באפס המעש שלהם. עוד באותו יום הוא קבע פגישה עם מפקד בית הכלא, משה קופלמן.

במהלך הפגישה ביקש הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן להגיע פעמיים בשבוע לבית הכלא בכדי למסור שיעור תורה. המפקד שהתרגש מן היוזמה הביע את אישורו ומני אז חולל הרב גרוסמן מהפכה של ממש בקרב האסירים שעד לאותו היום לא מצאו מנוח לנפשם.

בספר "אור מתוך העמק" הרואה אור בימים אלה מתאר הסופר הרב נחמן סלצר את המהפך הרוחני בבתי הכלא: "הרב גרוסמן כבר ניהל באותו הזמן כולל בבוקר, הפעיל תכנית לימוד עם מאות ילדים בשעות הצהריים, והקדיש את הערבים שלו להדרכה וייעוץ לנערי השכונה. עכשיו, בדרך לא דרך, הוא מצא את הפנאי להתחיל לנסוע לבית הסוהר בבית שאן, ולמסור לאסירים שיעור תורה על פרקי אבות. הסוהר הראשי הקצה להם אחד מחדרי האוכל, והפיץ את השמועה שהרב יצחק דוד גרוסמן הכריזמטי ממגדל העמק פינה זמן בלו"ז העמוס שלו כדי למסור שיעור דו-שבועי בבית הכלא".

"כעשרה אסירים השתתפו בשיעור הראשון. הם התאספו סביב הרב, והאזינו בשקיקה למסרים מפרקי אבות ולסיפורים מעוררי השראה מחייו המרתקים. האסירים סיפרו לחבריהם כמה הם נהנים מהשיעורים, והשיעורים גדלו בהדרגה".

הרב נחמן סלצר מתאר כי, "השינוי שחל במשתתפי השיעורים היה כמעט בלתי נמנע. שבת הפכה לסלע מחלוקת, כי הם רצו לשמור אותה והאסירים האחרים התנגדו. לאט, אבל בטוח, התגבשה קבוצה קטנה אך עוצמתית של אסירים בעלי דעות דומות. הם התחילו לבקש מהסוהרים לשכן אותם באגף נפרד, שבו יוכלו להתפלל וללמוד מבלי שיפריעו להם ומבלי שיפריעו לאחרים; אגף שבו המכשירים יהיו כבויים בשבת, יתפללו במניין שלוש פעמים ביום, ויתקיימו שיעורי תורה מיוחדים. מובן שהיה צורך באישור מיוחד מהשב"ס, אבל האסירים עמדו על זכויותיהם ועם הזמן האישור התקבל".

העדויות מאותן הימים נחשפות כעת בספר "אור מתוך העמק" הרואה אור ממש בימים אלה. הספר שאוגד בתוכו מאות סיפורים שמעולם לא נחשפו רואים אור לראשונה על ידי הסופר הרב נחמן סלצר שאיגד את הסיפורים המופלאים לספר עב כרס שיוצא לאור על ידי "ארטסקרול" ממלכת התורה האמריקנית ששינתה את פני עולם הספר היהודי

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים