שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נחתם הסכם בין ההסתדרות למועצה הדתית
פורץ דרך בחיפה
על פי ההסכם, משגיחי הכשרות בעיר יזכו להסדרה ותוספת בשכרם, עיגון זכויותיהם הסוציאליות, קביעת אזורים גיאוגרפיים בעיר לשיפור השירות ועוד
תגיות: ,
חתימת ההסכם עם המשגיחים | צילום: דוברות ההסתדרות

החטיבה הדתית בהסתדרות, ההסתדרות במרחב חיפה והמועצה הדתית בעיר חתמו על הסכם מיוחד המסדיר את זכויותיהם וחובותיהם של משגיחי הכשרות במרחב.

בין עיקרי ההסכם: הסדרה ותוספת שכר משמעותית, עיגון זכויותיהם הסוציאליות, קביעת אזורים גיאוגרפיים בעיר לשיפור השירות, מתן כלים והשתלמויות למשגיחים, הפעלת סנקציות נגד בית העסק לשמירה על זכויות המשגיח, רקימת מערכת יחסי עבודה ושיתוף פעולה מול הנהלת המועצה הדתית ונציגות המשגיחים. כל אלה למען שמירת ביטחונם התעסוקתי והכלכלי של העובדים שעליהם יחול ההסכם.

ההסכם נחתם במעמד יו"ר מרחב חיפה משה מזרחי, יועמ"ש המרחב אלון מזרחי, יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב רן חלואני, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב אורי לוי, הרב שמעון אלמליח הממונה על הכשרות בחיפה, יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות עו"ד רפי מלאכי, מנהל ארצי בחטיבה הדתית יניב שפירא וחברי ועד הפעולה שמואל אוטמזגין, יוסי ציון ומאור ציון.

יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות עו"ד רפי מלאכי: "לפני מספר חודשים פנו אלינו עשרות משגיחים מחיפה אשר חששו מהשינויים שהנהלת המועצה הדתית תבצע. היום אנו מברכים על המוגמר עם הסכם המגדיר את שמירת שכר המשגיח ואת זכויותיו. אני סמוך ובטוח כי ההנהלה וועד הפעולה יובילו את השנויים המתבקשים ברוח טובה".

מנהל ארצי בחטיבה הדתית יניב שפירא: "עשינו בפתח תקווה הסכם קיבוצי ייחודי, ראשון מסוגו למשגיחי כשרות תחת מעסיק אחד. היום נחתם בחיפה הסכם העסקה בריבוי מעסיקים, אבל עם הקניית זכיות ברורות למשגיחי הכשרות. ההסתדרות היא הבית של כלל העובדים בישראל, אני קורא מפה לכל עובד ועובד שרוצה להגן על זכיותיו להתאגד, אנחנו פה בשבילכם ולמענכם".

יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות משה מזרחי: "אני נרגש מהמעמד ומהתוצאה המוצלחת שהבשילה לידי הסכם פורץ דרך. תפקידם של משגיחי הכשרות טומן בחובו אחריות רבה, כישורים מיוחדים ועשייה לשם שמיים. ההסתדרות סיפקה למשגיחים הגנה, כלים ושכר הולם על מנת שיבצעו את עבודתם נאמנה. אני מודה לאורי לוי מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות המעו"ף במרחב, עו"ד אלון מזרחי יועמ"ש ההסתדרות במרחב ולעו"ד רן חלואני ממונה הסתדרות המעו"ף במרחב שעמלו על הסדרת תנאי העסקת המשגיחים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים