שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » ישראל תאשר בנייה של 850 דירות בהתנחלויות
ניצול המומנטום
ישראל צפויה לבנות בין היתר כ-100 דירות ביישוב טל מנשה, היישוב של אסתר הורגן שנרצחה הי"ד • זאת בניסיון לנצל את ימיו האחרונים של דונלד טראמפ בתפקידו
התנחלות | צילום: Boris-B, שאטרסטוק

ימים ספורים לפני השבעתו של ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית, בישראל מנסים "לנצל" את ימיו האחרונים של דונלד טראמפ על כיסא הנשיאות  כדי לאשר בשבוע הבא 850 יחידות דיור בהתיישבויות, 500 יחידות דיור באיתמר, בבית אל, בשבי שומרון, באורנית ובגבעת זאב. ועוד כ-250 יחידות יאושרו באופן לא סופי במאחז נופי נחמיה.

גם ביישוב טל מנשה, מקום מגוריה של אסתר הורגן שנרצחה בפיגוע בחודש שעבר, תקודם הקמתן של 100 יחידות דיור. שר הביטחון גנץ הנחה לכנס בשבוע הבא את הגוף שמאשר בנייה בשטחים – מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי.

אמש דווח ב'כאן חדשות'  כי שר הביטחון בני גנץ החליט שלא להכשיר לפי שעה את מעמדם החוקי של 46 המאחזים הלא חוקיים ביהודה ושומרון. בדיון עם גורמי המקצוע במשרדו החליט גנץ כי ההסדרה תקודם רק כאשר תוגבר האכיפה על בנייה לא חוקית, ויוקצו כלים ותקנים למינהל האזרחי. נציגי התושבים דורשים בשנים האחרונות להכשיר את מעמדם, אך עד כה גם ראש הממשלה נתניהו לא נענה לדרישתם.

גנץ דורש כי בראש ובראשונה המנהל האזרחי יקבל הוספת תקנים לאכיפת בנייה לא חוקית של יהודים על אדמות פלסטיניות, וכן כי ישורטטו 'קווים כחולים' בהם היישובים אינם עומדים.

כזכור, לפני כשבועיים נפגש השר ביטון עם אנשי תנועת 'שלום עכשיו' כשהוא מביע התנגדות נחרצת לתכנית הכשרת היישובים והוסיף כי "המציאות בשטחים היא הפקרות. איש הישר בעיניו יעשה. אלפי עבירות בנייה. צריך לקטוע את השרשרת".

עוד אמר ביטון: "למדינה אין יכולות של בקרה אכיפה והריסה. אין שום מנגנון שיודע לתפוס עבירת בנייה באותו חודש ולהרוס בהצלחה של 95 אחוז. אנחנו רודפים אחרי הזנב של עצמנו, משקרים אחד את השני. הממשלה, המנהל כולם משקרים את עצמם. היעדר משילות. התנאי לעצור את הברדק הוא שיהיה מנהל אזרחי חזק עם פקחים, כלים טכנולוגיים ויכולות אכיפה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים