שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » חשש במערכת החינוך: 106 בתי ספר נסגרו
גל שני?
חשש כבד בקרב הציבור ומערכות הרפואה מהתפרצות שניה של נגיף הקורונה • המספרים מאחורי הקורונה במערכת החינוך
ילד עם מסכה | צילום: MIA Studio, שאטרסטוק

אתמול (שבת) אובחנו 82 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, זהו המספר הנמוך ביותר זה שבוע. יש מקום לאופטימיות? זהו שלא. בהשוואה לשבתות הקודמות נראה כי המספר בכל זאת איננו נמוך, שכן בשבתות הקודמות אובחנו 28, 5 ו-19 נדבקים, בהתאמה. הפעם כאמור, המספר גבוה בהרבה. יש שיאמרו שהדבר תלוי גם בריבוי בדיקות, אך יסכימו כולם כי הנתון מעורר חשש כבד מפני התפרצות מחודשת.

בעקבות החשש מהתפרצות שנייה, כל בית ספר שהתגלה בו חולה קורונה, בית הספר נסגר, והתלמידים הוכנסו לבידוד. עד כה נסגרו כ 106 בתי ספר וגנים, 330 תלמידים ומורים נדבקו בנגיף, 16,327 בבידוד.

ד"ר טל ברוש מאסותא-אשדוד, מזכיר הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, אמר ל'ווינט' כי "היה צפוי שתהיה עלייה במספר ההדבקות. אנחנו רואים הרבה הדבקות, אבל נראה שהאוכלוסיה המבוגרת והחולים הכרוניים עדיין לא חולים". לדבריו, "הציבור לא נזהר מספיק. אחת מהנורות האדומות היא העלייה במספר החולים היומיים. בעוד שבועיים נראה עלייה במספר המונשמים והחולים הקשים".

לצד זאת הבהיר ד"ר ברוש כי לדעתו "ההנחיות קצת מוגזמות. על תלמיד אחד או על מורה חולה לא חייבים לסגור בית ספר שלם. אפשר לעשות חקירה מסודרת, אני לא בעד הסגירות המסיביות. בספטמבר אנחנו נהיה בדיוק באותו המקום אולי אפילו יותר גרוע כי יהיה קר יותר. צריך ללמוד לחיות עם זה".

הוא הוסיף, כי הוא "לא חושב שאנחנו במצב שכדאי כרגע להחזיר את המשק אחורה או את מערכת הבריאות ומערכת החינוך אחורה. יש לכך השלכות מאוד קשות ואני חושב שבינתיים העסק הוא נסבל ואני מקווה שנשלט. צריך שאנשים יהיו אחראים – על עצמם ועל ילדיהם".

במקביל לנתונים ההולכים וגדלים, במערכת הבריאות והביטחון מנסים להיערך לגל שני והיום דווח כי מנהל הרכש במשרד וחברת 'שיאון מדיקל' חנכו בשדרות את קו הייצור הראשון בישראל למסכות N95 בעל כושר ייצור של עד 2 מיליון מסכות בחודש.

לדברי שר הביטחון, בני גנץ: "אני מברך על הפעילות החשובה של מנהל הרכש ומשרד הביטחון כולו, המעודד ייצור כחול לבן. מדינת ישראל נמצאת במאבק מול נגיף שגובה חיי אדם, אנו נערכים לגל שני ונמצאים בתהליך של כניסה לשגרת קורונה. המהלך הזה גם מנתק אותנו מהתלות בגורמים זרים, גם תורם לכלכלה הישראלית בתקופה הקשה העוברת עליה, וכמובן גם מספק תעסוקה הכרחית לתושבי הדרום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים