שיתוף
תגובות
לאישה » יוגה טובה לגברים – אך אולי יותר לנשים
שתהיי בריאה
מחקרים על משמעות היוגה אצל נשים גילו ממצאים מעניינים, על סגולות לפתור בעיות רבות, פיזיות ואף רגשיות • על חיבור בין גוף לנפש בפעולה שאפשר לשלב
חדר כושר בייתי | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

אחת ההמלצות לאנשים שרוצים לעשות פעילות גופנית אך אינם מתחברים לתחום, היא למצוא משהו שיעשה להם טוב. יש היום מגוון רחב של אימונים מסוגים שונים, כך שרובם יכולים למצוא לפחות משהו שיחבר אותם. יוגה צברה פופולאריות רבה בציבור החרדי, אם כי בעיקר בקרב נשים. בציבור הכללי, גברים רבים עושים יוגה, אך חרדים עדיין פחות. האם יוגה באמת יותר הוליסטית, או משמשת גם לירידה במשקל?

ובכן, מתוצאות מחקר שנערך בשנת 2013, עלתה ההוכחה כי אנשים שמתמידים להתאמן ביוגה, יכולים לחוש השפעה על משקלם תוך מספר שבועות בלבד. תוצאות המחקר התפרסמו בכתב העת Journal of Alternative and Complementary Medicine שם נכתב כי בתוכנית מסוימת של עשרה ימי אימוני יוגה, אנשים הוכיחו ירידה במשקל. אך לא רק ירידה במשקל. נרשמה גם הפחתה בסיכון למחלות לב בשל עודף משקל. המחקר נערך בקרב גברים בעלי BMI של 26 ומעלה ובמהלך 10 ימי המחקר הם ירדו 1.9 ק"ג בממוצע.

באותה שנה, אם כי במחקר אחר, בדקו חוקרים את השפעתה של יוגה משקמת על נשים עם עודף משקל. תוצאות המחקר העלו כי נשים שהתמידו בתכנית אימוני יוגה בת 48 שבועות, ירדו יותר במשקלן לאורך תקופה של חצי שנה, בהשוואה לנשים שהשתתפו בתכנית אימונים שכללה תרגילים שאינם קשורים ליוגה. קבוצת המחקר שתרגלה יוגה איבדה 34 סמ"ר של שומן תת-עורי, בהשוואה ל-6 סמ"ר אצל נשים בקבוצה שונה מהיוגה.

למעשה, המחקרים שבדקו את ההשפעה של היוגה על ירידה במשקל, תומכים במחקרים שהוכיחו את אותו הדבר, דרך אלמנט שונה, שקשור יותר לנפש. מחקרים שהתמקדו בתחום הנפש מצאו כי אנשים שמתמידים לעשות יוגה, מפתחים תשומת לב גבוהה יותר לעצמם, מתמלאים מבפנים וכך קל להם יותר להכניס לגופם מזון בריא ובמקביל, הם נזקקים פחות לאכילה רגשית, שבדרך כלל באה לפצות על כל מני דברים, שהיוגה עוזרת לפתור.

תרגול קבוע של יוגה, מוביל לרגיעה של הנפש וכך לאנשים קל יותר לשנות את ההתנהגות שלהם, גם בתחום האכילה.

עבור אנשים שסובלים מבעיות בריאותיות כמו הפרעה מטאבולית, לחץ דם, בעיות הורמונאליות וכדומה, היוגה יכולה לשמש ככלי שיקום, שכן היא תומכת גם בגוף וגם בנפש. היא מפתחת גמישות, עיצוב, חיטוב, הרזיה ובאופן כללי מחברת את האדם בין הגוף לנפש שלו. מרבית האנשים שנוהגים לעשות יוגה, משלבים זאת גם עם פעילות גופנית נוספת, כמו הליכה, ריצה, שחייה או פעילות אירובית, כל אחת כפי שהיא מתחברת ואוהבת וכך אפשר להשלים את תהליך השמירה על הגוף.

במהלך השנים נערכו מחקרים רבים על השפעת היוגה, ביניהם באוניברסיטת אוהיו שבארצות הברית, דרום אוסטרליה, קליפורניה, אוניברסיטת אורגון שבפורטלנד ארצות הברית, בוסטון ופיטסבורג, אנגליה, הודו ועוד. המחקרים מצאו כי תרגול תדיר של יוגה מפחית תהליכים דלקתיים בגוף, מפיג מתחים, מסייע להגברת העירנות, מגביר סבילות לכאב, מקל על כאבי גב תחתון, ממש כמו טיפול פיזיותרפיה, מסייע לשינה בריאה, להפחתת לחץ דם, משפר זיכרון ומונע דמנציה וכמובן תורם לירידה במשקל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים