שיתוף
תגובות
חדשות » חייל מילואים באמ"ן וקטין מואשמים בפרסום ידיעות מסווגות
ביטחון מידע
הפרקליטות: "נגרם סיכון ביטחוני חמור ביותר ונרחב כתוצאה מהעבירות״ | מהחקירה עולה כי השניים לא פעלו בשם גורמים זרים, אלא מתוך רצון לפרסם ראשונים מידע מסווג.
חייל ביחידת המודיעין | צילום: חייל ביחידת המודיעין | דובר צה"ל

בתום חקירה משותפת למשטרת-ישראל, צה"ל ושב"כ, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתבי אישום נגד בגיר וקטין בפרשה של החזקה, איסוף, מסירה ופרסום של ידיעות סודיות ביותר. לטענת הפרקליטות, "נגרם סיכון ביטחוני חמור ביותר ונרחב כתוצאה מהעבירות שביצעו". בית המשפט התיר לפרסם חלקית את הפרשה, שבה מעורב גם חייל בשירות חובה החשוד במסירת מידע סודי ובפרסומו.

החקירה החלה לפי הודעה שפרסמו הצבא, השב"כ והמשטרה, לפני כמה שבועות בעקבות פרסומים שכללו מידע מסווג ברשתות החברתיות. במהלך החקירה נחקרו חיילים ואזרחים בחשד לביצוע עבירות ביטחון. שני הנאשמים נעצרו ב-24 במאי, ומתוך החקירה עולה כי הם לא פעלו בשם גורמים עוינים או זרים ולא הדליפו את המידע ממניעים כספיים, אלא מרצון לפרסם את המידע המסווג שהשיגו לראשונה. החקירה המשותפת נערכה בשבועות האחרונים על ידי משטרת ישראל, יאחב"ל להב 433, היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ) של המשטרה הצבאית החוקרת ושב״כ, בליווי מחלקת ביטחון מידע בצה״ל וגורמי ביטחון נוספים.

מכתב האישום עולה, כי מיוחסות  לחייל המילואים עבירות של השגה, איסוף, רישום והחזקה של ידיעות סודיות וכן מסירת ידיעות סודיות. בכתב האישום נגד הקטין נטען כי הוא קיבל מחייל המילואים ומחייל נוסף בשירות חובה ידיעות סודיות. הקטין נאשם כי שיתף את מכריו בידיעות הסודיות, ואף פרסם חלק מהן ברשתות החברתיות. מיוחסות לו עבירות של החזקת ומסירת ידיעות סודיות. הפרקליטות צפויה להגיש בקשה להארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

מסנגוריו של החייל בשירות חובה, רן כהן רוכברגר ואמיר גונמן, נמסר "מדובר בחייל מצטיין, מקצועי וערכי שתרם רבות בשירותו. גם אם טעה בשיקול דעתו, לא התכוון חלילה לפגוע בצבא. בשימוע שייערך בשבוע הבא נציג לתביעה הצבאית ראיות וטענות משמעותיות ביחס לחייל ולנסיבות מעשיו. אנחנו משוכנעים שבעקבות זאת יובן ההקשר הנכון והמקל של המקרה".

באגף המודיעין הוחלט בעקבות הפרשה, על הקמה של צוות בדיקה בראשות אלוף משנה, שיבחן מחדש את דרכי שיטות האיתור של המועמדים לשירות ביחידות המסווגות בצה״ל, את אופן שמירת המידע בקרב החיילים המשרתים בצה"ל ובנוסף את התנהלות החיילים ברשתות החברתיות. עם זאת, הוחלט בצבא ללוות את המעורבים בפרשה ואת משפחותיהם זאת כהפקת לקחים ממותו של קצין המודיעין שנעצר ומת בכלא הצבאי לפני שנה. המשפחות מלוות בידי קציני אמ"ן, מתוך חשש שהמשפחות ידברו עם התקשורת על הפרשה. כמו כן, , אם יתברר כי קצינים בקבע ובמילואים באמ"ן לא מנעו את העברת החומר המסוג הם עשויים לעמוד לדין על כך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים