שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "החרדים, נתניהו וסמוטריץ – דבק הכי חזק"
ראיון ל'בחזית'
הח"כ ומנהל מטה הקהילות בש"ס בראיון פתיחת קמפיין ל'בחזית' מציב יעדים לקולות המסורתיים, מדבר על החיזור של נתניהו אחרי הערבים וממשיך להיאבק למען בתי החולים
ינון אזולאי | צילום: אתר הכנסת

בש"ס השיקו השבוע בקול רעש ו'זום' את קמפיין הבחירות, בכנסת וירטואלי ענק בראשות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וברכת נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן. בכנס בהשתתפות מאות ראשי המטות של המפלגה, דיברו עשרות אנשי המפלגה לקראת חודשי הקמפיין הסוערים.

מי שכבר נמצא בשיא העבודה הוא ח"כ ינון אזולאי, שיחד עם ח"כ מיכאל מליכאלי מונה למנהל מטה רבני הקהילות. "מטה רבני הקהילות הוקם כדי להגיע לליבו של כל אחד, דרך הרב שלו, שנותן שיעורים ומורה הלכה לאנשיו, אין סיבה שלא יגיד גם להצביע", אומר אזולאי בראיון ל'בחזית' בין מפגש של רב אחד למשנהו.

הוא מסביר כי "בהנחה של אדם שומר תורה ומצוות או מסורתי ירצה לקיים את מצוות ועשית 'ככל אשר יורוך', יעשה את הדבר הנכון. בעבר הגענו לכל אחד על ידי כינוסים גדולים, עכשיו אי אפשר, אבל כן מגיעים לכל רבני קהילות. אנחנו ממפים את ראשי הקהילות, מקרית שמונה עד הדרום. מרבנים של בתי כנסת קטנים ועד רבנים גדולים של מאות חברים".

"דרעי יכול להביא את בנט וסער"

אזולאי, כמו יתר חבריו למפלגה, חוזר על המסר החד משמעי שש"ס ונתניהו חד הם: "הרב אריה דרעי הצהיר שאנחנו נאמנים לנתניהו, אני גם לא רואה שמישהו אחר יכול להקים ממשלה שתחזיק מעמד. כל מה שמוכרים לך שאפשר להקים ממשלה עם כל מפלגות ה'רק לא ביבי', אתה מבין שאין להם במה להיאחז, אין ביניהם דבק, המגמה שלנו היום היא שתהיה ממשלה יציבה בראשותו של נתניהו".

"זה נאמנות לדרך שלנו, אנחנו חושבים שזה הדרך הנכונה, אין מישהו במערכת הפוליטית שיכול לקחת אותנו קדימה כמו נתניהו".

שלוש פעמים הוא לא הצליח, למה הפעם כן?

"אתה מבין שהוא כבר 4-5 פעמים ראש ממשלה קדנציות מלאות, אז הוא לא הצליח, זה לא אומר שהוא נחלש. אבל אחד לא חולק על היכולות שלו. פנינו עכשיו לעבוד קשה על מנת להביא כל קול אפשרי, גם נתניהו צריך לעבוד קשה להביא כמה שיותר בוחרים, הוא עובד במגזר הערבי, שיערב לו, אנחנו נביא את כל מי שאנחנו יכולים כדי שנהיה 61 בלי בנט וגדעון סער"

הפעילות במגזר הערבי היא לא על חשבונכם?

"זה לא פגיעה בנו, למרות שבבחירות האחרונות קיבלנו את מה שאנחנו רגילים לקבל, זה לא פגיעה בנו אם הוא יידע איך להביא קולות למגזר הערבי".

"אין דבק חזק יותר מנתניהו, החרדים וסמוטריץ'. צריכים להגיע ל-61 מנדטים. אנחנו נעשה הכל כדי להביא את בנט וסער אחרי הבחירות, אם מישהו יכול להביא אותם אז זה דרעי".

"נכניס את תקציב הישיבות לבסיס"

לצד זאת, אזולאי כחבר בוועדת הכספים עוסק לא מעט בתקציבים, ומספר בראיון על הקטסטרופה הכלכלית של עולם התורה והחסד: "כאשר אין תקציב המשרדים משותקים, לא יכולים לעשות פרויקטים חדשים. גם אין תמיכות, כשאין תמיכות מוסדות התורה נפגעים, ארגוני החסד, האברכים, כשאין תקציב אנחנו צריכים להילחם שזה יהיה קיים. אנחנו צריכים לדאוג אחת ולתמיד שזה יהיה בבסיס התקציב ולא נצטרך להיות תלויים בחסדים".

אבל את זה אומרים בכל מערכת בחירות?

"נכון, בשלוש פעמים האחרונות דיברו על זה מאוד חזק, אך לצערנו לא היה תקציב. אני מאמין שבעזרת ה' אחרי הבחירות האלה, אני מקווה שהפעם תהיה ממשלה יציבה שתוכל להעביר גם תקציב, וברגע שתעביר תקציב זה חובה של כולנו להכניס את זה", הוא משגר הבטחה לאוויר.

אזולאי מתבטא לא מעט על אלימות משטרתית, אך אנחנו מזכירים לו בראיון כי סיעת ש"ס הצביעה נגד הצעת סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה, אך הוא ממהר להסביר ולנמק: "כשאנחנו בקואליציה אנחנו לא נכנסים למלכודות של אחרים, אין שום סיבה להצביע נגד הקואליציה שאתה חבר בה, מחר יצביעו נגדך במשהו אחר. אנחנו יכולים לעשות משהו אחר, יש עלייה באלימות המשטרתית בתקופה האחרונה".

מה עשיתם?

"מינו מישהו מהמגזר החרדי, ניצב בדימוס אריק יקואל, שיושב עם חברי הכנסת החרדים על הדרישות שלהם, לא על כל דבר צריכים לשבור את הכלים. אני מאוד מעריך את בצלאל סמוטריץ', אבל ברור שאם היה בקואליציה ואנחנו באופוזיציה הוא היה מצביע נגד, ככה זה פוליטיקה. זה לא היה עובר בכל מקרה, אז זה גם לריב עם כולם וגם לא להביא את התוצאה, זה לא לעניין".

על ההצעה לעלות את הקנסות הוא אומר כי "אנחנו צריכים לעשות הכל לשמור על ההנחיות, רשת החינוך של ש"ס לא עובדת, חכם שלום אמר שלמרות כל הכאב שמוסדות התורה סגורים, צריך לשמור על הכללים. ככה גם לא יצטרכו לשלם קנסות. אנחנו רואים את ההלוויות, את החולים קשה, צריך לשמור על חיי אדם".

"מנהלי בתי חולים הפכו לקבצנים"

לסיום מתייחס אזולאי למאבקו למען בתי החולים הציבוריים: "יש עוולה ואפליה קשה בין בתי החולים הציבוריים לבתי החולים הממשלתיים. בירושלים אין בית חולים ציבורי, רק בתי חולים ממשלתיים, הדסה ושערי צדק, הם מקבלים פחות ממה שבית חולים ממשלתי מקבל. בית חולים ממשלתי מקבלת חולה, יש מחירון שצריך לקחת, המדינה קובעת כמה כסף לקחת, ובתי החולים מפסידים כסף, רק לבתי הממשלתיים מדינה משלמת את ההפרש, בציבורי המדינה לא משלמת את ההפרש והוא צריך להביא את זה".

"מאיפה הוא מביא את זה? מתרומות, הוא צריך ללכת ולהיות קבצן נדבות. לא יכול להיות שבית חולים בשביל לטפל בחולים צריכים להיות מקבצי נדבות, שנוררים, זה לא יכול להיות. הם יכולים לשנורר בשביל להביא בניין, ואנשים עושים את זה, אבל לא בשביל לטפל בחולה או בשביל מסכה או מזרק בחדר ניתוח".

"המדינה צריכה לעשות שיוון בית בתי חולים ממשלתיים לבתי חולים ציבוריים. שבעת בתי חולים ציבוריים חשובים צריכים לשבת כקבצנים מול משרד האוצר ולבקש 'תנו לנו לחיות', זה בושה וחרפה. לא קיבלתי תשובות, לא משר האוצר, לא משר הבריאות, ולא מראש הממשלה, אבל אני אמשיך במאבק ולא מתכוון להרפות, ביקשתי דיון מיוחד בוועדת כספים בנושא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים