שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ: "מתפללים להצלחת הממשל החדש"
נאום פרידה
הנשיא נשא את נאומו האחרון בתפקיד והתגאה בהישגיו, גם כלפי ישראל: "הכרנו בירושלים כבירת ישראל ובריבונות על הגולן. הצלחנו להגיע לשורה של הסכמים במזרח התיכון"
תגיות:
דונלד טראמפ | צילום: Official White House Photo by Shealah Craighead
נאום הפרידה של טראמפ |
צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ נשא הערב נאום פרידה מהתפקיד בו נמנע מלהזכיר את הנשיא הבא ג'ו ביידן בשמו, אך אמר כי "אנחנו חונכים ממשל חדש ומתפללים שיצליח לשמור על אמריקה בטוחה ומשגשגת. אנחנו שולחים את מיטב איחולינו, ומקווים גם שיהיה להם מזל, מילה חשובה ביותר".

"אני מסיים את כהונתי כנשיא ה-45 של ארה"ב, ואני ניצב לפניכם גאה באמת במה שהשגנו יחד. עשינו מה שבאנו לכאן כדי לעשות, וכל כך הרבה מעבר לזה", אמר בפתח נאומו. "כל האמריקנים נחרדו מהמתקפה על הקפיטול", הוסיף הנשיא. "אלימות פוליטית היא מתקפה על כל מה שאנו מוקירים כאמריקנים. לעולם לא יהיה ניתן לסבול את זה".

"אני הנשיא הראשון מזה עשורים שלא התחיל מלחמות חדשות. איחדתי את העולם לעמוד נגד סין", אמר טראמפ. הוא הוסיף כי "אמריקה נתנה לי הרבה ורציתי להחזיר. יחד עם מיליוני פטריוטים בנינו את התנועה הפוליטית הגדולה בהיסטוריה של המדינה ואת הכלכלה הגדולה בהיסטוריה".

"לכבוד היה לי לשרת כנשיא שלכם. אסור לנו לשכוח שבעוד שאמריקנים יכולים לא להסכים, אנו מדינה של אזרחים תומכי שלום שרוצים שהמדינה תשגשג ותצליח. לפני ארבע שנים הפכתי למועמד הראשון שבאמת זכה בנשיאות מבחוץ, לא ביליתי את חיי כפוליטיקאי אלא כבנאי שמתסכל על שמיים פתוחים. רצתי לנשיאות כי ידעתי שהפוטנציאל שלנו בלתי מוגבל כל עוד אנו נשים את אמריקה ראשונה".

טראמפ גם התייחס ליחסי ממשלו וישראל, ואמר כי "הכרנו בירושלים כבירת ישראל ובריבונות על הגולן. הצלחנו להגיע לשורה של הסכמים במזרח התיכון. אף אחד לא חשב שנוכל להגיע לזה – זהו שחר של מזרח תיכון חדש. הסכמי אברהם פתנו את הדלתות לעתיד של שלום והרמוניה. החיילים שלנו חוזרים הביתה".

בהמשך דבריו הוא הדגיש כי "העולם מעריך אותנו שוב. אל תאבדו את ההערכה הזאת. עמדנו למען אמריקה, ופרשנו מההסכמים המוטים שלא שירתו אותנו מעולם. ועכשיו נאט"ו משלם מאות מיליארדי דולר יותר, אנחנו שילמנו את הנטל של העולם ועכשיו העולם משלם לנו. וגם בנינו מחדש את הצבא האמריקני".

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס צייץ הלילה בטוויטר הודעת פרידה מהאומה האמריקנית ובה כתב: "תודה על הזכות לשרת כסגן נשיא שלכם בארבע השנים האחרונות, זה היה הכבוד הגדול ביותר של חיי. בשם הגברת השנייה והנפלאה שלנו, קארן פנס, וכל משפחתנו, תודה לכם ושאלוהים יברך את אמריקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים