שיתוף
תגובות
חדשות » חוק הורדת אחוז החסימה יעלה להצבעה
בחירות 2022
טרם ברור האם יש היתכנות להצעה שהגיש ח"כ מוסי רז (מרצ) | בעקבות הסקרים הראשוניים שפורסמו ישנו חשש במפלגות הקטנות שהם יישארו מחוץ לפוליטיקה
ח"כ מוסי רז | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ביום ראשון תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק להורדת אחוז החסימה בבחירות לכנסת הבאה  מ-3.25% ל-2%. הדעות בין חברי הבית חלוקות ביחס להצעת החוק ובמידה וההצעה תגיע להצבעה בכנסת, יש עתיד, ישראל ביתנו וש"ס יתנגדו להצעה. מנגד, איילת שקד מימינה, וחברי הכנסת של מרצ והרשימה המשותפת תומכים בהצעה זו. בליכוד טרם גיבשו החלטה סופי בעניין והיא תלויה במהלכים של ח"כ עמיחי שיקלי. גם מפלגת העבודה, כחול לבן, רע"ם ותקווה חדשה טרם הביעו את עמדתם הסופית בעניין.  

ההצעה שהוגשה על ידי ח"כ מוסי רז ממרצ, טוענת שאחוז החסימה הגבוה פוגע באופן ייצוגם של ציבורים שונים בחברה הישראלית, והמפלגות הקטנות שלא עברו את אחוז החסימה תורמות לחוסר היציבות הפוליטית במערכות הבחירות האחרונות. 

יש לציין כי הצעות חוק דומות הוגשו בעבר על ידי חברי כנסת שונים, בין היתר ממפלגות מרצ, חד"ש,  הליכוד ויהדות התורה. בנוסף, הצעת החוק יכולה לעלות למליאה גם ללא תמיכה ממשלתית,  ובמרצ יקיימו התייעצות סיעתית האם להעלות את ההצעה לסדר במידה וועדת השרים תחליט שלא לקדם אותה. 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. השמאל השתלט על המדינה. יש צורך דחוף להעלות את אחוז החסימה.
    חשוב לנטרל את הסוחטים של המפלגות הקטנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים