שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ימינה והליכוד בהאשמות על מינוי השופטים
"קרקס הוועדה"
לוין: "בתקופת כהונתה של שקד כשרת המשפטים, לא בוצע שום שינוי במערכת, שיטת המינויים הונצחה, נעשה יח"צ בלבד" • שקד בתגובה: "בתקופתי מונו שופטים ימניים ושמרנים"
יריב לוין במליאת הכנסת | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בליכוד תוקפים הבוקר את התנהלות הוועדה לבחירת שופטים אמש, עם ההצבעה על מינויים של 61 שופטים בהרכב חסר ואי חוקי של הוועדה.

יצוין, כי בקרב מפלגות הימין מוטחת ביקורת על ראשו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכשל פעם נוספת במהלך המשמרת שלו בהנחלת אג'נדת הימין שאמורה להוביל למתיחת פנים במערכת המשפט.

יושב ראש הכנסת ח"כ יריב לוין תקף הבוקר את הוועדה ואמר כי "הקרקס המכונה 'הוועדה לבחירת שופטים' הגיע אתמול לשיא חדש של שפל. בעוד שבדמוקרטיות מתוקנות, הרשות המחוקקת מאשרת את מינויי השופטים בהתאם לעקרון הפרדת הרשויות, אצלנו השופטים עושים בוועדה כבשלהם", אמר לוין.

עוד אמר, כי "בחדרי חדרים, בלי פרוטוקול, בדילים שנתפרים מראש עבור אנשי שלומם ועכשיו גם בלי נציגי הכנסת, נבחרו בתהליך מזורז ופזיז עשרות שופטים שחירותם של אזרחי ישראל מופקדת עכשיו בידיהם".

לדבריו, "מביך לראות את ציוצי השמחה והמתקפות על הליכוד מצד אנשי ימינה. הציוצים האלה לא יכולים להסתיר את העובדה שבתקופת כהונתה של שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, לא בוצע שום שינוי במערכת המשפט. שיטת המינויים הפסולה הונצחה, וחוץ מיחסי ציבור שהובילו להטעיית הציבור, השליטה המוחלטת של השופטים בתהליך נותרה כשהיתה".

לוין הצהיר עוד, כי "את החרפה האנטי דמוקרטית והדורסנית הזו חייבים להפסיק. לא בסיסמאות, אלא בשינוי יסודי ואמיתי של מערכת המשפט".

"אמשיך להיאבק על כך, בלי להשלות אף אחד ובלי להתפאר במהפכות שטרם קרו", אמר לוין כשהוא עוקץ את שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד. הוא הוסיף ואמר, "זה מאבק ארוך שאני מנהל מיום כניסתי לחיים הציבוריים. לצערי, נדרש להצלחתו רוב מוצק בכנסת שאיננו קיים בכנסת היום. לא אפסיק לפעול ולהיאבק עד שנשיג את השינוי המיוחל וההכרחי במערכת המשפט. אם נאמין ונתמיד, נצליח".

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הגיבה לדברים, ובראיון לתכנית 'קלמן ליברמן' ברשת ב' מתחה ביקורת על חברי הכנסת מהימין שהחרימו את דיוני הוועדה אתמול, תקפה את התנהלות נציגות הליכוד בוועדה הח"כיות מארק ורגב והגדירה את היעדרותן "פארסה".

על התנהלותו של ניסנקורן אמרה, כי "שר המשפטים צריך לדעת איך לעבוד עם חברי הוועדה לבחירת שופטים ומצד שני מצופה מח"כים של הימין לדעת לקדם את השופטים שחשוב להם ולעצור את מי שצריך לעצור".

בהמשך תקפה שקד את ראש הממשלה, "נתניהו הפקיר את הוועדה לבחירת שופטים כשמינה את ניסנקורן לשר המשפטים ומנע ממני להיכנס לוועדה לבחירת שופטים כנציגת האופוזיציה".

שקד הגיבה לדברי יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, ואמרה כי "במקום לתקוף את ימינה, בליכוד צריכים להרכין היום ראש. בתקופתי כשרת המשפטים זו הייתה הפעם הראשונה שהימין שלט בוועדה לבחירת שופטים ומונו שופטים ימניים ושמרנים. בתקופתי גם נבלמו מינויים של שופטים פוסט ציוניים".

"את זה הליכוד לא השכיל לעשות והגיש לניסנקורן והשופטים על מגש של כסף את השליטה בוועדה. אומנם שיטת העבודה בליכוד היא בכיינות אך זו לא משילות. שיפנו את הדרך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים