שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל תעביר כמיליון חיסונים לרשות הפלסטינית
עסקת חילופין
מדינת ישראל תעביר כמיליון מנות חיסון, שתוקפן פג בקרוב, לרשות הפלסטינית. בתמורה – תקבל ישראל את המשלוח הבא שייעדה פייזר לרש"פ
חיסון לקורונה | צילום: Kunal Mahto, שאטרסטוק

ישראל והרשות הפלסטינית סיכמו על עסקת חילופין לחיסוני קורונה: מדינת ישראל תעביר כמיליון מנות חיסון, שתוקפן פג בקרוב, לרשות הפלסטינית. בתמורה – תקבל ישראל את המשלוח הבא שייעדה פייזר לרש"פ.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד הביטחון נמסר כי "בהתאם להמלצת הגופים הרלוונטיים, לאחר עבודת מטה, וקבלת כלל האישורים הנדרשים, סוכם היום (ו׳), 18 ביוני 2021, ח׳ בתמוז תשפ"א, כי מדינת ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1-1.4 מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר הנמצאות בישראל".

"תוקפן של כלל מנות החיסון שיועברו לרש"פ יפוג בקרוב. בתמורה לחיסונים שיועברו לרש"פ, תקבל ישראל כמות זהה של מנות חיסון חדשות מחברת פייזר במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2021, על חשבון המשלוח שמיועד לרש"פ. המתווה אושר לאור העובדה, כי מלאי החיסונים שבידי ישראל עונה על כלל הצרכים כיום".

על רקע עסקת חילופי חיסוני הקורונה, שוחח לפני זמן קצר שר הבריאות ניצן הורוביץ עם שרת הבריאות הפלסטינית ד"ר מאי אל קאילה. השר הורוביץ הדגיש בפני השרה הפלסטינית את חשיבות המהלך, שיוריד את התחלואה ברשות הפלסטינית, מבלי לפגוע במלאי החיסונים של ישראל.

הורוביץ אמר לעמיתתו: "הקורונה לא מכירה בגבולות ולא מבדילה בין עמים. המהלך החשוב הזה הוא אינטרס של כל הצדדים. אני מקווה ומאמין שהמהלך הזה יקדם שיתוף פעולה בין ישראל לשכניה הפלסטינים גם בתחומים נוספים".

השרה אל קאילה השיבה להורוביץ: ״זה מהלך חשוב שמאוד מסייע לנו במאבק בקורונה, ואני מודה לכם על שיתוף הפעולה. התיאום עם ישראל בנושא הקורונה עובד מצוין, ואני מקווה שהקשר בינינו יילך ויתהדק, בוודאי בנושאים הנוגעים לבריאות ולזכויות אדם״.

איגוד רופאי בריאות הציבור בירך על ההחלטה להעביר חיסונים לרשות הפלסטינית: "הפערים העצומים בזמינות חיסונים בין מדינות גורמים לאובדן חיים מיותר. המהלך הנוכחי נכון מבחינת הזכות לבריאות וגם כאינטרס ישראלי, שכן אנחנו בסופו של דבר יחידה אפידמיולוגית אחת".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב: "אוי לבושה. הנאום הראשון שלי בכנסת היה על העברת חיסונים לניצולי שואה במדינות זרות. קשיים בירוקרטיים, תקציביים ומשפטיים, כמו גם הסכסוך שבין גנץ לנתניהו מנעו ממדינת ישראל להעביר להם חיסונים. אבל להעביר לאוייבי ישראל מיליון ומאתיים אלף חיסונים, זה סבבה".

לפי נתונים מהיממה החולפת, ברשות הפלסטינית כיום ישנם 3,584 חולים מאומתים. בבתי החולים ביהודה ושומרון מאושפזים 15 חולים – תשעה מהם במצב קשה ושניים מונשמים – ו-2,300 בדיקות נערכו ביממה זו. בעזה יש 65 חולים בבתי החולים, מהם 38 במצב קשה ואנוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים