שיתוף
תגובות
בריאות » יש קשר בין קרישי דם לחיסוני אסטרהזניקה
הרשויות באירופה אישרו
הסוכנות האירופית לתרופות עדכנה היום כי קיים חשש מפני היווצרות של קרישי דם במתחסנים עם החיסון של חברת התרופות הבריטית-שוודית. מדינות האיחוד הגבילו את השימוש
אסטרהזניקה | צילום: Ascannio, שאטרסטוק

הסוכנות האירופית לתרופות עדכנה היום (רביעי) כי קיים חשש מפני היווצרות של קרישי דם בבני אדם המתחסנים עם החיסון נגד קורונה של חברת התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה. ההכרזה הזו על תופעת הלוואי הנדירה הגיעה מספר שבועות לאחר שהסוכנות הכריזה כי החיסון של אסטרהזניקה "יעיל ובטוח לשימוש".

ראש הסוכנות, פרופ' אמר קוק, אמרה בתדרוך לתקשורת כי "היווצרות קרישי דם לא שגרתיים צריכה להיות רשומה כתופעת לוואי בחיסון של אוקספורד ואסטרהזניקה. איננו יכולים להסיק אילו קבוצות גילים או מגדרים נמצאות בסיכון גדול יותר". היא הדגישה אבל כי הסיכונים מהחיסון נדירים מאוד.

במדינות האיחוד – צרפת, גרמניה והולנד – החליטו מיד לאחר ההכרזה להגביל את קבלת החיסון ולתת אותו למבוגרים בלבד, על רקע הערכה רפואית כי קיימת סכנה גדולה יותר לצעירים בהיווצרות קרישי הדם. בבריטניה הבהירו לתושבים כי על מי שקיבל את מנת החיסון הראשונה של החברה לקבל גם את מנת החיסון השנייה ורק על אלה שסבלו מתופעת הלוואי הנדירה להימנע מקבלת מנת החיסון השנייה. כמו"כ החליטו לתת אותו רק לבני 30 ומעלה ולהציע לבני 18 עד 29 חיסון חלופי.

בסקירה מקיפה שביצעה הסוכנות התרופות הבריטית נמצאו 79 מקרים של פיתוח קרישי דם נדירים, מהם 19 שמתו, לאחר קבלת החיסון של אסטרהזניקה. עם זאת, הסוכנות הבריטית לא מאשרת כי קיים קשר בין הופעת קרישי הדם לחיסון הבריטי-שוודי.

למרות שבסוכנות האירופית התעקשו במהלך החודשים האחרונים שלא לקבוע באופן רשמי על קשר בין קבלת החיסון של אסטרהזניקה להופעת קרישי דם. אבל מוקדם יותר השבוע, אמר ראש הסוכנות כי "הופכת קשה יותר ויותר שלילת הקשר בין קבלת החיסון להופעת קרישי הדם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים