שיתוף
תגובות
צרכנות » יקוצרו זמני המענה בפניות ציבור ל-14 יום
אושר בקריאה טרומית
מליאת הכנסת אישרה את הצעתו של ח"כ יעקב טסלר לקצר את זמן המענה של רשות מנהלית לפנייתו של אזרח מ-45 ימים כפי שקובע החוק כיום ל-14 ימים מיום קבלת הבקשה
ח"כ יעקב טסלר נואם במליאה | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר, נאם במליאת הכנסת הבוקר: "כיו"ר הוועדה לפניות הציבור, אני מקבל עשרות פניות ביום. חלקן הגדול הן פניות הדורשות טיפול ומענה מיידי. התמהמהות במתן התשובה, יכולה לעלות בחיי אדם או בהפסד ממוני, או להפוך לבלתי רלוונטיות  יותר. אנשים הפונים לעזרה, הם אנשים שנתקלו בקיר אטום לבעייתם והם אובדי עצות. למה צריך להתעלל בהם עוד יותר ולתת להם להמתין חודש וחצי לתשובה. למה לא לתת להם מענה מיידי ומהיר".

במצב החוקי כיום, הזמן העומד לרשות משרדי הממשלה להשיב לפניות ותלונות הציבור הוא 45 יום. החוק נחקק לפני כ- 60 שנה, בשנת תשי"ט. "מאז ועד היום התרחשו שינויים רדיקליים באמצעי התקשורת, המאפשרים תקשורת מהירה ויעילה משמעותית מאשר בימי עבר. הותרת פרק הזמן לתשובה לפנייה על 45 יום אינה סבירה יותר ואינה מוצדקת", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

בהצעת החוק מוצע לקצר את זמן לתשובה לפניות ולהתאימה לשנת 2020, כך שיעמדו על 14 יום.

הצעת החוק מהווה חלק מרפורמה כללית אותה מוביל ח"כ טסלר במסגרת הוועדה לפניות הציבור, ובשיתוף פעולה עם ועד ממוני פניות הציבור ויחידות הסמך במשרדי הממשלה.

"קפיצת המדרגה הטכנולוגית מקצרת אמנם את המועדים של קבלת פניות ופרקי הזמן הנדרשים למענה", הסביר טסלר. "מאידך, הפשטות והקלות בה ניתן לשלוח היום פניות, הביאו לעלייה ניכרת ומשמעותית בכמות הפניות – ומדי שנה מספר הפונים רק עולה. לכן, לצד הצעת החוק לקיצור המועדים, נדרשת רפורמה מקיפה בכל מערך פניות הציבור, וזאת כדי שהממונים יוכלו לתת את השירות המגיע לציבור בצורה יעילה ומקצועית".

"פניות הציבור הן חלון הראווה של כל משרד. המגע הישיר של כל אחד עם רשויות המדינה הוא באמצעות מערך פניות הציבור. אזרחי ישראל הם הלקוחות של המשרדים וכך חייב להיות גם היחס הממשלתי. חובה לראות באגפי פניות הציבור כמוקד שירות לקוחות. צוות פניות הציבור הם אנשים נפלאים ומסורים, המגיעים עם תחושת שליחות ורצון לעזור לציבור, לסייע, לקדם ולייעל, אבל אין להם כלים. קושרים להם את הידיים ולא נותנים להם לעבוד".  

לסיום, קרא ח"כ טסלר לחברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק ואמר: "אנו מתקדמים קדימה בכל התחומים, אבל דווקא נושא פניות הציבור הוזנח ונותר מאחור. קיימים פה פערים של שנים שנדרש להדביק ולתקן, וקיצור זמני המענה הם השלב הראשון והמידי. הצעת החוק הזו נוגעת לכולנו, כל אזרחי ישראל. זו הצבעה על השירות אותו נקבל ממשרדי הממשלה".

כאמור, ההצבעה עברה פה אחד וללא מתנגדים וההצעה הועברה לוועדת חוקה חוק ומשפט להמשך שלבי החקיקה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים