שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » זנדברג בהצעת חוק נגד קירוב צעירים
מדינה יהודית?
בתגובה להצעת חוק אנטי דתית של ח"כ ממרצ: ח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעת חוק הפוכה לאסור שידול קטינים לכפירה
לימוד תורה בחברותא בבית מדרש. אילוסטרציה | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

ח"כ תמר זנדברג ממרצ הגישה הצעת חוק ולפיה מי שינסה "לשדל" קטין להתקרב ליהדות דינו מאסר של שישה חודשים. זדנברג מציינת בהצעת החוק, כי היא מגיעה לאור זאת שישנם “ריבוי מקרים בהם גופים דתיים משדלים קטינים לחזור בתשובה”, כך לטענתה.

בדברי ההסבר להצעת החוק האנטי יהודית ואנטי דמוקרטית נכתב כי "לנוכח ריבוי מקרים בהם גופים דתיים שונים בישראל משדלים קטינים לחזור בתשובה, בין היתר באמצעות פעילות והפצת חומר הכולל איומים בבתי ספר, מוצע לאסור בחוק העונשין פעולות ישירות או עקיפות של מי שפועל מטעם גופים כאלה במטרה לשדל קטינים לחזור בתשובה".

"מבחינה מעשית שידול לחזרה בתשובה דומה לשידול להמרת דת, שהאיסור עליו קבוע בסעיף 368(ב) לחוק העונשין. ההצעה מתייחסת לשידול קטין, שבדרך כלל דעותיו ואמונותיו מגובשות פחות משל אדם בוגר, לשנות את אמונתו ולהפוך מאדם חילוני לדתי, דבר שמן הראוי שישקול בינו לבין עצמו ללא כל לחץ או פיתוי חיצוניים".

בתגובה להצעת חוק קנטרנית הגיש ח"כ ישראל אייכלר הצעת חוק הופכה לאסור עידוד ושידול קטינים להוצאה לתרבות רעה ולכפירה. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "לנוכח מקרים בהם גופים חילוניים שונים בישראל משדלים קטינים לצאת לתרבות רעה, בין היתר באמצעות פעילות והפצת חומרים ע"י עמותות וארגונים שונים, מוצע לאסור בחוק העונשין פעולות ישירות או עקיפות של מי שפועל מטעם גופים כאלה במטרה לשדל קטינים לצאת לתרבות רעה".

"מבחינה מעשית שידול להוצאה לתרבות רעה דומה לשידול להמרת דת, שהאיסור עליו קבוע בסעיף 368(ב) לחוק העונשין. ההצעה מתייחסת לשידול קטין, שבדרך כלל דעותיו ואמונותיו מגובשות פחות משל אדם בוגר, לשנות את אמונתו ולהפוך מאדם מאמין לחסר אמונה, דבר שמן הראוי שישקול בינו לבין עצמו ללא כל לחץ או פיתוי חיצוניים".

מארגון יד לאחים נמסר בתגובה להצעת החוק החדשה: "זה שנים רבות שאנו מנסים להעביר חוק האוסר פעילות של מיסיון נוצרי להמרת דתם של יהודים בישראל. לצערנו הרב לא ראינו את חברת הכנסת זנדברג מצטרפת אלינו ופועלת לקידומו של החוק החשוב הזה, אך בו בזמן היא מקדמת חוק החדש שמנסה לאסור על יהודים להפיץ את היהדות בין אחיהם היהודים".

"אצה הדרך לגב' זנדברג לנגח את דת ותורת ישראל, ואנו שואלים: מדוע שידול יהודים להמרת דתם לדת אחרת מותרת, ואילו הסברה ליהודים על מסורתם מזה אלפי בשנים, אסורה?"

"צר לנו שגב' זנדברג טומנת את ראשה בחול, כאשר בה בשעה שמר"צ מתנגדת לפעילותנו כנגד כתות מיסיון נוצריות הפועלות להטבלת יהודים לנצרות באמתלה של "חופש דת", היא פוגעת בהפצת היהדות במרחב הציבורי בארץ ישראל. מסתבר כי אחרי שנותנים למיסיון הנוצרי לפעול במרחב הציבורי, מגיע השלב הבא: איסור פעילות יהודית".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה בקריאה לנפתלי בנט: "נפתלי, תסתכל מי יישב לשמאלך בממשלה, עוכרת ישראל זנדברג, שרודפת את כל מה שקדוש לעם ישראל תהיה שרה בממשלתך". ח"כ בן גביר הוסיף: "בנט תתעורר, לפני שממשלת השמאל בתמיכתך, תרדוף ותפגע ביהדות והמסורת, עליה מסרו אבותינו את נפשם במשך הדורות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים