שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרצוג: "ישראל היא לא אותה מדינה בלי העלייה"
יום העלייה
הנשיא אמר: "חשיבותו של האירוע הזה, היא בכך שהוא שם במרכז הבמה את הפוטנציאל האדיר והתרומה של העלייה למדינת ישראל ולחברה הישראלית, בכל תחומי החיים"
נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל השתתפו היום, באירוע לכבוד יום העלייה של עמותת "גבהים". עמותת "גבהים" היא עמותה המספקת לעולים חדשים ולתושבים חוזרים את הרשת, הכלים, הידע והתמיכה למציאת תעסוקה או בניית עסקים בישראל.

עוד השתתפו באירוע שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ, יו"ר עמותת "גבהים" אליזבת קוגן, מנכ"ל עמותת "גבהים" מר חואן טייפלד, נשיא מכון ויצמן לשעבר ויו"ר הקרן הלאומית למדע (עולה ותיק מבלגיה) פרופ' דניאל זייפמן, עולים ויזמים.

הנשיא פתח ואמר: "אני חייב להגיד ששבוע הקליטה שחווינו השבוע הוא בעיניי מהשבועות המרגשים ביותר שיש לנו. אני רוצה לברך קודם כל את העולים והעולות החדשים והוותיקים-יותר שעזבו הכל, חצו אוקיינוסים פערי שפה ותרבות, געגוע ופרידות, והגיעו הנה, לבית של כולנו".

"ולצידם, פעילי ומובילי עמותת גבהים הנפלאה, ובראשם יושבת הראש אליזבת קוגן והמנכ"ל חואן טייפלד. יקיריי, כעמותה שחרטה על דגלה קידום ותמיכה בעולים ועולות אקדמאים, וליווי וסיוע תעסוקתי וחברתי – אתם עושים מלאכת קודש אמיתית, מלאכה שהחשיבות שלה רק הולכת וגדלה בעת הזו."

הנשיא התייחס להשפעתה של מגפת הקורונה והוסיף: "אני מניח שאני לא מחדש לכם הרבה, כשאני אומר שהקורונה הפתיעה חלק מהאנשים לטובה, בכל מה שנוגע לעלייה לישראל. למרות האתגרים שמכתיבה המגיפה, יהודים בכל העולם פירשו את המצב כקריאה לבוא הנה, כהזדמנות, לשוב הביתה. הם פני הדברים, הרי שזהו הזמן הטוב ביותר ולמעשה החובה שלנו, של מדינת ישראל, לעודד יזמות, תעסוקה והשתלבות בתעשייה בקרב העולים והעולות לישראל".

"השתלבותם של העולים חשובה בכל תחומי חיינו, אבל אין ספק שהתרומה לעולמות החדשנות והטכנולוגיה, למדעים, וכמובן לכל מרחבי ההייטק – יכולה וצריכה להיות Game Changer של ממש. את החובה הזאת, אתם בעמותת גבהים, שמעתם כקריאה מידית לפעולה. אתם עושים ופועלים ללא לאות למען המטרה החשובה הזאת, שהופכת את העלייה לעלייה של מקצוענים".

עוד אמר הנשיא: "חשיבותו של האירוע הזה, במידה רבה, היא בכך שהוא שם במרכז הבמה את הפוטנציאל האדיר והתרומה של העלייה למדינת ישראל ולחברה הישראלית, בכל תחומי החיים. עלינו לזכור שברמה הכי פשוטה – מדינת ישראל היא לא אותה מדינה בלי העלייה. לא אותה מדינה בכמות, ולא אותה מדינה באיכות. לכן המלאכה החשובה של עמותת גבהים נחוצה לנו היום שבעתיים".

חואן טייפלד, מנכ"ל עמותת גבהים, מייסודה של קרן רש"י אמר: "למדתי על בשרי כמה קשה להיות עולה ויותר מכך, להיקלט במדינה חדשה. לא קל ללמוד שפה ולהתחיל חיים חדשים. זה תהליך הכולל עליות ומורדות והיום אני יודע כי העוגן המרכזי בקליטה מוצלחת הוא מציאת עבודה הולמת וזו מהות השליחות שלנו בעמותת גבהים. כ-70% מהעולים החדשים בגיל עבודה מגיעים עם תארים אקדמאים. זו עלייה מבורכת שתורמת למדע, לרפואה, להיי-טק, ללאו-טק ולעוד מגוון תחומים המעצימים את ישראל ותורמים לחוסנה של המדינה שלנו".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה אמרה: "משימת הקליטה ושילוב עולים בתעסוקה איכותית היא משימה לאומית חשובה במעלה שעמותת גבהים שותפה לה. כ-40% מהצעירים שהגיעו לישראל השנה הם בעלי השכלה גבוהה ומחובתנו לדאוג שהם משולבים בשוק התעסוקה הישראלי, כי הם מנוע צמיחה כל כך חשוב. שמחתי להגיע לכנס החשוב עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ידיד אמת של העולים החדשים".

"משרד העלייה והקליטה משקיע מליון שקלים סיוע תקציבי לעמותה ואנו גאים בהישגים של גבהים בשילוב עולים בהרבה תחומים כמו טכנולוגיה, רפואה, מדע, הייטק, הנדסה ועוד. שיתוף הפעולה בין משרד העלייה והקליטה ועמותת גבהים לשילוב עולים ועולות במשרות בשוק הטכנולוגיה וההייטק בישראל מוכיח את עצמו ומסייע רבות לקליטת העולים בישראל"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים