שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "ישראל צריכה להבין שתם עידן טראמפ"
באיראן מגיבים
ראש לשכתו של נשיא איראן התייחס לדברי הרמטכ"ל: "אין לישראל שום תוכנית וגם לא את הכוח לתקוף את איראן. הכל מלחמה פסיכולוגית. לא נהסס להגן על עצמנו"
חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas

באיראן הגיבו הבוקר (רביעי) לדבריו של הרמטכ"ל אביב כוכבי אתמול ואמרו כי אין בכוחה של ישראל לתקוף אותה. "האיומים של ישראל הם חלק מלוחמה פסיכולוגית חסרת ערך. איראן לא תהסס להגן על עצמה", אמר ראש לשכתו של נשיא איראן, מחמוד ואזי.

"ממשלו של ביידן הוא עצמאי, ועל ישראל להבין כי כהונתו של טראמפ הסתיימה וההחלטות של וושינגטון אינן מתקבלות עוד בישראל. הממשל האמריקני החדש עצמאי, וזה מדאיג מאוד את ישראל. בישראל ובסעודיה יש חשש מחזרתה של ארה"ב להסכם הגרעין ולהבנות עם איראן".

כזכור, הרטמכ"ל אביב כוכבי הביע אתמול התנגדות לחזרה להסכם הגרעין עם איראן מ-2015 או להגעה להסכם דומה: "אני מבקש להבהיר את עמדתי – חזרה להסכם הגרעין מ-2015 ואפילו אם יושג הסכם משופר הוא יהיה הסכם רע ברובד האופרטיבי והאסטרטגי, ולכן אסור לאפשר הסכם כזה. אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש, בסופו של דבר איראן הייתה יכולה להתקדם להשיג לעצמה פצצה, מכיוון שההסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו".

בנאום בכנס השנתי הבינלאומי ה-14 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) רמז לאפשרות של תקיפה באיראן: "יש למנוע כל יכולת איראנית להגיע לפצצה. איראן יכולה למרות לחצים בינלאומיים להגיע לפצצה. לכן הנחתי את צה"ל להכין מספר תוכניות אופרטיביות בנוסף לתוכניות שקיימות, ואנחנו שוקדים על התוכניות האלה, ונפתח אותן במעלה השנה הקרובה. מי שיחליט על הפעלתן – הוא כמובן הדרג המדיני, אבל התוכניות צריכות להיות על השולחן, מתורגלות ומוכנות לפעולה".

הוא הזכיר כי "היום, אין ספק שאיראן בנתה יכולת להפוך למדינת גרעין צבאי. מימוש הסכם הגרעין מ-2015 היה נותן ביד איראן להגיע לפצצה. כיום איראן בונה יכולות שיאפשרו לה לזנק לייצור פצצה בקצה מהיר, עד כדי חודשים ושבועות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים