שיתוף
תגובות
צרכנות » ישפיע על שוק מהדרין? יינות ביתן סוגרת סניפים
תוכנית ההבראה
בניסיון להעלות את החברה מעל המים, לאחר שנכנס יו"ר חדש, החליטה הנהלת רשת הקמעונאות 'יינות ביתן' על מכירת סניפים על מנת לייצר יציבות בבור התקציבי אליו נקלעה
לוגו שוק מהדרין, השליחה החרדית של יינות ביתן | צילום: יח"צ

כחלק מתהליך ההתייעלות של קבוצת 'יינות ביתן', מונה שלמה רודב ליו"ר, כאשר מטרתו הראשונה והעיקרית היא להילחם בבור האשראי התקציבי באמצעות מכירת סניפים. ביינות ביתן הוציאו הודעה רשמית כי בכוונתם למכור 7 חנויות, אך הקולות בענף מדברים על סדרי גודל של 30 חנויות המוצעות לרכישה.

בענף הקמעונאות טוענים, כי גם העלייה הגבוהה בפדיון בשוק המזון בתקופת הסגר בגל הראשון של הקורונה בישראל, לא שיקמו את הבור בו נמצאת רשת יינות ביתן וכעת חוזרת הרשת להילחם בכך באמצעות מכירת סניפים.

יצוין, כי בבעלות הקבוצה גם רשת קמעונאות המזון החרדית 'שוק מהדרין', שתחת מותג זה פועלים 17 סניפים של הקבוצה ברחבי הארץ, כאשר הסניפים ממוקמים בערים החרדיות המרכזיות. אין לדעת האם גם סניפי 'שוק מהדרין' הפונים למגזר החרדי יימכרו גם הם במסגרת תוכנית ההבראה.

בפני רשת יינות ביתן עומדת משוכה לא פשוטה, מאחר ושליש מהסניפים שהם רוצים למכור שייכות למגה, מה שעלול לגרום לסכסוך עם ועד עובדי מגה אם החנויות תימכרנה. יתרת החנויות שייכות ליינות ביתן ולשוק מהדרין בכל רחבי הארץ.

כזכור, ב-2016  רכש ביתן את רשת 'מגה' שנקלעה לפשיטת רגל תמורת 450 מיליון שקלים, מה שהוביל לפני שנה להחרפת מצבה הפיננסי של רשת יינות ביתן ולמכירת 8 סניפים לרשת ויקטורי, 3 לפרשמרקט וסניף אחת ליוחננוף, כאשר במקביל נפלה הצעת ההשקעה מקרן כלימרק על סך של חצי מיליארד שקלים.

כעת נדרש ביתן לשלם חוב פתוח על סך 400 מיליון שקלים, בגין הלוואה שלקח ב-2013 ומחזר ב- 2017, ועוד 100 מיליון שקלים שהתחייב לשלם לנאמני 'מגה'.

לאחר מינויו לפני כשבוע וחצי של שלמה רודב ליו"ר הרשת, הוא החל בתהליכי הבראה, כמו גם ניהול הפעילות מול הבנקים וביטוחי האשראי, במקביל לתוכנית ההתייעלות, הכוללת גם פיטורי עובדים.

מיינות ביתן נמסר בתגובה: "אנחנו לא מגיבים לשמועות שנובעים מאינטרס מסחרי של המתחרים שלנו. אנחנו עובדים על פי תוכנית מסודרת עם מיתוג מחדש של סניפי מגה בעיר, ביתן ויינות ביתן. במקביל אנחנו פותחים חנויות חדשות, מוכרים סניפים בהתאם לתוכנית השיווקית של החברה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים