שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל תלווה לרשות הפלסטינית 500,000 ש"ח
גנץ חשף
במהלך תדרוך לכתבים, חשף שר הבטחון בני גנץ את תוכן הפגישה אמש עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן. במהלך השיחה אושרו תוכניות מתאר לבנייה פלסטינית בשטח C
בני גנץ ואבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק - ערוץ כנסת

לאחר שנפגש אמש באופן מפתיע עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, חושף היום שר הביטחון בני גנץ את תוכן הפגישה ואת ההחלטות שהתקבלו. לטענת גנץ ההחלטות נועדו כדי לייצב ולחזק את מצבם של הרש"פ וע"י כך להחליש את החמאס. "הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל" אמר גנץ.

ההחלטה הראשונה שהתקבלה היא כי ישראל תלווה לרשות הפלסטינית סכום של 500,000 ש"ח. הסכום יוחזר מכספי הסילוקין, ובאישורו של שר האוצר אביגדור ליברמן. יוסדרו מעמדם של אלפי פלסטינים שלא מחזיקים בתעודת זהות פלסטינית בהם אנשים שהגיעו מרצועת עזה בשנים האחרונות – רק מבוגרים נכללים בהסדרה.

החל מה-1 בנובמבר יעברו בעלי העסקים ברש"פ להתחשבנות דיגיטלית במע"מ – כל עסק פלסטיני שרוכש ממדינת ישראל יעשה את זה באופן דיגיטלי וכך חשבוניות מחוקות, שחוקות, לא תקינות יביאו לגבייה נכונה. המהלך אושר על ידי משרד האוצר. צעד זה להערכת גנץ יכניס כ-10 מיליון שקל לקופת הרש"פ.

כמו"כ אושרו תוכניות מתאר לבנייה פלסטינית בשטח C. עוד הוחלט כי ישראל תחלק אישורי עבודה לעבוד בישראל לכ-15,000 פלסטינים, פלוס תוספת של כ-1000 עובדים בענף התיירות.

"אמרתי לאבו מאזן שלא אנחנו הולכים ולא הפלסטינים הולכים לשום מקום מחר בבוקר" אמר גנץ." הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, והקשרים החשובים שלנו עם הרש"פ, שאני מאמין שצריך לחזק אותה".

שר הביטחון התייחס למצב בגבול הרצועה: "התקיפות שלנו בעזה ממוקדות ופוגעות ברכיב ההתעצמות שכואבים לחמאס ושוללות לו יכולות. קיים סיכוי גבוה להתחדשות הלחימה ברצועת עזה. בכל הקשור לסוגיית השבויים והנעדרים לא הושגה התקדמות".

ח"כ מוסי רז ממר"צ: "מברך על ההסכמות שגיבש שר הביטחון עם הנשיא עבאס. צעדים בוני אמון, הידברות וחיזוק הרשות הם אינטרסים ישראלים ראשונים במעלה. אני מצפה כי זאת תהיה תחילתו של תהליך מדיני שיוביל לשלום ולסיום הכיבוש".

סיעת הציונות הדתית הגיבה בזעזוע: "חצי מיליאד ש"ח לאבו-מאזן. בנט, אתה באבדן עשתונות ערכי. ממשלת ישראל יצאה למסלול עוקף לחוק קיזוז משכורות מחבלים ומעבירה מאות מליוני דולרים לאבו מאזן. ישראבלוף שבו מקזזים לכאורה ביד אחת ומעבירים "הלוואה" ביד השניה".

"העברת הכספים לרשות הפלשתינית מבלי להתנות זאת בהפסקת העברת המשכורות למשפחות המחבלים, מעודדת את הטרור ופוגעת במאבק העולמי בו. באיזו זכות מוסרית תוכל מדינת ישראל לתבוע מהעולם להפעיל לחצים על מדינות וגופים תומכי טרור אם היא בעצמה תומכת כלכלית בישות שמעודדת טרור במישרין?!".

"אין כסף לבתי חולים הציבוריים, אין כסף לשכר החיילים הסדירים, אבל יש כסף להנשמה מלאכותית של מי שפועל נגד ישראל בהאג ומסכן אסטרטגית ובטחונית את מדינת ישראל. ממשלת השמאל הזו היא ממשלה מסוכנת למדינת ישראל".

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג על העברת הכספים לרשות הפלסטינית: "בזמן שעם ישראל קובר את חלליו, גנץ ובנט מעבירים כספים לרשות הטרור הפלסטינית. הרגע שבו התבשרנו על פטירתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי הי"ד ולאחר מכן על העברת כספים לרשות הפלסטינית, ייזכר לדיראון עולם".

"מדובר בממשלת השפלה לאומית. ממשלה חסרת אחריות וחסרת עמוד שדרה. אנו קוראים לחברים בה שאולי נותר בהם קורטוב של מצפון ודאגה לעם ישראל להתפטר ממנה עכשיו. די לחרפה, די לבושה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. הממשלה הזאת פשוט במכירת חיסול של המדינה בכל המובנים וזה אשמת אותם אנשים שלא בכבוד שלהםלהקשיב לגדולי ישראל ולצאת לבחור!
    עוד מנדט או שתים וכל התמונה הייתה שונה

  2. כסף עבור
    א. גופות חיילים
    ב. תשלום למחבלים עם דם על הידיים
    ג. תשלום עבור משלוחי בלונים
    ד.התחמשות הרשות
    נ.ב היו כמה חכמים שבנו את החמס כדי להחליש את אשף ועכשיו הפוך
    אולי הגיע הזמן לבור את אשף ואת החמס מתחת לאדמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים