שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » התיעוד חושף – העיתונאית נהרגה מאש מחבלים
טרם הבדיקה
מעלימים ראיות? טרם נפתחה חקירה מקצועית לבירור נסיבות מותה של העיתונאית ובשעה זו גופתה מובאת לקבורה במסע הלוויה המוני בג'נין ללא שגופתה נותחה
מחבל יורה לכיוון העיתונאית | צילום: צילום מסך

ממהרים להעלים ראיות: טרם נפתחה חקירה מקצועית לבירור נסיבות מותה של העיתונאית הבוקר בג'נין, ובשעה זו גופתה מובאת לקבורה במסע הלוויה המוני בג'נין ללא שגופתה נותחה וללא שיהיה אפשרות לחקור את נסיבות המוות.

עוד בנושא:

זווית נוספת למקרה, עיתונאי שהיה בזירה ונפצע אף הוא מירי, מסר כי ראה את חיילי צה"ל יורים לכיוונו ולכיוון העיתונאית שירין, על סמך עדותו האשימו רבים את חיילי צה"ל בירי.

גולשים ברשת העלו נקודה, ממנה עולה כי העיתונאי נפצע בגבו בעת שסיקר מהצד הפלסטיני ותיעד את חיילי צה"ל. כך שלכאורה הפגיעה בגב קרתה כתוצאה מירי שבוצע ע"י מחבל לעבר חיילי צה"ל אך פגעה בו ובשירין.

תנועת אם תרצו, חשפה תיעוד שבו נראה מחבל יורה ללא הבחנה לעבר סמטה צרה. בתיעוד הם נשמעים צוהלים, לאחר שהמחבל פגע במישהו שהם חשבו שמדובר בחייל, אך בפועל, דובר צה"ל מסר כי אף חייל לא נפגע. מה שמעלה את החשד כי המחבל פגע בעיתונאית.

עוד מסר בתנועת אם תרצו, "הם החליטו לקבור אותה מיידית זאת כדי לקבור עימה את הראיות ואת כל הניסיונות להגיע לאמת. פחות משעתיים לאחר האירוע, מסע הלוויה יצא לדרכו. חריג ביותר. אל תשתפו פעולה עם תעשיית השקרים הפלסטינית".

בתוך כך, עימות בוועדת החוקה על רקע מות העיתונאית והאשמה בעולם הערבי כלפי חיילי צה"ל. שר המשפטים, גדעון סער: מותו של כל אדם הוא דבר טראגי אבל העובדות הן שהייתה פעולה של כוחות הביטחון למעצר חשודים בפעילות טרור וחשודים נוספים בגזרה הזו. מזכיר שמג'נין יצאו לאחרונה מספר מרצחים והפעילות חיונית. באירוע היה ירי מאסיבי והשלכת מטענים כלפי כוחותינו וברוך השם לא היו נפגעים".

"הפלסטינים כדרכם ממהרים עם עלילת דם כמו שעשו לפני 20 שנה בעקבות פעילות צה"ל במבצע חומת מגן במחנה הפליטים ג'נין, אירוע שאני מכיר היטב, אך על פי מערכת הביטחון שלנו יש אינדיקציות שהיא נפגעה דווקא מחמושים פלסטינים. הייתה קריאה לחקירה פתולוגית משותפת, להבנתי עד כה הפלסטינים מסרבים. אולי כדי להסתיר את האמת".

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) התפרץ לדבריו: "יש עדויות מהשטח, היו 7 עיתונאים עם אפודים וכתובית עיתונאים- החיילים ראו אותם וירו בהם. במקום שתגיד שמגנים ומתנצלים על ההרג, אתה קורא לכך עלילת דם. זה לא הרג אלא רצח והוצאה להורג של עיתונאית. רצח של עיתונאית בכירה שאני מכיר אישית".

השר סער: "האירוע טראגי והבעת הצער ברורה. ייקח זמן לא רב שהעובדות יתבררו והייתי מציע לח"כ סעדי לטעון בפחות להט. צריך לתהות מדוע הפלסטינים סירבו לחקירה משותפת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים