שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » יחידת אגוז חזרו להתאמן – כך זה נראה בעין העדשה
לאחר מות הלוחמים
בתום 'עוצר למידה' צה"לי שהתקיים בתחילת השבוע בעקבות מותם של שני קציני צה"ל, שבה יחידת אגוז להתאמן במתווה צפוני, כחלק מתכנית האימונים השנתית של היחידה
לוחמי יחידת אגוז באימונים | צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בתום 'עוצר למידה' צה"לי שהתקיים בתחילת השבוע בעקבות מותם של שני קציני צה"ל, שבה יחידת אגוז להתאמן במתווה צפוני, כחלק מתכנית האימונים השנתית של היחידה. היחידה מתמחה בפשיטה ולוחמת גרילה ותרגלה לחימת סבך ושטח בנוי במתכונת צוותית לצד תרגול של לוחמת גרילה בירי חי.

הרמטכ״ל ביקר היום (ג׳) באימון של היחידה בגליל העליון וקיים שיח עם מפקדי ולוחמי היחידה על תקרית הירי המצערת ועל חובת ביצוע תחקור מקצועי ויסודי כתנאי להתקדמות. בביקור נכחו מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד חטיבת הקומנדו, אלוף-משנה מני ליברטי ומפקד יחידת אגוז, סא"ל א'.

בדבריו אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי: "בשבוע שעבר היחידה חוותה אירוע קשה מאוד בו איבדנו שני מפקדים מצוינים. לאבד חייל בתור מ"פ ולאבד חייל או קצין בתור רמטכ"ל או אלוף פיקוד – זה אותו הדבר, לבי היה כבד באותו לילה בדיוק כמו ליבכם.  אנחנו צריכים לעשות הכל בכדי למנוע אירועים מסוג זה ולבצע תחקור נוקב".

"יחידת אגוז היא יחידה חזקה ומקצועית, המורכבת מאנשים איכותיים ובעלי ניסיון, אני מבין את התחושות הקשות ולצד זאת – עליכם לקחת את האירוע הקשה ולצאת ממנו חזקים יותר, כולכם יחד. אגוז הייתה יחידה מצוינת, ואני סומך עליכם שבעקבות האירוע הזה אתם תהיו מצוינים עוד יותר".

מפקד יחידת אגוז, סא"ל א' אמר: "היחידה, כמו האגוז – קשה וקשוח מבחוץ ורך עם לב זהב מבפנים. יחידה בעלת חוזק מנטאלי גבוה, אשר לוחמיה ומפקדיה מאופיינים בחוסן יוצא דופן ומוכשרים לאתגרי לחימה מורכבים. על אף הקושי באובדן מפקדים וחברים קרובים, אנחנו חוזרים השבוע לאימונים ופעילות מבצעית".

"היחידה כואבת את נפילתם של שניים ממפקדיה, הטובים שבטובים, רס״ן אופק אהרון ז״ל ורס״ן איתמר אלחרר ז״ל. צה״ל כולו ויחידת אגוז בפרט משתתפים בצער המשפחות השכולות, תומכים בהן וימשיכו ללוותן. יחידת אגוז תמשיך להוביל פעילויות מבצעיות מורכבות וחשאיות בגזרות השונות במטרה להבטיח את ביטחונם של תושבי ישראל בשגרה ובחירום".

1
צילום: דובר צה"ל
2
צילום: דובר צה"ל
3
צילום: דובר צה"ל
4
צילום: דובר צה"ל
5
צילום: דובר צה"ל
6
צילום: דובר צה"ל
7
צילום: דובר צה"ל
8
צילום: דובר צה"ל
9
צילום: דובר צה"ל
10
צילום: דובר צה"ל
11
צילום: דובר צה"ל
הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים