שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » יונייטד מקרקעת מטוסי בואינג s777
בעקבות התקרית
בעקבות ההתלקחות המנוע הימני של מטוס יונייטד שנאלץ לבצע טיסת חירום בדרכו להונלולו יונייטד איירליינס החליטה לקרקע את צי המטוסים בעלי אותו מנוע
המנוע הבוער של יונייטד | צילום: נוסע בטיסה

חברת יונייטד אירליינס הודיעה כי היא מקרקעת לעת עתה 24 מטוסי בואינג מדגם 777s, לאחר שבמהלך טיסה מנוע התלקח ויצא מכלל שימוש. ההחלטה התקבלה לאחר שרשות התעופה האמריקאית, ה-FAA, הורתה לחברה לבצע בדיקה מקיפה של כל צי המטוסים שלה מהדגם האמור. יונייטד מחזיקה באחסון 28 מטוסים נוספים מהדגם שקורקע.

הרשות האמריקאית הורתה לחברות לבחון את סוללות הליתיום במטוס, אשר נכנס לשירות בסוף 2011 לאחר עיכובים רבים, ולהוכיח שהם בטוחים ובהתאם לנהלים, לפי הודעה שפרסמה ה-FAA אתמול.

כזכור, בשבת האחרונה, טיסה של יונייטד להונלולו בהוואי נאלצה לבצע נחיתת חירום בשדה התעופה הבינלאומי בדנבר, לאחר שהמנוע הימני, מתוצרת חברת פראט אנד וויטני, התלקח מיד לאחר ההמראה. על הטיסה היו 231 נוסעים ו-10 אנשי צוות. אף אחד מהם לא נפגע.

בבואינג המליצו לחברות התעופה להימנע באופן זמני מטיסות במטוס 777s עם מנועים מתוצרת פראט אנד וויטני מדגם PW4000, עד להשלמת הבדיקה של ה-FAA. לפי החברה, יש כרגע בשירות בעולם 69 מטוסים מדגם 777s עם המנוע של פראט, לצד 59 מטוסים באחסון.

לאחר ההודעה על הקרקוע, יפן מתכננת לנקוט צעדים דומים ולהורות בקרוב על קרקוע מטוסי הדרימליינר שברשות חברות התעופה בה, אמר היום סגן שר התחבורה היפני, הירושי קיג'יאמה. זו הפעם הראשונה מזה 34 שנה שבה ה-FAA מוציאה דגם שלם של מטוסים משירות.

שריפה אילצה את אחד ממטוסי ה-787 של חברת אול ניפון איירווייס היפנית, אשר טס מטוקיו לאובה, לבצע נחיתת חירום. 137 הנוסעים וצוות המטוס פונו בשלום דרך מגלשות החירום. נחיתת החירום של הדרימליינר מצטרפת לשורה של תקלות שאירעו בחודש האחרון במטוס. בשבוע שעבר פרצה שריפה במטוס של ג'פאן איירליינס בנמל התעופה של בוסטון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים