שיתוף
תגובות
חדשות » חמוש מחזיק בני ערובה בבית כנסת בטקסס
באמצע הטקס
על פי הדיווח בארה"ב ה-FBI מעורב באירוע בני הערובה בבית הכנסת בטקסס ובקשר עם החמוש, לא דווח על פצועים
בית הכנסת הרפורמי בית ישראל | צילום: צילום גוגל מאפס

אדם חמוש ככל הנראה ממוצעא מוסלמי השתלט על בית כנסת בעיר קוליוויל שבטקסס, ארצות הברית, והוא מחזיק מספר מתפללים כבני ערובה. כוחות משטרה רבים נמצאים במקום בשעה זו ולפי חלק מהדיווחים ישנם 4 בני ערובה לפחות, בניהם ראביי בית הכנסת.

על פי הפרסומים בארה"ב מדובר בבית כנסת רפורמי, שעם תחילת הקורונה החל לשדר את התפילות בלייב בפייסבוק, אולם השבת באמצע טקס "בר מצווה" הגיח החמוש למקום ולקח את חלק מהמתפללים כבני ערובה. עם תחילת החטיפה הועבר האירוע בשידור ישיר בפייסבוק, עד שזה הורד.

במהלך השידור ניתן היה לשמוע את החשוד משוחח עם הראביי הרפורמי שבמקום, וכן אומר כי "ביום הזה אני הולך למות" ואיים להרוג כל שוטר שייכנס למקום. בנוסף, הוא נשמע מנהל משא ומתן עם המשטרה ומזכיר את היותו מוסלמי, וגם את העובדה שהוא לא רוצה לפגוע באף אחד.

על פי הדיווחים מארה"ב החשוד ששמו לא הוזכר על כה, הזכיר במהלך השיחות את אחותו, שנמצאת בכלא ואותה הוא רוצה לשחרר. אחותו היא עפיה סידיקאי, מדענית מוח נמצאת במאסר בגין ניסיון רצח לאחר שירתה בחיילים אמריקנים וסוכני FBI באפגניסטן כשניסתה לברוח מהם וטענה שחטפו אותה.

שר התפוצות נחמן שי כתב בטוויטר: "עוקב מקרוב מישראל אחר מצב בני הערובה המתחולל בקהילת בית ישראל שבה התכנסה הקהילה היהודית לתפילות שבת בקולוויל, טקסס. מתפללים לסיום מיידי ובטוח".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים