שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » חוקרים ישראלים הצליחו לעצור תהליך הזדקנות
בעזרת חמצן
חוקרים מאוניברסיטת תל אביב והמרכז הרפואי שמיר הצליחו לעצור תהליך הזדקנות של העור באמצעות טיפול המבוסס על חמצן טהור • כל הפרטים על התגלית המדעית
המרכז הרפואי שמיר | צילום: ויקיפדיה

מזה שנים רווחת התיאוריה כי טיפול מתאים בתא לחץ מסוגל להצעיר את מראהו של האדם ולשנות עלומיו. בשנים האחרונות תפסה התיאוריה תאוצה כאשר תורים ארוכים משתרכים בדרך לחזרה למראה צעיר ורענן, אלא שעדיין היו מי שההינו לחלוק על קביעה זו ולהטיל בה דופי.

מחקר ישראלי פרי עבודתם של חוקרים מאוניברסיטת תל-אביב ובית החולים אסף הרופא גילה כי טיפול בתא לחץ באמצעות 'חמצן טהור' אכן עשוי להחזיר את השעון הביולוגי לאחור.

במסגרת המחקר, טופלו בתא לחץ 35 אנשים בני 65 ומעלה ללא כל רקע בריאותי. הם קיבלו 60 טיפולים באמצעות מסיכה דרכה החדירו הרופאים חמצן טהור, כל טיפול נמשך שעה וחצי, כך במשך 3 חודשים. כל טיפול נמשך 90 דקות. מכל משתתף נלקחו דגימות דם לפני הטיפולים, במהלכם ואחריהם.

פרופ' שי אפרתי מ'אסף הרופא' שהוביל את המחקר בשיתוף עם ד"ר אמיר הדני, הסביר כי במהלך הטיפול הם העלו את רמות החמצן לערכים גבוהים מאוד, ואז הורידו אותן בפתאומיות בחזרה לנורמה, "הירידה החדה מתורגמת על ידי הגוף לחוסר חמצן, דבר שמפעיל מנגנוני ריפוי שונים, כולל כאלה שמאריכים את הטלומרים".

לדבריו, "הטלומרים התארכו ב־20 אחוז ויותר, ושיעור התאים המזדקנים פחת ב־11 עד 37 אחוז, תלוי בסוג התא. לטענת החוקרים, הממצאים האלה שקולים להפחתה של 25 שנים מהגיל הכרונולוגי".

טלומר הוא אזור הקצה של הכרומוזומים, המכילים את החומר התורשתי שבגרעין התא. לכל כרומוזום שני קצוות ולפיכך – שני טלומרים, המיועדים בעיקר להגן עליו, בדומה לדרך בה מוגן שרוך נעל על ידי האגלט (קצוות השרוכים העשויים פלסטיק).

פרופ' אפרתי סיכם את תוצאות המחקר, "זו הפעם הראשונה שיש הארכה משמעותית של טלומרים בבני אדם. ברגע שהתגלה כי הדבר אפשרי, כלומר אפשר להחזיר לאחור את תהליך ההזדקנות, הארכת הטלומרים תהפוך ליעד טיפולי – זה הגביע הקדוש, החלום של כל מי שעוסק בהזדקנות".

עם זאת, מזהירים עורכי המחקר מפני 'תאי לחץ פרטיים'. יעילות הטיפול מוכח רק בתאי לחץ מסודרים, "התאים הפרטיים הקטנים הם סכנת נפשות", הוא אומר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים