שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ גפני לליכוד: "אני לא מריונטה שלכם"
מתיחות שיא
במסגרת השתדלנות של ח"כ גפני להעביר ולעגן את תקציב הישיבות בתקציב המדינה הוא נאלץ לעשות 'שרירים' לנתניהו ולליכוד • האם המהלך ישפיע על דיוני התקציב?
משה גפני | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ערב הדיונים על תקציב המדינה, הישיבה על הסעיפים וסגירת ההסכמים סביב התקציב, נראה כי יחסי ה'תן וקח' בין יהדות התורה לנתניהו והליכוד, שלרוב עוברים חלק ללא מהמורות, נמצאים בתקופה רגישה. זאת, לאחר שהשבוע קרתה תקרית שהראתה כי לשני הצדדים יש אינטרס מהצד השני – וכשהוא לא מסופק, זה מתבטא, ומהר.

הבוקר דווח על שיחה קשה בין אנשי הליכוד לח"כ משה גפני, כשאלו ביקשו מגפני להעביר בוועדת הכספים את העניין הקריטי לליכוד, הטבות מיסוי דלק לארגונים בין לאומיים. אך על פי הדיווח של העיתונאי זאב קם, גפני סרב ואמר "אני לא מריונטה שלכם". תשובה זו באה כתגובה לשיחה של גפני עם נתניהו לפני כמה ימים שלא העלתה פרי, בדרישה לפתור את נושא התקציב לישיבות.

תקציב הישיבות נמצא בתקופה גרועה, בעקבות העיכוב בהעברת תקציב המדינה. זאת, בשל העובדה שתקציב המדינה עדיין לא קיים. במפלגות החרדיות ניסו בכל דרך, בעבר, להכניס את רוב הכסף לבסיס התקציב אך ללא הצלחה.

מדובר בכספים קואליציוניים שטרם הועברו לישיבות בשל העיכוב בהעברת התקציב, מה שהוביל את יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לעשות שרירים לנתניהו והליכוד ולעכב העברות קריטיות למפלגת הליכוד, עד שלא ישוחרר תקציב הישיבות.

כזכור, ח"כ משה גפני תמך בתקציב מדינה חד שנתי על רקע משבר הקורונה. לדבריו, "מדינת ישראל נמצאת במצב כלכלי שאנחנו לא יכולים לדעת ולצפות מה יהיה בשנת 2021. אנו מתנהלים חודשים ארוכים בלי תקציב, עסקנו בדברים חשובים אבל לא טיפלנו ברפורמות. וכי חלק גדול מהנושאים החברתיים תלויים בתקציב מדינה, ולכן דעתי היא שצריך להכין ולהביא לאישור ועדת הכספים תקציב חד שנתי בהקדם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים