צרכנות » חרם פרסומי, מלחמת כוסות והלשנות למשטרה
הצרות של 'אושר עד'
מונסי כמרקחה: סניף חדש של 'אושר עד' הישראלית תחת המותג 'בינגו' הצית מלחמת עולם בין הרשתות הוותיקות בעיירה לבין הרשת שהתרגלה לכבוש את היעדים שהציבה • בלעדי
סניף של 'בינגו', המותג האמריקאי של 'אושר עד', במונסי, ניו יורק | צילום: מאיר ברנשטיין


תחרויות בין רשתות מזון, בתי עסק ומותגים, הינם דבר שבשגרה ומקובלים בכל מקום בעולם. תחרות שוק הינו דבר מבורך, שכן המרוויח הגדול ביותר ממנו הוא האזרח הקטן שנאבק על השקל.

אחד הענפים במשק שהתחרות בהם מתוקשרת יותר מאחרים, הוא ענף הקמעונאות. שם לא נותר לציבור הלקוחות אלא לעמוד מהצד ולחכך ידיים בהנאה לנוכח כיפופי הידיים והמהלומות שמנהלים ביניהם ענקי הרוח, והכל… לטובת הצרכן כמובן.

בענף זה, התחרות על ליבו של הצרכן מתבצע בעיקר על גבי עמודי העיתונים. במקומונים שבכל עיר ושכונה, באמצעותן נוהגות רשתות המזון הגדולות לפרסם את 'המבצעים' ולשכנע את קהל הלקוחות הפוטנציאלי, מדוע הקנייה השבועית תהיה משתלמת עבורו דווקא בסניף שלהם.

בשנים האחרונות הייתה זו רשת 'אושר עד' החרדית, שקיבלה החלטה אסטרטגית וחסרת תקדים בענף הקמעונאות הישראלי, לשכתב את ההצלחה הגדולה שלה בפיצוח הגנום על לב הצרכן החרדי, ולהעתיק זאת לברוקלין שבארצות הברית, אל ליבת החיים היהודיים התוססים, שם נפתחו בשנים האחרונות 2 סניפים, בבורו פארק ובלייקווד, אשר מותגו תחת השם 'בינגו'.

עד כאן הכל נשמע הגיוני ומתנהל על פי התכנית. עד שבוע שעבר.

סניף של רשת הקמעונאות 'אבר גרין' במונסי, ניו יורק | צילום: מאיר ברנשטיין

לאחר דיבורים של שנים, ולאור מה שמגדירה הרשת הצלחה מסחררת, החליטה 'בינגו' ('אושר עד' הישראלית) להמשיך ולהרחיב את שעריה ולפתוח סניף נוסף, שלישי במספר בארה"ב, בעיירה מונסי שבניו יורק. אלא ששם נתקלת 'בינגו' בתגובת נגד חסרת תקדים מצד המתחרים, בעלי הרשתות הוותיקות בעיירה המתפתחת.

שני רשתות הענק הוותיקות במונסי, 'אבר גרין' ו'רוקלנד כושר' החליטו לשנס מותניים ולצאת למאבק נגד האורח הישראלי שהחליט לטחוב את אפו במקום לא לו.

"הרשתות הוותיקות 'אבר גרין' ו'רוקלנד כושר' איימו על בעלי ה'מקומונים' במונסי, כי אם יעזו לפרסם את הרשת החדשה 'בינגו', שמאיימת לנגוס ברווחיהן, הרי שהם בעצמם יחדלו מלפרסם במקומונים אלו", אומר ל'בחזית' מאיר ברנשטיין, המתגורר בעיירה. "הם גם לא יאפשרו הצבת 'חינמונים' אלו המונחים לרוב בכניסה וביציאה לסניפים אלו".

כצפוי, החלו תושבי מונסי והסביבה לחוש את מלחמת הסניפים גם בכיס. במונסי היה מי שכינה זאת השבוע "מלחמת הכוסות". היה זה ביום שני, כאשר רשת 'בינגו' החלה למכור מארזי כוסות חד פעמיות ב-6.99 $ בלבד. כעבור שעה פרסמה 'אבר גרין' בתגובה, כי הורידה את מחירי מארזי הכוסות ל-5.99 $ בלבד. לא חלפה שעה ו'בינגו' הגיבה בצעד דרמטי והוזילה את מחירי הכוסות ל-4.99 $. השמועה עשתה לה כנפיים ובתוך זמן קצר אזל המלאי מהמדפים.

סניף של רשת הקמעונאות 'רוקלנד כושר' במונסי, ניו יורק | צילום: מאיר ברנשטיין

כל הדרכים כשרות

המאבק בין הרשתות הגיע השבוע לשיא חדש, כאשר ביום שני, בעיצומה של "מלחמת הכוסות", פשטו שוטרי מדינת ניו יורק על סניף 'בינגו' החדש במונסי, ובאופן מפתיע הורו על סגירת הסניף לאחר שלטענתם מנהלי הרשת לא אכפו את חוקי הקורונה כנדרש. זאת, בעקבות תיעודים שהגיעו למשטרה המקומית, מהם עולה כי הרשת והלקוחות אינם עוטים על פניהם מסכה כנדרש.

במדינת ניו יורק,אכן נחקק חוק המחייב עטית מסיכה, אלא שבריכוזים החרדיים מזה שבועות ארוכים שהחוק כמעט ואינו נאכף. בשכונות אלו כבר חלפה לה הקורונה ונעלמה, כאשר מזה כחודשיים כמעט ואין דיווח על נדבקים חדשים.

לטענת אחד מעובדי הרשת, הופעתם הפתאומית של אנשי המשטרה בפתח הסניף דווקא בעניין איזוטרי של 'מסכה', הביא את מנהלי 'בינגו' למסקנה, כי מדובר לכאורה ב'הלשנה' מצד המתחרים – אנשי הרשתות הוותיקות בעיירה.

"לא מדובר ב'עוד' מאבק שגרתי", מסביר ל'בחזית' תושב העיירה, מאיר ברנשטיין. "גרים כאן כמאה אלף משפחות יהודיות, כאשר רוב רובן מתפרנסות בכבוד". לדבריו, "מדובר במאבק על נתק שוק עצום ומשמעותי במיוחד עבור רשתות הקמעונאות, כאשר הצרכנים החרדיים ומשפחות ברוכות הילדים מהווים ליבת המודל העסקי".

סניף 'בינגו' בניו יורק, השלוחה האמריקאית של 'אושר עד' | צילום: יח"צ

האם ההצלחה שמסבירה פנים לרשת החרדית-ישראלית 'אושר עד', תמשיך להוכיח את עצמה גם בסניף החדש שבפתיחתה הושקעו מיליונים? ימים יגידו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

נכון לתאריך: 2020-08-07
USD3.4090
GBP4.4659-0.55
JPY3.2280-0.04
EUR4.0327-0.129
AUD2.45930.457
CAD2.5527-0.468
DKK0.5413-0.111
NOK0.3785-0.185
ZAR0.1934-0.052
SEK0.3911-0.077
CHF3.7326-0.517
JOD4.8076-0.004
LBP0.02250
EGP0.21340.141