שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » ויכתב בספר דברי הימים: מעמד היסטורי בחסידות גור לשותפות בבניין בית המדרש
מעמד היסטורי
לאחר ששלושים מנגידי החסידות העמידו 60 מיליון דולר, החליטו בחסידות גור לאפשר לכל חסיד ליטול חלק במרכז העולמי בירושלים | צילום: אלי קובין
תגיות: ,
מעמד היסטורי בחסידות גור לשותפות כלל החסידים בבניין בית המדרש | צילום: אלי קובין

במעמד האדיר שנערך במעלה אדומים הוכרזו דרגות שונות של תמיכה שיאפשרו הנצחה אישית לכל אחד שיחפוץ להיות שותף. אלפים מחסידי גור בארץ ישראל התכנסו לאירוע היסטורי וחסר תקדים שנערך בליל שישי האחרון במתחם די סיטי במעלה אדומים תחת הכותרת "דברי הימים-הפרק השביעי".

על פי גורמים בחסידות, מה שעומד מאחורי האירוע שיצא לדרך בהתרעה קצרה, הוא הרצון לאפשר לבעלי יכולת מתוך החסידות, שותפות בבניין בית המדרש והמרכז העולמי של חסידות גור שבנייתו נשלמת בימים אלו ברחוב ירמיהו בירושלים ולא כפי שהיה עד היום, שרק לצמרת נגידי החסידות הייתה שותפות בו.

עד עתה העמידו כל אחד מגדולי נגידי גור בין חצי מיליון לשנים עשר מיליון דולר, ויחד בנו את הבניין בעלות כוללת של 60 מיליון דולר. עתה מבקשים לאפשר למעמד רחב יותר של תורמים להשתתף בהשלמת בית המדרש, הריהוט, ההיכלות השונים, והשלמת הבניין מבפנים.

אל המעמד הוזמנו חסידים הנמנים כבר על תורמי החסידות וידועים כמי שיש באפשרותם להירתם לטובת העניין. בפני המשתתפים נפרסו אפשרויות השותפות החדשות החל מסכום של 36 אלף דולר ועד ל-250 אלף דולר, כאשר רמות ההנצחה משתנות בהתאם לרמת הנתינה.

במהלך האירוע הוקרנה מצגת היסטורית מרגשת, שכללה הפקת ענק על דברי הימים של חסידות גור וששת הפרקים שחוותה בתולדותיה, כאשר כעת ניצב הקהל בפני הפרק השביעי וכל אחד הוזמן לתת את חלקו לעיצוב העתיד בקהילה. המהלך מתוכנן להתפרס על פני כמה שבועות או חודשים, בהם צפויים להצטרף אלפי תורמים נוספים שירשמו בדברי הימים כמי שהקימו את בית המדרש.

בפני הנאספים נשא דברים בנו של האדמו"ר מגור, הרה"צ רבי נחמיה אלתר, החבר בוועד בית המדרש שהרחיב על החשיבות בייסוד המקום להשראת השכינה, מקדש מעט לרבבות אלפי ישראל, וסיפר כי כאשר התחייבו הנגידים את הסכום הגדול שהביא לתחילת הבנייה, שתו לחיים במעונו של הרבי לציון המאורע, באותה עת רמז הרבי על כך, שבית הדרש יוכל לשמש עד ביאת גואל צדק ועד בכלל.

כמו כן נשאו דברים מנכ"ל "איחוד מוסדות גור" ו"המרכז העולמי" הרב יונתן בורנשטיין, מנהל בית המדרש, הרב יצחק מאיר טאומן מחברי הוועד והרב יוסף פומרנץ. את המעמד הנחה הרב ישראל שטרן מלונדון.

את המעמד הנעימו מקהלת נרננה אשר שולבה לרגל המעמד עם מקהלת גור ועם וותיקי המשוררים בבית המדרש, עמם הופיע הבעל מנגן החסידי ר' אייזיק האניג ומקהלת הילדים "חסידימלך".

במהלך האירוע נערכה בין המשתתפים הגרלה על כתב יד עתיק של הרה"ק רבי יעקב אריה מראדזימין זצ"ל וכן הוגרל שולחן שבת  מפואר, כאשר את ההגרלה עורך המועמד הטרי לכנסת מטעם אגודת ישראל הרב יצחק גולדקנופף.

בגור מציינים כי המהלך ההיסטורי רק בראשיתו, והוא עתיד לפתוח פרק משמעותי בתולדות בתי המדרש של החסידות.

מעמד היסטורי בחסידות גור לשותפות כלל החסידים בבניין בית המדרש

1 מעמד היסטורי בחסידות גור לשותפות כלל החסידים בבניין בית המדרש
צילום: אלי קובין
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים