שיתוף
תגובות
חדשות » ימינה והמשותפת הפילו את חוק ׳איסור פינוק מחבלים׳
ניצחון למחבלים
חברי ימינה, תקווה חדשה והמשותפת הפילו את חוק ׳איסור פינוק מחבלים׳ ששם סוף לתנאים המפליגים בבתי הכלא | יוזמת החוק ח״כ אורית סטרוק: ״אתם מעדיפים מחבלים"
גדעון סער, יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שיתוף פעולה של ימינה והמשותפת הפיל כעת את חוק ׳איסור פינוק מחבלים׳ אשר אמור היה לשים סוף לתנאים המפליגים והמפנקים להם זוכים מחבלים ומרצחים בכלא הישראלי. החוק נפל ברוב של 62 נגד אל מול 51 בעד.

בשבוע האחרון פנו לחברי הכנסת משפחות נפגעי הטרור מאלעד והתחננו כי יצביעו בעד החוק כאשר רק אמש ביקשה זאת גם אלמנת בועז גול ז״ל מראש הממשלה נפתלי בנט בשיחה אישית. לצד זאת משפחות שכולות רבות שלחו פניה אישית לחברי הכנסת כשבנוסף דבורה גונן ואורית אטינגר מארק הגיעו היום לכנסת בניסיון לשכנע את חברי ימינה ותקווה חדשה להעביר את החוק.

עם זאת בסופו של דבר העדיפו חברי ימינה ותקווה לא לפרק את השותפות עם רע״מ והמשותפת והצביעו נגד החוק יחד עם המשותפת. ניר אורבך ויום טוב כלפון ברחו מהמליאה בידיעה כי החוק יפול בסיוע המשותפת.

הצעת ״חוק איסור פינוק מחבלים״ קובעת שמהרגע שהמחבל מקבל תמלוגים או משכורות מהרשות הפלסטינית הוא יאובחן כאוייב של מדינת ישראל ותנאי-הכליאה שלו יהיו במינימום הנדרש ולא מעבר לכך.

בין התיקונים הכלולים בחוק: ביטול מעמד ה"דובר”, איסור כליאה עפ"י שיוך אירגוני, צמצום הפקדות קנטינה סנקציות על הפרת סעיף זה. ביטול ה"חאפלות”, איסור בישול ואכילה קבוצתית, צמצום תדירות הביקורים ואיסור מגע עם מבקרים, צמצום שידורי טלויזיה לשידורים ישראליים מפוקחים בלבד, צמצום שהיה מחוץ לתא, ביטול מוחלט של שחרור מינהלי וכן עיגון בחקיקה של איסור לימודים בכלא, למעט בגרויות לקטינים.

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק אמרה לאחר הפלת החוק: רחובות ישראל מדממים, המחבלים חוגגים, המשפחות השכולות זועקות, וחברי הכנסת של הקואליציה מיישרים קו עם מועצת השורא ועם אחמד טיבי יועצו של ערפאת.

"שאלתי היום מה המחיר ששילמה הקואליציה לרע"מ על ההצבעות היום. ומה המחיר ששילמה לאחמד טיבי על ההצבעות ביום שני. הנה התשובה, הנה המחיר: הקיטנה בכלא חייבת להימשך, כי הקואליציה חייבת להימשך.

"עם ישראל משלם מחיר כבד על "ממשלת האחדות" המזוייפת, אחדות בין חיות הטרף ובין הקורבנות שלהם. אבל לא לאורך זמן. הקואליציה הזו קורסת ומתפוררת, חבריה רק מוסיפים עוד כתם של בושה על עצמם. בקרוב נחליף אותם ונתקן בע"ה.

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר:  "כפי שהתרענו מתחילת הדרך, השותפות עם רע״מ מונעת ממשלת ישראל להילחם בטרור. חוק הפסקת פינוק מחבלים הוא חלק מסל שלם של חוקים שאמורים להילחם בטרור אך כפי שהוכח היום לא יוכל לעבור כל עוד תומכי טרור מרעמ ומהמשותפת מכריעים את גורל שרידות הקואליציה״.

מתנועת אם תרצו נמסר: "ממשלת השינוי לא מצליחה לשנות את היחס למחבלים. כבר שנים שאנחנו חושפים את ההטבות שניתנות למחבלים בבתי כלא ולמרות הלחץ הממשלות הקודמות לא ידעו לצמצם את ההטבות. נראה שגם ממשלות השינוי מעדיפה שקט ופינוקים למחבלים על חשבון חיי ישראלים. זוהי נקודת שפל נוספת של ממשלות ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זבל של אישה שרוקדת על הדם. אין בהצעה שלה שום התייחסות לחוק הבנלאומי ולזירה הדיפלומטית והעתינאית הבנלאומית. אין בה שום התייחסות לעמדת השב"כ והשב"ס.
    אבל אם אפשר לקושש מצביעים שלא מבינים כלום בהקשר הקרוב והרחוק, אז מדוע לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים